Nova vrsta phishing napada koristi kartice (tab) u browser-ima

Vesti, 26.05.2010, 00:12 AM

Nova vrsta phishing napada koristi kartice (tab) u browser-ima

Nova vrsta phishing napada koristi pretraživanje u tab-ovima browser-a i omogućava napadaču da koristi script pokrenut u jednom tab-u kako bi potpuno promenio sadržaj u drugom tab-u. Napad, kojeg je demonstirao Aza Raskin iz Mozilla-e, može biti korišćen za ciljane napade na korisnike određenih banaka, Webmail servisa ili kompanija koje rade sa kreditnim karticama.

Novi oblik phishing napada se oslanja na posetu korisnika sajtu na kome se nalazi štetan script a kojeg kontroliše napadač. Kada korisnik poseti sajt, napadačev kod otkriva koji su drugi tab-ovi koji su otvoreni u korisnikovom browser-u i proverava koji od njih korisnik nije posetio izvesno vreme. JavaScript kod potom menja favicon tog tab-a i sadržaj strane koja potom izgleda onako kako napadač odabere.

A New Type of Phishing Attack from Aza Raskin on Vimeo.

U Raskinovom primeru koji je uključio i njegov sajt, kod menja stranu u Gmail login stranu. Međutim, napadač lako može odabrati da izvede napad koristeći pri tom login stranu ''Bank of America'' ili drugog sajta koji će omogućiti pristup veoma vrednim identifikacionim podacima za logovanje.

„Kada se vrati na lažni Gmail tab, korisnik će videti standardnu Gmail login stranu, i pretpostavljajući da je odjavljen, pružiće svoje identifikacione podatke potrebne za logovanje. Napad hvata žrtvu na uočene nepromenljive tab-ove,“ piše Raskin na svom blogu.

Raskin pretpostavlja da tehnika može biti korišćena u brojnim različitim scenarijima napada, uključujući i kombinaciju sa drugim taktikama kao što je prekopavanje po keširanim CSS fajlovima kako bi bili targetirani klijenti određenog servisa ili finansijske institucije.

„Na primer, možete otkriti da li je posetilac korisnik Facebook-a, klijent Citibank, korisnik Twitter-a, itd., i zatim zameniti stranicu odgovarajućim login ekranom i favicon-om na zahtev,“ kaže Raskin. „Još gore, postoje različiti metodi da saznate da li je korisnik trenutno ulogovan na servis. Ove metode idu od izbor tajminga napada na momenat učitavanja slika, do uočavanja gde dolazi do greške prilikom učitavanja HTML web strane u script tag-u. Onda kada znate na koji je servis korisnik trenutno ulogovan, napad postaje još efikasniji.“

Preuzeto sa


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje