Posle 15 godina Google najzad objavio rat ad injectorima

Vesti, 14.09.2015, 09:30 AM

Posle 15 godina Google najzad objavio rat ad injectorima

Google je objavio rat “ad injectorima”, programima koji ubacuju nove oglase na mestima gde oni prethodno nisu bili ili zamenjuju postojeće na stranicama koje korisnici posećuju dok surfuju webom. Ova odluka rezultat je 300000 žalbi koje je samo ove godine kompanija dobila od korisnika Chromea i online oglašivača.

Googleov program AdWords startovao je 2000., ali to nije bio prvi program ove vrste. Online oglašavanje postojalo je i ranije, a time i ad injectori.

Mnogo godina ad injectori su bili distribuirani pomoću alatnih traka browsera, ali poslednjih godina oni dolaze u paketu sa ekstenzijama browsera.

U početku ad injectori su korišćeni samo sa finansijskim motivom, ali poslednjih godina upadljiva je da se oni sve češće koriste za širenja malvera.

Jedan od najpoznatijih ad injectora bio je Adware Sambreeel, koji je ubacivao oglase na YouTubeu, i Rewards Arcade koji je viđen na web sajtovima Applea, Walmarta, Droboxa i Facebooka.

Istraživanje koje je sproveo Google (pdf) pokazalo je da ad injectori utiču ne samo na korisničko iskustvo na sajtovima, već ometaju i normalan rad izdavača sadržaja koji nisu u stanju da kontrolišu količinu oglasa koji se prikazuju čitaocima, kao i online oglašivača koji trpe finansijske gubitke.

Iako je Google svestan ovog problema mnogo godina, kompanija nikada nije preduzela drastične mere u vezi ovog problema, što je neshvatljivo s obzirom da aktivnost ad injectora takođe utiče i na kompaniju.

Google je sada najzad najavio neke mere zaštite koje se ogledaju u automatizovanom filteru u DoubleCLick Bid Manager, koji će uklanjati prikazivanja oglasa za koja se odgovorni ad injectori.

Oglašivači ne treba da menjaju postavke, a ovaj filter će automatski uklanjati oglase koje su ad injectori kompromitovali da bi isporučivali sopstvene oglase.

Google je objavio da je 1,4% oglasa iz njegovog DoubleClick Bid Manager repozitorijuma zabranjeno zbog sumnje na ad injectore jer je novi filter uključen pre nekoliko nedelja.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje