''Spear'' fišing: Kada neko ko vas ne poznaje zna sve o vama

Vesti, 29.11.2012, 12:02 PM

''Spear'' fišing: Kada neko ko vas ne poznaje zna sve o vama

Većina ciljanih napada počinje takozvanim spear phishing emailom, pokazuje najnovije istraživanje kompanije Trend Micro (pdf).

Spear fišing je je vrsta fišinga kod kojeg se informacije o žrtvi napada koriste na način kako bi napad bio pesonalizovan.Krajnji cilj je prevariti žrtvu i naterati je da otvori maliciozni prilog u emailu (u 94% slučajeva) ili da klikne na link koji će je odvesti na sajt sa exploitom.

U periodu od februara do septembra ove godine tokom kojeg je Trend Micro sproveo istraživanje, najčešće korišćeni fajlovi u atačmentima u spear fišing emailovima bili su .RTF (38%), .XLS (15%) i .ZIP (13%). EXE fajlovi nisu popularni mamac u ovakvim emailovima jer emailove sa .EXE fajlovima antivirusi obično lako detektuju i blokiraju još na ulazu u korporativne mreže, mnogo pre nego što se domognu inboksova željenih meta.

Ovakvi ciljani napadi najčešće uključuju malvere i osmišljeni su tako da malver zarazi mrežu, ostane u računarima, istražuje, inficira druge računare i krade podatke. Podaci koji su predmet interesovanja kriminalaca uključuju emailove, planove i projekte, istraživanja i različite dokumente.

Osim spear fišinga, druge taktike koje se koriste u ciljanim napadima uključuju upotrebu prenosivih medija (USB, CD), krađu podataka potrebnih za pristup sistemima ili mrežama (npr. VPN) itd.

Meta spear fišera najčešće su vlade i grupe aktivista. Podatke o vladinim agencijama i imenovanim zvaničnicima fišeri pronalaze na državnim sajtovima koji su javno dostupni. Slično je i sa aktivistima, koji su vrlo često aktivni na društevnim mrežama, a pored toga, u cilju regrutacije novih aktivista ili oglašavanja novih kampanja, ostavljaju na internetu mnogo podataka o članovima aktivističkih grupa. Tako su fišeri 3 od 4 email adrese na koje su stizali fišing emailovi ove vrste pronašli jednostavnom pretragom interneta ili korišćenjem uobičajenih formata za email adrese.

Iako je procenat malicioznih priloga u emailovima poslednjih godina u padu, stručnjaci procenjuju da bi takav trend lako mogao da se preokrene, donoseći dodatni spam i potrebu redizajniranja korporativne odbrane. Osim toga, procena je da će se nastaviti trend porasta broja ciljanih napada. Obilje informacija o pojedincima i kompanijama čine da posao kreiranja veoma verodostojnih emailova bude veoma jednostavan. Odbranu od takvih napada zbog toga ne bi trebalo ignorisati.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje