Nemačka vlada preporučila Chrome kao najbezbedniji brauzer

Vesti, 06.02.2012, 23:32 PM

Nemačka vlada preporučila Chrome kao najbezbedniji brauzer

Nemački savezni ured za informatičku bezbednost BSI preporučio je korisnicima operativnog sistema Windows 7 da koriste Google Chrome zbog sandbox tehnologije koja je implementirana u brauzeru kao i zbog automatskog ažuriranja brauzera.

“Vaš internet brauzer je ključni element za korišćenje servisa na internetu i zato je brauzer glavna meta sajber napada,” kaže se u preporukama BSI. “Korišćenjem Google Chrome zajedno sa drugim merama (navedenim u dokumentu), možete značajno smanjiti rizik od uspešnog hakerskog napada.”

BSI je izdvojila Chrome zbog anti-exploit sandbox tehnologije koja je implementirana u brauzeru kako bi izolovala brauzer od operativnog sistema i ostatka računara. Pored toga, mehanizam “tihog” ažuriranja i Adobe Flash koji dolazi u paketu sa Chrome-om dodatni su razlozi koji preporučuju ovaj brauzer.

Sandbox zaštita je u Chrome-u najdoslednije primenjena, kaže se dalje u preporukama, dok su slični mehanizmi zaštite u drugim brauzerima trenutno ili slabiji ili uopšte ne postoje.

BSI ne objavljuje prvi put ovakve preporuke. Pre dve godine, BSI je apelovao na nemačke korisnike računara da prestanu da koriste Internet Explorer sve dok Microsoft ne objavi zakrpu za ranjivost u brauzeru koja je navodno bila odgovorna za upad kineskih hakera u Google-ove sisteme i mreže na desetine zapadnih kompanija.

BSI je takođe preporučio Adobe Reader X, verziju popularnog PDF čitača koji se kao i Chrome oslanja na sandbox tehnologiju u cilju zaštite korisnika od exploita. Pored toga, na korisnike se apeluje da koriste Windows Auto Update funkciju kako bi na vreme preuzeli sve zakrpe koje rešavaju probleme u bezbednosti računara.

Ipak, uprkos preporukama BSI, distribucija brauzera na nemačkom tržištu je takva da trenutno Chrome čini 14,3% svih brauzera koji se koriste u Nemačkoj, dok najveći udeo na tržištu ima Firefox sa 51%, a za njim sledi Internet Explorer sa 24,8%. To je znatno drugačiji poredak od onog koji je na globalnom nivou zabeležio StatCounter, prema čijim podacima Chrome-ov udeo na tržištu iznosi 28,4%, odmah posle prvoplasiranog Internet Explorera (37,5%), a ispred trećeplasiranog Firefox-a (24,8%).

Mozilla trenutno radi na razvoju mehanizma “tihog” ažuriranja koji Chrome već ima, ali taj projekat kompanije neće biti završen pre juna ove godine. Iako Firefox nema sandbox tehnologiju, programeri u kompaniji rade na razdvajanju procesa u tabovima, nalik onom koje je već primenjeno u Chrome-u, što bi trebalo da obezbedi veću stabilnost u radu brauzera.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje