Otkrivena kripto prevara koja traje godinama, prevaranti žrtve traže na društvenim mrežama
Vesti, 12.06.2023, 10:30 AM
Istraživači iz kompanije Trend Micro upozorili su na prevaru sa kriptovalutama koja je započela u januaru 2021. godine, a možda i ranije, i koja je „verovatno dovela do toga da su hiljade ljudi prevarene širom sveta“.
Hiljade lažnih veb sajtova koji su korišćeni u svrhu prevare povezani su sa grupom pod imenom „Impuls tim“, za koju se pretpostavlja da deluje iz Rusije jer se partnerski program, nazvan „Impuls projekat“, reklamira na nekoliko ruskih hakerskih foruma.
Da bi postali deo projekta, novi saradnici moraju kontaktirati Impuls tim, i pretplatiti se na uslugu. Koliko to košta, istraživači nisu mogli da saznaju, ali treba imati na umu da od svake prevare, organizatori uzimaju određeni procenat.
Prevara počinje privatnom porukom koja se širi na Twitteru sa naloga, koji sada nije aktivan, a koji je očigledno napravljen sa samo jednim ciljem - da privuče korisnike na veb sajt varbytrade[.]com. Prevaranti nude prilično veliku nagradu - 0.78632 bitkoina (trenutna vrednost oko 20.385 dolara).
Kada žrtva otvori nalog na lažnoj platformi, od nje se traži da potvrdi svoj identitet i aktvira nalog za šta će morati da da mali depozit u kriptovaluti (0.01 BTC što je trenutno oko 259 dolara) koji će navodno biti dodati nagradi, te će žrtva moći da ga podigne u svakom trenutku.
Iako depozit nije mali, u poređenju sa nagradom je zanemarljiv.
Ista osoba koja je registrovala varbytrade[.]com, registrovala je istog dana i nekoliko drugih domena sa identičnim sadržajem. Jedino po čemu se razlikuju ovi sajtovi su nazivi i logo.
Međutim, istraga koju je sproveo Trend Micro je pokazala da je više od hiljadu domena koji su registrovani u periodu od januara 2021. do maja 2023., povezano sa ovom prevarom. Pored toga, nekoliko domena koji su aktivni od 2016. godine mogli bi biti povezani sa ovim prevarantima.
Trend Micro je rekao da je takođe naišao na privatne poruke i oglase na drugim društvenim mrežama kao što su TikTok i Mastodon, što ukazuje da grupa koristi širok spektar metoda da bi privukla nove žrtve.
Korisnici treba da budu uvek oprezni sa oglasima na internetu, posebno ako se šalju putem privatnih poruka i društvenih mreža. Oglasima na internetu pristupajte uvek sa zdravom dozom skepticizma (ako se nešto čini previše dobro da bi bilo istinito, verovatno jeste). Provera kredibiliteta veb sajta ili platforme trebalo bi da bude standardna praksa a korisnici treba da se drže renomiranih i dobro poznatih platformi.
Izdvojeno
Ove nedelje stupio na snagu prvi zakon koji zabranjuje slabe lozinke na pametnim uređajima
Nacionalni centar za sajber bezbednost Velike Britanije (NCSC) pozvao je proizvođače pametnih uređaja da se pridržavaju novog zakona koji im zabra... Dalje
Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke
Istraživanje o lozinkama koje je sprovela kompanija Bitwarden pokazalo je da se većina ljudi i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir kada je r... Dalje
Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika
Kancelarija za zaštitu ličnih podataka u Češkoj (UOOU) izrekla je kaznu od 15,8 miliona evra kompaniji Avast zbog kršenja Opšte uredbe za zašti... Dalje
Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata
Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje
Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime
Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje
Pratite nas
Nagrade