Neuspela kampanja Trojanca Džastina Bibera

Vesti, 04.04.2011, 11:16 AM

Neuspela kampanja Trojanca Džastina Bibera

Stručnjaci za kompjuterske viruse upozorili su internet korisnike na novi virus koji pokušava da prevari Windows korisnike da pregledaju video snimak tinejdžerske zvezde Džastina Bibera. Međutim, izgleda da virus ima poteškoće da pronađe potencijalne žrtve.

Reč je ustvari o Trojancu, nazvanom Trojan.Bieber.FraudPack, otkrivenom u petak, koji se izgleda širi preko malicioznih atačmenata koji navodno sadrže snimak nastupa Džastina Bibera koji uživo peva svoj hit “Never Let You Go.” Otvaranjem atačmenta instalira se Trojanac koji je povezan sa lažnim antivirusom, bot mrežom i instalacijom adware softvera (vidi u Rečniku: adware). Međutim, eksperti za kompjutersku bezbednost kažu da je, iako su do sada uočili veliki broj spam poruka sa ovakvim atačmentima, primećen veoma mali broj zaraženih računara.

“Čudno je,” kaže Miko Hiponen iz kompanije F-Secure. “Izgleda da niko ne želi da gleda taj video tako da mamac ustvari ne funkcioniše.”

Grejam Kluli, iz kompanije Sophos potvrđuje ovu neslavnu statistiku virusa, čiji je svedok:

“Ljudi radije biraju da pritisnu “delete” dugme kada im se ovaj virus pojavi u inbox-u. Ako se organizovana kriminalna grupa nada da će napraviti bot mrežu ili se nada krađi podataka, onda stvari ne idu kako očekuju.”

Nije novina da autori virusa koriste slavne ličnosti kako bi namamili korisnike da otvore štetne atačmente iz email-ova. Jedan od najslavnijih prethodnika ovog Trojanca koji koristi ime Džastina Bibera je virus iz 2001. godine koji se širio preko email-ova obećavajući internet korisnicima fotografije teniske zvezde i modela Ane Kurnjikove. Holandski programer, Jan De Vit koji je priznao odgovornost za ovaj virus bio je optužen za širenje virusa u kompjuterskoj mreži sa namerom da prouzrokuje štetu. On je za ovo delo kažnjen sa 150 sati društveno korisnog rada.

Stručnjaci sada razmatraju razloge zbog kojih “Biberov virus” nije naišao na tako dobar prijem kao što je to bio slučaj u sličnim kampanjama. Postoji teorija da neuspeh ove kampanje odražava smenu generacija: poklonici email komunikacije su sve stariji, a Biberovi fanovi su mladi, uzrasta između 9 i 3 godina, i oni uglavnom komuniciraju preko društvenih mreža i SMS poruka.

”Oni koji bi ustvari bili zainteresovani da vide Bibera na delu ne koriste email-ove,” Kaže Kostin Raiu, glavni istraživač virusa u Kaspersky Laboratoriji. Umesto toga, email-ovi sa virusom dospevaju do roditelja Biberovih fanova. Biber je doživeo vrtoglavi uspeh tokom poslednje dve godine, i on je jedna od slavnih ličnosti o kojoj se najviše priča na društvenim mrežama, više čak i od Lejdi Gage ili vlasnika WikiLeaks-a Džulijana Asanža.

Po pravilu, korišćenje popularnih ličnosti za širenje kompjuterskih virusa je siguran ulog, kaže Raiu, koji predviđa da će kriminalna grupa koja stoji iza ove kampanje vrlo brzo promeniti svoju taktiku kada shvate da ova sa Biberom ne funkcioniše.

S obzirom da izbor slavnog imena nema bilo kakve veze sa samim virusom, za očekivati je da uskoro vidimo isti zlonamerni kod kako koristi neko drugo slavno ime.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje