Nove funkcije Gmail-a za zaštitu korisnika od fišinga

Vesti, 30.06.2011, 11:41 AM

Nove funkcije Gmail-a za zaštitu korisnika od fišinga

Google je u utorak predstavio tri nove funkcije koje je kompanija implementirala u Gmail sa ciljem zaštitite korisnika od fišinga.

Fišing email poruke (phishing) su vrsta neželjene elektronske pošte (spam) čiji je cilj obmana korisnika kako bi se napadači domogli njhovih poverljivih ličnih podataka.

Nove funkcije Gmail servisa će, kako tvrde u kompaniji, obaveštavati korisnike o poreklu pojedinih email-ova čime bi se moglo sprečiti ili bar umanjiti šansa da oni postanu žrtve fišinga i društvenog inženjeringa. Nove funkcije bi trebalo da pomognu korisnicima u otkrivanju email poruka sa lažnim adresama pošiljalaca prikazivanjem stvarnog porekla email adresa i upozoravanjem korisnika da sumnjive poruke možda sadrže zlonamerne priloge (attachment) ili linkove ili da je je moguće prikupljanje poverljivih podataka korisnika.

Email poruke poslate sa adresa koje nisu među Gmail kontaktima biće prikazivane u celosti umesto u skraćenom obliku, a zaglavlje email poruke biće analiziano ukoliko takva poruka dolazi od novog, nepoznatog ili sumnjivog pošiljaoca kako bi se primaocu omogućio uvid u to odakle je ustvari takva poruka poslata.

Pored toga, Google će ubuduće obaveštavati korisnike Gmail-a o porukama poslatim preko servisa za otpremanje, kao što je “Share this” koji se nalazi na mnogim veb sajtovima. Korisnik će biti informisan kada prima poruku od prijatelja preko ovakvih veb sajtova.

Na kraju, Google će, procenom verodostojnosti podataka email poruke, upozoravati korisnike i kada se otkriju sumnjive poruke koje Gmail servis prepozna kao email-ove poslate sa lažnih email naloga.

Fišing napadi su endemijski problem interneta, a internet korisnici su stalno izloženi pokušajima prevare pomoću email-ova i, što je sve češće slučaj, putem drutvenih mreža kao što su Facebook, Twitter ili Tumblr čiji su korisnici upravo ovih dana izloženi fišing napadima. Ovakvi napadi su česti zato što u praksi funkcionišu. “Fišing je igra brojeva - čak i kada su mnogi korisnici svesni ove opasnosti, još uvek ima onih koji će postati žrtve ovog starog trika društvenog inženjeringa,” kaže Stefan Tanase iz Kaspersky Laboratorije. “Zbog toga, čak i sa niskom stopom efikasnosti izraženom u procentima, hiljade naloga i dalje lako mogu biti kompromitovani ukoliko fišing stranicu vidi dovoljan broj ljudi.”


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Sony ponudio korisnicima verifikaciju u dva koraka za PSN naloge

Sony ponudio korisnicima verifikaciju u dva koraka za PSN naloge

Kompanija Sony saopštila je juče da je završila implementaciju verifikacije u dva koraka za Play Station Network (PSN). Korisnici koji žele dodatn... Dalje

Tajlandska banka isključila 3300 bankomata pošto su hakeri ukrali 378000 dolara sa njenih bankomata

Tajlandska banka isključila 3300 bankomata pošto su hakeri ukrali 378000 dolara sa njenih bankomata

Tajlandska Goverment Savings Bank (GSB) saopštila je da je isključila oko 3300 od svojih 7000 bankomata u zemlji posle pljačke u kojoj su lopovi sa... Dalje

Hakovani mail.ru forumi, ukradeni podaci više od 25 miliona korisnika

Hakovani mail.ru forumi, ukradeni podaci više od 25 miliona korisnika

Servis koji indeksira kompromitovanje podataka LeakedSource dodao je ukradene korisničke podatke sa još nekoliko web sajtova svojoj bazi podataka, u... Dalje

Kaspersky Lab i Intel McAfee objavili dva dekriptera za ransomware WildFire

Kaspersky Lab i Intel McAfee objavili dva dekriptera za ransomware WildFire

Dobra vest za žrtve ransomwarea WildFire: kompanije Intel McAfee i Kaspersky Lab objavile su dva dekriptera koji mogu da dešifruju fajlove koje je ... Dalje

Zašto ljudi ignorišu bezbednosna upozorenja

Zašto ljudi ignorišu bezbednosna upozorenja

Naučnici sa Univerziteta Brigham Young (BYU) sproveli su studiju o razlozima zbog kojih ljudi najčešće ignorišu bezbednosna upozorenja, pokušava... Dalje