Nova taktika fišera protiv mobilnih korisnika Facebooka
Vesti, 19.06.2017, 08:30 AM
Istraživači iz PhishLabsa otkrili su novi trend u fišingu koji cilja isključivo vlasnike mobilnih uređaja, i to najviše korisnike Facebooka.
Nova fišing taktika oslanja se na činjenicu da mobilni browseri imaju vrlo uske adresne trake, što sprečava korisnike da vide ceo sadržaj linka. Fišeri upravo ovu "manu" korisničkog interfejsa koriste kao svoju prednost, ubacujući URL-ove sa poddomenima i crticama, ali tako da ti linkovi na mobilnim uređajima korisnicima ne izgledaju sumnjivo.
Na primer, stručnjaci PhishLabsa primetili su sledeći URL koji se koristi u napadima: hxxp://m.facebook.com----------------validate----step1.rickytaylk[dot]com/sign_in.html.
Pravi domen ovog sajta je rickytaylk.com, a ne m.facebook.com. Ali kako mobilni browser pokazuje samo prvi deo URL-a, korisnici će videti samo deo sa m.facebook.com.
Neoprezni korisnici mogli bi biti prevareni misleći da su na mobilnoj stranici za prijavljivanje na Facebook, i tako otkriti svoje lozinke fišerima.
U većini slučajeva, napadači koriste ovako ukradene lozinke za spamovanje prijatelja žrtava, kojima takođe šalju linkove za fišing stranice.
Većina fišing napada u kojima se koristi ova tehnika je usmerena protiv korisnika Facebooka. Stručnjaci kažu da su videli da se ista taktika koristila i protiv servisa kao što su Appleov iCloud, Comcast, Craiglist i OfferUp.
Jedan od razloga zbog kojih su fišing napadi toliko efikasni na mobilnim uređajima je što na njima korisnici ne mogu da pređu preko linkova, tako da ne mogu ni da znaju da li su oni bezbedni. Dok ne posete web sajt, praktično nema načina da korisnik sazna da li je link legitiman,
Mnogi fišing linkovi ove vrste šalju se putem SMS-a. Neki mobilni browseri i IM aplikacije dozvoljavaju da korisnik dodirne i zadrži prst preko linka i tako otkrije ceo URL. Ipak, većina SMS aplikacija nema tu mogućnost.
Izdvojeno
Ove nedelje stupio na snagu prvi zakon koji zabranjuje slabe lozinke na pametnim uređajima
Nacionalni centar za sajber bezbednost Velike Britanije (NCSC) pozvao je proizvođače pametnih uređaja da se pridržavaju novog zakona koji im zabra... Dalje
Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke
Istraživanje o lozinkama koje je sprovela kompanija Bitwarden pokazalo je da se većina ljudi i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir kada je r... Dalje
Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika
Kancelarija za zaštitu ličnih podataka u Češkoj (UOOU) izrekla je kaznu od 15,8 miliona evra kompaniji Avast zbog kršenja Opšte uredbe za zašti... Dalje
Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata
Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje
Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime
Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje
Pratite nas
Nagrade