Pazite šta pričate u blizini smart televizora

Vesti, 10.02.2015, 08:00 AM

Pazite šta pričate u blizini smart televizora

Pazite šta pričate kada ste u blizini Samsungovih pametnih televizora.

Vlasnici Samsungovih smart televizora koji koriste funkciju prepoznavanja glasa za kontrolu uređaja trebalo bi da znaju da sve što pričaju u prostoriji u kojoj se nalazi uređaj ne mora da ostane između četiri zida. Izgleda da pametni televizori nisu baš toliko pametni te da ne mogu da cenzurišu zvuk koji nije u vezi funkcije prepoznavanja glasa i primanja glasovnih naredbi.

Ovo čak nije ni bila tajna, jer takvo upozorenje stoji u Samsungovoj globalnoj politici privatnosti za Smart TV uređaje, u okviru odeljka posvećenog funkciji prepoznavanja glasa.

U tom dokumentu se jasno kaže da glasovne komande mogu biti prosleđene, zajedno sa informacijama o uređaju, trećoj strani, u meri koja je neophodna da se korisniku obezbedi funkcija prepoznavanja glasa. Pored toga, Samsung može prikupljati a uređaj može snimati glasovne komande i dodatne informacije koje mogu biti povezane sa njima da bi kompanija mogla da obezbedi funkciju prepoznavanja glasa, ali i radi njene procene i unapređenja.

Međutim, dodatni podaci ne moraju imati bilo kakve veze sa unapređenjem servisa. S obzirom da treća strana pruža uslugu pretvaranja snimljenog zvuka u tekst, Samsung nije jedini koji bi mogao doći u posed “dodatnih informacija” koje u mnogim slučajevima mogu biti lične prirode. Samsung je i upozorio na taj rizik:

“Molimo vas, budite oprezni kad izgovarate reči koje uključuju lične ili druge osetljive informacije, te informacije će biti među podacima koji se snimaju i prosleđuju trećoj strani preko funkcije prepoznavanja glasa”, kaže se u uputstvu.

Drugim rečima, Samsung Smart TV vas uvek sluša, ako koristite funkciju prepoznavanja glasa. Ali čak i ako je isključite, Samsung i dalje prikuplja vaše podatke.

Portparol Samsunga je rekao da Samsung privatnost korisnika shvata veoma ozbiljno i da u svim Smart TV uređajima kompanija primenjuje industrijski standard zaštitnih mera, što uključuje enkripciju podataka u cilju zaštitte ličnih podataka korisnika i sprečavanja njihovog neovlašćenog prikupljanja i upotrebe. Predstavnik kompanije je istakao i da korisnik može uključiti ili isključiti prepoznavanje glasa, kao i prekinuti vezu televizora sa internetom da bi sprečio slanje podataka.

“Korisnici lako mogu prepoznati kada je funkcija prepoznavanja glasa aktivirana po tome što se ikona mikrofona pojavljuje na ekranu. Samsung ne zadržava glasovne podatke i ne prodaje ih trećim licima”, kažu iz kompanije iz koje objašnjavaju da ako korisnik koristi funkciju prepoznavanja glasa, glasovni podaci se prosleđuju trećoj strani i šalju na server, gde se traži zahtevani sadržaj koji se zatim vraća televizoru.

Samsung nije imenovao treću stranu koja pruža usluge prepoznavanja glasa.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje