Polovina oglasa na sajtovima koji nude besplatno praćenje sportskih događaja vode do malvera

Vesti, 20.06.2016, 08:30 AM

Polovina oglasa na sajtovima koji nude besplatno praćenje sportskih događaja vode do malvera

Milioni ljudi koriste web sajtove koji besplatno prenose sportske i druge događaje, ali pitanje je koliko su korisnici svesni rizika kojima su izloženi kada koriste ovakve sajtova.

Istraživači sa univerziteta u Belgiji i SAD sproveli su istraživanje koje je pokazalo da su na većini web sajtova koji nelegalno prenose sportske događaje gledaoci izloženi riziku od infekcija malverima, krađi ličnih podataka i prevara.

Mnogi korisnici besplatnih livestreaming web sajtova ipak znaju da se prenosi događaja na ovim sajtovima odvijaju bez saglasnosti vlasnika prava na prenos. Ipak, oni često potcenjuju rizike kojima su izloženi na ovakviim sajtovima.

Većina ovih nelegalnih servisa je do sada analizirana sa pravnog aspekta. Ovo istraživanje je prvo koje se bavi bezbednosnim rizicima korišćenja ovakvih servisa, kažu istraživači.

Oni su napravili poluautomatizovani alat koji im je pomogao da identifikuju više od 23000 besplatnih livestreaming web sajtova, na kojima su izveli više od 850000 poseta i zatim analizirali više od 1 terabajta saobraćaja.

“Javna je tajna je da FLIS (free livestreaming) ekosistem nema averziju prema korišćenju obmane kao tehnike za zaradu od miliona onih koji koriste ove servise da bi uživo pratili sportske događaje”, kaže Nik Nikiforakis, jedan od istraživača koji je učestvovao u ovoj studiji. “Jedan od primera je korišćenje preklapajućih malicioznih oglasa, koji prekrivaju video plejer sa lažnim “close” dugmetom. Kada korisnici kliknu na takvo dugme, rizkuju da budu izloženi malveru.”

Pored brojnih kršenja autorskih prava, istraživači su otkrili da klikovi na oglase koji prekrivaju video vode korisnike na web stranice sa malverima u 50% slučajeva. Većina ovakvih web stranica su napravljene tako da izgledaju kao pravi web sajtovi za besplatne prenose.

“Tako oni pokušavaju da nateraju korisnike da instaliraju malver: korisnici su prevareni jer veruju da im je potreban poseban softver da bi gledali prenos. Google Chrome i Safari su mnogo ranjiviji od drugih browsera, jer hakeri radije ciljaju popularnije web browsere", kažu istraživači.

Osim toga, ovakvi nelegalni servisi često koriste skripte koje pokušavaju da detektuju i savladaju popularne ekstenzije za blokiranje oglasa.

Istraživači planiraju da objave klasifikator koji će tražiti i prijavljivati sajtove koji nude besplatni prenos sportskih događaja a koji primenjuju maliciozne tehnike.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje