Mnogo buke ni oko čega: Šta se krije iza tvrdnje Symanteca da je antivirus mrtav

Vesti, 08.05.2014, 09:26 AM

Mnogo buke ni oko čega: Šta se krije iza tvrdnje Symanteca da je antivirus mrtav

“Antivirus je mrtav”, izjavio je pre nekoliko dana potpredsednik kompanije Symantec Brajan Daj u intervjuu za Wall Street Journal. Takva izjava bila je iznenađenje za mnoge s obzirom da prodajom antivirusnog softvera Symantec ostvaruje 40% profita. Da li je antivirus zaista mrtav? Kratak odgovor je ne.

Daj je rekao da njegova kompanija više ne računa na antivirus kao na nešto što će kompaniji donositi novac na bilo koji način. Šta više, on se požalio da antivirus ne može da zaustavi hakere i da antivirus može da “uhvati” samo 45% sajber napada. To su prilično zabrinjavajući podaci koji ukazuju na sumornu perspektivu, ali mnogi stručnjaci za bezbednost se ne slažu sa onim što je izneo Daj.

“Isključivo oslanjanje na antivirus je ćorsokak i to je tako najmanje poslednjih osam godina”, kaže Bogdan Dumitru, tehnički direktor u kompaniji BitDefender. “Ali to je kao da kažete da je aspirin mrtav, jer to nije lek za rak, AIDS i sve druge bolesti čovečanstva”. Dumitru kaže da je antivirus sada samo deo bezbednosnih paketa koji nude specijalizovane alate koji su u stanju da se izbore sa modernim, takođe specijalizovanim pretnjama.

“Symantecova tvrdnja se izgleda odnosi na preduzeća, a ne na korisnike i male firme”, kaže direktor Avasta Vinsent Stekler. "Kompanije su se tradicionalno oslanjale na mnoge slojeve zaštite a antivirus je samo jedan od tih slojeva. Kada je reč o korisniku i maloj firmi, situacija je sasvim drugačija: korisnici obično nemaju višeslojnu zaštitu. Oni imaju jednu zaštitu, njihov antivirus.”

Nedavno je Jevgenij Kaspersky na samitu posvećenom sajber bezbednosti koji je organizovala njegova kompanija Kaspersky Lab, upitan da li je antivirus zaista mrtav, odgovorio da su takve glasine preterivanje i da antivirusne definicije postoje, da su još uvek važne, samo da nisu najvažnije. “Kao pojas u vašem automobilu; morate ga imati, ali to nije najvažniji deo.”

Brajan Daj je najavio novi pristup njegove kompanije i planove o novom softveru i servisima koji bi trebalo da budu bolja zaštita kompanijama i organizacijama od naprednih pretnji.

Sve u svemu, od muve je napravljen slon. Čitanje između redova onoga što je izjavio Daj ukazuje da antivirus zapravo nije mrtav, već da Symantec želi da uhvati korak sa konkurencijom i proda svoje nove proizvode. Šta više, Daj je rekao da će njegova kompanija nastaviti da prodaje antivirusni softver i da nema planova o napuštanju Norton antivirusa, ali da se rast prihoda kompanije očekuje od novih proizvoda. Daj kaže da će novi pristup kompanije podrazumevati pretpostavku da hakeri mogu da upadnu u sistem, i da će pomagati kompanijama da odgovore na to i smanje štetu. Razočaravajuće je ipak to što je Symantec otišao toliko daleko da je najavljujući naprednu zaštitu za preduzeća i poslovne korisnike, izrekao potpunu neistinu da je antivirus mrtav.

Tačno je da tradicionalni antivirus više nije dovoljan za potpunu zaštitu. Hakeri su u stanju da brzo prilagođavaju svoje alate a alati koje oni sada imaju na raspolaganju nisu postojali kada su antivirusi prvi put predstavljeni. Istina je i da ako hakeri ili vlasti žele da dođu do vas ili vaše kompanije, verovatno će uspeti u tome. Ipak, antivirusi i dalje štite od većine pretnji i upornih napadača.

Problem sa tvrdnjom Symanteca da je antivirus mrtav je i u tome što mnogi veruju da se malveri i krađa podataka dešavaju samo drugima i da su oni nepobedivi. Tvrdnja Brajana Daja samo hrani njihova uverenja koja su daleko od realnosti koja je takva da je antivirusna zaštita još uvek neophodna računarima.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje