Pornografski sajtovi uhode korisnike

Vesti, 07.12.2010, 03:25 AM

Pornografski sajtovi uhode korisnike

Poznato je godinama unazad da veb-sajtovi mogu “zaviriti” u istoriju pretraživanja korisnikovog browsera. Ovog leta su dva programera pronašla načine da prečiste i istovremeno ubrzaju ovaj metod. Krađa istorije pretraživanja se zasniva na označavanju linkova na koje je korisnik kliknuo u browseru. Linkovi na koje se kliknulo su drugačije boje od onih na koje se nije kliknulo još uvek. Lista posećenih veb-sajtova se ne može pročitati JavaScriptom, ali može biti ispitana lista sajtova da bi se ustanovilo da li su posetioci već bili tamo. Optimizovani JavaScript, predstavljen u maju, navodno omogućava ispitivanje i do 30000 URL adresa u sekundi.

Prema pisanju Forbsa, ovakve metode se sada aktivno koriste. Najistaknutiji primer je YouPorn, koji proverava na kojim drugim pornografskim sajtovima su njegovi posetioci već bili. Istraživači Univerziteta Kalifornije iz San Dijega, otkrili su još 485 sajtova koji koriste ovu metodu, a među njima i sajtovi koji se bave vestima, finansijama, sportom i igricama, a za 63 veb-sajta je utvrđeno da su ukradene podatke o surfovanju i kopirali. Njihov izveštaj (pdf) ne samo da opisuje metodu, već sadrži i listu sajtova koji je koriste. Njihovo istraživanje je obuhvatilo 50000 sajtova.

Oni koji prodaju oglase su verovatno najizainteresovaniji za istoriju surfovanja korisnika. Ukoliko korisnik surfuje nekim veb-sajtom, to ne znači da njega zanima konkretna oblast kojom se sajt bavi, već je možda dospeo na sajt zhvaljujući upitu pretraživača. Međutim, ukoliko istorija browsera korisnika sadrži sajtove slične vrste, oni će biti plaćeni ukoliko na njih postave prave oglase.

Operateri nekih veb-sajtova su bili naizgled iznenađeni kada je u izveštaju objavljeno da je sporni kod pronađen na njihovim sajtovima. Iz Interclicka, kompanije koja prodaje oglase, su rekli za Forbs da su oni koristili takav skript u periodu od marta do oktobra kao eksperimentalni metod provere nekih podataka koje su kupovali. Navodno su tom prilikom utvrdili da metod nije od koristi i prestali su da ga koriste. I iz YouPorna tvrde da su prestali da nadgledaju istoriju surfovanja u browserima korisnika.

Nisu ni svi korisnici različitih browsera u istom položaju. Chrome i Safari i najnovija verzija Firefoxa, na primer, imuni su na ovakvu vrstu uhođenja korisnika, dok se korisnicima Internet Explorera predlaže da koriste opciju privatnog pretraživanja, koja onemogućava sajtovima da dođu do podataka o onim veb-sajtovima koje su korisnici prethodno posećivali.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje