Pronađeni podaci 42 miliona korisnika kompanije Cupid Media koja je hakovana u januaru

Vesti, 21.11.2013, 07:18 AM

Pronađeni podaci 42 miliona korisnika kompanije Cupid Media koja je hakovana u januaru

Lozinke korisnika servisa australijske kompanije Cupid Media, u čijem je vlasništvu više od 30 web sajtova za upoznavanje preko interneta (AsianDating.com, SingleParentLove.com, GayCupid.com i drugi), koje su ukradene prilikom upada hakera u sisteme Cupid Media u januaru ove godine, pronađene su na istom serveru na kome su ranije pronađeni i ukradeni podaci korisnika kompanija Adobe i PR Newswire.

Poznati bloger Brajan Krebs, koji je pronašao bazu podataka koja sadrži email adrese, lozinke, imena i datume rođenja 42 miliona korisnika servisa Cupid Media, obavestio je o tome kompaniju 8. novembra. Kompanija je potvrdila da je reč o podacima korisnika njenih servisa i da su oni ukradeni u januaru ove godine.

Direktor Cupid Media Endru Bolton rekao je Krebsu da je kompanija preduzela adekvatne mere i obavestila korisnike o incidentu još u januaru kada su otkrivene sumnjive aktivnosti na mreži ali informacije o tome nisu dospele u javnost. Lozinke jednog broja korisnika su resetovane. Posle januarskog incidenta, Cupid Media je angažovala kompaniju koja je implementirala dodatne zaštitne mere, a između ostalih, i kriptovanje lozinki. Pored toga, kompanija je ustanovila nova pravila kako bi primorala korisnike da koriste sigurnije lozinke.

Bolton je rekao da mnogi podaci koje je pronašao Krebs pripadaju starim, neaktivnim ili obrisanim nalozima i da je . Ipak, posle Krebsovog otkrića Cupid Media će još jednom proveriti da li su svi korisnici naloga na koje je januarski incident imao uticaja resetovali svoje lozinke i dobili obaveštenja o tome putem emaila.

I kao i uvek u ovakvim prilikama, kada procure lozinke korisnika, koje je Cupid Media u ono vreme čuvao u plaintext formatu, suočavamo se sa poražavajućim stanjem svesti korisnika o važnosti izbora jake lozinke. Kao i Adobe-ovi korisnici, i korisnici Cupid Media masovno koriste one koje teško da zaslužuju da se nazivaju lozinkama. Više od 1,9 miliona korisnika „štitilo“ je svoje naloge lozinkom „123456“, a lozinka „111111“ bila je izbor 1,2 miliona korisnika. Najpopularniji lozinke koje ne sadrže brojeve su očekivano one koje sadrže reči iz rečnika: „iloveyou“, „lovely“, „password“ i druge.

Među procurelim email adresama najviše je onih koje pripadaju korisnicima Yahoo, Hotmail i Gmail servisa.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Ove nedelje stupio na snagu prvi zakon koji zabranjuje slabe lozinke na pametnim uređajima

Ove nedelje stupio na snagu prvi zakon koji zabranjuje slabe lozinke na pametnim uređajima

Nacionalni centar za sajber bezbednost Velike Britanije (NCSC) pozvao je proizvođače pametnih uređaja da se pridržavaju novog zakona koji im zabra... Dalje

Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke

Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke

Istraživanje o lozinkama koje je sprovela kompanija Bitwarden pokazalo je da se većina ljudi i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir kada je r... Dalje

Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika

Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika

Kancelarija za zaštitu ličnih podataka u Češkoj (UOOU) izrekla je kaznu od 15,8 miliona evra kompaniji Avast zbog kršenja Opšte uredbe za zašti... Dalje

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje