Posle kritika, Google produžio rok za objavljivanje detalja o bezbednosnim propustima
Vesti, 18.02.2015, 00:30 AM
Google je objavio da će rok od 90 dana koliko kompanija ostavlja proizvođačima softvera da isprave propuste u svojim programima, ubuduće biti malo produžen ukoliko to situacija nalaže.
Microsoft je nedavno kritikovao Google da je nefleksibilan kada je reč o objavljivanju detalja o otkrivenim bezbednosnim propustima, i to pošto je Google prethodno objavio informacije o tri 0-day Windows ranjivosti zajedno sa exploit kodovima.
Proces objavljivanja informacija o bagovima je automatizovan jer je Google verovatno želeo da pokaže da nema povlašćenih među kompanijama u čijim programima njegovi inženjeri otkriju propuste.
Posle kritike koja je došla iz Microsofta i rasprava koje su potom usledile oko toga šta je dobro rešenje kada je u pitanju objavljivanje detalja o ranjivostima u programima, Google je reagovao produženjem dosadašnjeg roka od 90 dana.
Tako ubuduće, ako rok ističe tokom vikenda ili američkog državnog praznika, on će biti pomeren za sledeći radni dan. Googleov Project Zero će uspostaviti i takozvani četrnaestodnevni grejs period.
Ovo poslednje će značiti da u slučaju da ističe rok od 90 dana, a proizvođač softvera pre tog roka najavi zakrpu za određeni dan, u roku od 14 dana od dana isteka roka, objavljivanje detalja o propustu će biti odloženo do dana kada propust bude ispravljen. Samo ukoliko taj rok bude značajno probijen, sa više od dve nedelje od isteka roka od 90 dana, detalji o propustu biće javno objavljeni.
Kada je reč o aktivno korišćenim propustima, izgleda da nema promene. Rok je i dalje sedam dana.
Komentarišući Googleovu odluku, Kris Bec, direktor Microsoftovog Centra za bezbednosni odgovor, je pohvalio ovo prilagođavanje proizvođačima softvera, ali je rekao i da su oni protiv proizvoljnih rokova zbog toga što je svaki bezbednosni problem jedinstven, kao i zbog toga što razvoj nadogradnji i njihovo testiranje varira. “Kada pronalazači (bagova) objave proof-of-concept exploit kod, ili druge informacije postanu javne, raste rizik od napada na korisnike”, zaključio je Bec.
Izdvojeno
Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima
Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje
Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova
Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje
Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala
Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje
Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju
LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje
Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći
Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje
Pratite nas
Nagrade