Sud presudio: Korisnici Safarija imaju pravo da tuže Google

Vesti, 01.04.2015, 09:00 AM

Sud presudio: Korisnici Safarija imaju pravo da tuže Google

2012. Google je uhvaćen da radi ono što nije smeo - kompanija je ignorisala podešavanja privatnosti Appleovog browsera Safari varajući browser da su korisnici dozvolili da se njihove online aktivnosti prate.

Safari po defaultu blokira većinu praćenja. Google zbog toga nije mogao da koristi uobičajenu tehniku praćenja - instalaciju kolačića.

Da bi izbegao blokadu Safarija, Google je iskoristio propust u podešavanjima privatnosti browsera. Iako Safari blokira praćenje, on pravi izuzetak za web sajtove sa kojima korisnik ima neku interakciju, na primer, popunjava formu. Tako je Google dodao kod nekim od svojih oglasa da bi Safari “mislio” da korisnici podnose nevidljive forme Googleu. Safari bi tada pustio Google da instalira kolačić na telefonu ili računaru.

Ukratko, iako Safari dosta dobro sprečava praćenje korisnika, Google je bez znanja korisnika, ignorisao njihove postavke privatnosti.

Kada je to otkriveno, izbio je skandal i pojedini nezadovoljni korisnici rešili su da tuže Google.

Pre nekoliko dana, Google je izgubio spor pred britanskim Apelacionim sudom pred kojim je pokušao da spreči britanske korisnike Safarija da tuže kompaniju zbog narušavanja privatnosti. Google je pokušao da ospori nadležnost britanskih sudova, a kompanija je pred sudom iznela argument da nije bilo finansijske štete za korisnike, ali sud nije uvažio ove argumente.

Apelacioni sud je u presudi narušavanje privatnosti od strane Googlea označio kao ozbiljan prekršaj, a navike korisnika prilikom surfovanja internetom koje je Google špijunirao nazvao veoma privatnim informacijama.

Sud je ocenio da tvrdnje korisnika zaslužuju suđenje jer se tiču onoga što je bilo tajno, a što se krišom pratilo da bi se prikupljale informacije koje su često izuzetno privatne prirode. Slučaj se odnosi na uznemirenost i bol koji je nedopuštenim narušavanjem autonomije Google prouzrokovao korisnicima, ocenio je sud.

Ova pobeda korisnika Safarija je loša vest za Google, jer to može da znači da će kompanija možda morati da plati britanskim korisnicima Safarija odštetu za narušavanje njihove privatnosti. Iako Safari nije najpopularniji browser, on je dominantan browser na iPhone i iPad uređajima.

To se već dogodilo u SAD, gde je Google morao da plati 40 miliona dolara zbog ovog incidenta, nakon što su kaznu kompaniji izrekle Federalna trgovinska komisija i regulatorna tela 38 američkih država.

Grupa “Korisnici Safarija protiv Googleovog tajnog praćenja” objavila je na Facebooku da će uskoro biti pokrenut web sajt koji će objediniti korisnike Safarija koji žele da tuže internet giganta.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje