Mozilla objavila 'do-not-track' vodič za programere i oglašivače

Vesti, 12.09.2011, 08:36 AM

Mozilla objavila 'do-not-track' vodič za programere i oglašivače

Mozilla je objavila uputstvo za oglašivače, izdavače i programmere nastojeći da ih ohrabri na primenjivanje DNT (do-not-track) tehnologije koja je implementirana u Firefox-u, kako bi ih bliže upoznala sa načinom funkcionisanja ove tehnologije i prednostima koje njena primena ima za internet korisnike.

Mozilla je započela impelementaciju ove tehnologije počev od verzije browser-a Firefox 4, a isto je učinila i kompanija Microsoft ugrađujući ovu funkciju u svoj browser Internet Explorer 9 ranije ove godine.

Iz kompanije Mozilla kažu da ovim žele da zaustave praksu oglašivača da prate aktivnosti internet korisnika. Predstavnici kompanije kažu da je primećen porast broja internet korisnika koji uključuju ovu funkciju. Podaci kompanijskog tima koji se bavi statistikom pokazuju da ovog trenutka oko 5% korisnika Firefox-a ima uključenu DNT funkciju i da svakoga dana taj procenat beleži rast od 0,1%.

Do not track” funkcija se uključuje u meniju Options --> Privacy --> “Tell web sites I do not want to be tracked”. Kada je uključena ova opcija, Firefox šalje signal u HTTP zaglavlju koji obaveštava sajt da korisnik ima uključenu opciju “Do not track”. Ovo nema isto značenje za sve sajtove, ali u većini slučajeva to znači da sajt neće ostavljati kolačiće (cookie), neće prikupljati podatke korisnika ili neće prosleđivati podatke korisnika oglašivačima ili drugim zainteresovanim stranama.

Prema podacima Mozilla-e više od 450 miliona korisnika u svetu koristi browser ove kompanije. U kompaniji se nadaju da će objavljeno uputstvo inspirisati programere da implementiraju DNT funkciju.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje