Nove funkcije Gmail-a za zaštitu korisnika od fišinga

Vesti, 30.06.2011, 11:41 AM

Nove funkcije Gmail-a za zaštitu korisnika od fišinga

Google je u utorak predstavio tri nove funkcije koje je kompanija implementirala u Gmail sa ciljem zaštitite korisnika od fišinga.

Fišing email poruke (phishing) su vrsta neželjene elektronske pošte (spam) čiji je cilj obmana korisnika kako bi se napadači domogli njhovih poverljivih ličnih podataka.

Nove funkcije Gmail servisa će, kako tvrde u kompaniji, obaveštavati korisnike o poreklu pojedinih email-ova čime bi se moglo sprečiti ili bar umanjiti šansa da oni postanu žrtve fišinga i društvenog inženjeringa. Nove funkcije bi trebalo da pomognu korisnicima u otkrivanju email poruka sa lažnim adresama pošiljalaca prikazivanjem stvarnog porekla email adresa i upozoravanjem korisnika da sumnjive poruke možda sadrže zlonamerne priloge (attachment) ili linkove ili da je je moguće prikupljanje poverljivih podataka korisnika.

Email poruke poslate sa adresa koje nisu među Gmail kontaktima biće prikazivane u celosti umesto u skraćenom obliku, a zaglavlje email poruke biće analiziano ukoliko takva poruka dolazi od novog, nepoznatog ili sumnjivog pošiljaoca kako bi se primaocu omogućio uvid u to odakle je ustvari takva poruka poslata.

Pored toga, Google će ubuduće obaveštavati korisnike Gmail-a o porukama poslatim preko servisa za otpremanje, kao što je “Share this” koji se nalazi na mnogim veb sajtovima. Korisnik će biti informisan kada prima poruku od prijatelja preko ovakvih veb sajtova.

Na kraju, Google će, procenom verodostojnosti podataka email poruke, upozoravati korisnike i kada se otkriju sumnjive poruke koje Gmail servis prepozna kao email-ove poslate sa lažnih email naloga.

Fišing napadi su endemijski problem interneta, a internet korisnici su stalno izloženi pokušajima prevare pomoću email-ova i, što je sve češće slučaj, putem drutvenih mreža kao što su Facebook, Twitter ili Tumblr čiji su korisnici upravo ovih dana izloženi fišing napadima. Ovakvi napadi su česti zato što u praksi funkcionišu. “Fišing je igra brojeva - čak i kada su mnogi korisnici svesni ove opasnosti, još uvek ima onih koji će postati žrtve ovog starog trika društvenog inženjeringa,” kaže Stefan Tanase iz Kaspersky Laboratorije. “Zbog toga, čak i sa niskom stopom efikasnosti izraženom u procentima, hiljade naloga i dalje lako mogu biti kompromitovani ukoliko fišing stranicu vidi dovoljan broj ljudi.”


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Hakerski forum Darkode ponovo radi

Hakerski forum Darkode ponovo radi

Administratorima hakerskog foruma Darkode trebalo je samo desetak dana da forum ponovo bude online, ali ovoga puta oni su se vratili sa dodatnim bezbe... Dalje

Više od 10 miliona korisnika bilo izloženo malicioznim oglasima

Više od 10 miliona korisnika bilo izloženo malicioznim oglasima

Više od 10 miliona ljudi koji su tokom proteklih deset dana posetili web sajtove na kojima se nalaze maliciozni oglasi, mogli su inficirati svoje ra... Dalje

Svi najprodavaniji smart satovi imaju ozbiljne bezbednosne propuste

Svi najprodavaniji smart satovi imaju ozbiljne bezbednosne propuste

Svi najbolje prodavani pametni satovi na tržištu imaju bezbednosne probleme tako da predstavljaju novi i otvoreni front za sajber napade, upozorila ... Dalje

Šta bi korisnici mogli da nauče od stručnjaka za bezbednost

Šta bi korisnici mogli da nauče od stručnjaka za bezbednost

Istraživači iz kompanije Google pitali su 231 stručnjaka za bezbednost i 294 korisnika interneta koji nisu stručnjaci o njihovoj praksi kada je u ... Dalje

Zašto isključivanje Flasha u browserima nije dovoljno da biste bili bezbedni

Zašto isključivanje Flasha u browserima nije dovoljno da biste bili bezbedni

Kompanija Adobe pretrpela je težak udarac kada su objavljeni podaci koje su hakeri ukrali prilikom napada na italijansku firmu Hacking Team, među ko... Dalje