Oglasi za kriptovalute na Instagramu, YouTubeu i Twitteru su predatorski: društvene mreže pomažu obmanjivanje ljudi
Vesti, 12.06.2023, 09:30 AM
Evropska organizacija za zaštitu potrošača (BEUC) optužila je Instagram, YouTube, TikTok i Twitter da na svojim platformama dozvoljavaju oglase za kriptovalute koji, u suštini, obmanjuju potrošače da investiraju u promenljive digitalne valute, čime se stvara uverenje da je kupovina kriptovaluta dobra investicija.
BEUC je podnela žalbu Evropskoj komisiji i drugim nadležnim institucijama EU u vezi ovakvog obmanjivanja korisnika društvenih mreža.
„Ovo predstavlja nepoštenu komercijalnu praksu, jer izlaže potrošače ozbiljnoj šteti, odnosno gubitku značajne količine novca“, navodi se u saopštenju BEUC-a.
BEUC kaže da prema Direktivi EU o nepoštenoj komercijalnoj praksi, platforme društvenih medija moraju da pokažu određeni nivo brige kako bi osigurale da njihovi korisnici ne budu oštećeni od strane drugih, uključujući influensere.
Žalba se poklopila sa objavljivanjem izveštaja o ovoj temi pod naslovom „Hajp ili šteta? Velika kripto prevara društvenih mreža“, koji govori o talasu „finfluensera“ na društvenim mrežama. Reč je o influenserima koji reklamiraju finansijske investicije ili finansijske proizvode i koji potrošačima često obećavaju veliku i brzu dobit.
U Evropi, TikTok je zabranio sav sadržaj vezan za kriptovalute, ali je reklamiranje investicija u kriptovalute i dalje prisutno na platformi.
U izveštaju se ističe da neki od „finfluensera“ imaju desetine hiljada pratilaca.
„Neki [potrošači] kupuju ovu sredstva sa nerealnim očekivanjima rasta cena, ne shvatajući visoke rizike koji su uključeni u to“, rekla je Verena Ros, predsedavajuća Evropske agencije za hartije od vrednosti i tržišta u izveštaju.
Tako je otac „finfluensera“, milijarder Ilon Mask, završio na sudu zbog svojih viralnih promocija kriptovalute Dogecoin na Twitteru pre i nakon što je kupio Twitter. Investitori optužuju Maska da je učestvovao u „Kripto piramidalnoj šemi“.
BEUC traži od Evropske mreže za saradnju u zaštiti potrošača (CPC) da zahteva od onlajn platformi da primene strožije politike oglašavanja za kriptovalute i preduzmu mere da spreče influensere da obmanjuju potrošače.
Prošlog meseca, Evropska unija je usvojila prvi sveobuhvatni set pravila na svetu za kriptovalute, nazvan Regulativa tržišta kripto imovine (MiCa).
Pozivajući se na MiCa, direktorka BEUC-a Monik Gojens istakla je da se novi zakon ne primenjuje na društvene mreže koje reklamiraju prodaju kriptovaluta.
„Zbog toga se obraćamo nadležnima zaduženim za zaštitu potrošača kako bismo osigurali da Instagram, YouTube, TikTok i Twitter ispunjavaju svoju obavezu zaštite potrošača od kripto prevara i lažnih obećanja“, rekla je Gojens.
Devet grupa za zastupanje potrošača EU, iz Danske, Francuske, Grčke, Italije, Litvanije, Portugalije, Slovačke i Španije, takođe je potpisalo žalbu BEUC.
Izdvojeno
Ove nedelje stupio na snagu prvi zakon koji zabranjuje slabe lozinke na pametnim uređajima
Nacionalni centar za sajber bezbednost Velike Britanije (NCSC) pozvao je proizvođače pametnih uređaja da se pridržavaju novog zakona koji im zabra... Dalje
Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke
Istraživanje o lozinkama koje je sprovela kompanija Bitwarden pokazalo je da se većina ljudi i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir kada je r... Dalje
Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika
Kancelarija za zaštitu ličnih podataka u Češkoj (UOOU) izrekla je kaznu od 15,8 miliona evra kompaniji Avast zbog kršenja Opšte uredbe za zašti... Dalje
Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata
Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje
Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime
Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje
Pratite nas
Nagrade