Sajber kriminalci koriste evropski zakon o kolačićima za clickjacking kampanju
Vesti, 11.01.2016, 01:00 AM
Od maja 2012., web sajtovi u Evropskoj uniji ili oni koji su namenjeni građanima EU moraju dobiti saglasnost korisnika za kolačiće koje instaliraju na njihovim računarima. Da bi zadovoljili evropske propise, sajtovi zbog toga prikazuju pop-up obaveštenja kojima se od korisnika traži ova saglasnost.
Sajber kriminalci koji su odgovorni za novu “clickjacking” kampanju koriste ova obaveštenja i činjenicu da su se evropski korisnici već navikli na njih.
Kriminalci koriste ova obaveštenja smeštajući legitimni reklamni baner na vrh obaveštenja. Trik je u tome da se oglas učini nevidljivim podešavanjem njegove neprozirnosti na nulu.
Ako korisnik klikne bilo gde na legitimnom obaveštenju, on će kliknuti i na skrivenu reklamu.
“Iako jednostavna, ova tehnika, takođe poznata i kao clickjacking, je prilično delotvorna u generisanju klikova koji izgledaju savršeno legitimno i kao da ih obavljaju pravi ljudi a ne botovi”, kaže Džerom Segura iz kompanije Malwarebytes.
Ovo oglašivače i oglasne mreže košta mnogo novca dok kriminalci zarađuju od lažnog saobraćaja koji se plaća po kliku.
Google je o ovome obavešten i trebalo bi da je ova kampanja do sada zaustavljena.
Ipak, slične kampanje će se verovatno viđati u budućnosti, a one možda neće biti benigne kao ova. Oglasi na koje korisnici nenamerno klikću mogli bi na primer biti maliciozni, tako da vode korisnike na web sajtove koji hostuju malvere ili exploit alate.
Izdvojeno
Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima
Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje
Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova
Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje
Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala
Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje
Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju
LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje
Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći
Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje
Pratite nas
Nagrade