U novom napadu na Gmail korisnike hakeri koriste propust u Flash-u

Vesti, 07.06.2011, 07:47 AM

U novom napadu na Gmail korisnike hakeri koriste propust u Flash-u

Kompanija Adobe potvrdila je u ponedeljak da je propust u Flash-u za koji je objavila zakrpu u nedelju korišćen za krađu podataka korisnika potrebnih za prijavljivanje na Gmail naloge.

Propust u bezbednosti je ispravljen u nedelju objavljivanjem vanredne, hitne zakrpe. Ovo je druga zakrpa za Flash za manje od mesec dana i peta ove godine. Međutim, objavljivanje zakrpe u nedelju je veoma neobično za Adobe.

Iz kompanije kažu da su dobili prijave o ranjivosti koja se koristi u ciljanim napadima osmišljenim tako da se korisnik namami da klikne na zlonamerni link u email poruci. Oni ne mogu da potvrde da je bilo napada i na korisnike drugih veb mail provajdera, ali ima indicija da su meta napada bili ipak Gmail korisnici.

Ranjivost koju su koristili napadači je cross-site scripting propust u Flash-u. Propuste ovog tipa često koriste oni kojima je cilj krađa identiteta što postižu svojevrsnim preotimanjem korisničkih imena i lozinki od ranjivih browser-a. Međutim, u ovom slučaju browser-i sami po sebi nisu bili meta, već plug-in browser-a za Flash Player, kojeg instaliraju praktično svi korisnici.

Ovaj propust u Flash-u timu zaduženom za bezbednost programa u kompaniji Adobe prijavio je Google, kažu u kompaniji. Google koji svoj browser isporučuje u paketu sa Flash-om u nedelju je takođe ažurirao Chrome, i to sve tri verzije browser-a, stabilnu, beta i razvojnu verziju.

Adobe je najnoviji propust u Flash-u rangirao kao “važan”, što je u četvorostepenom sistemu rangiranja drugi najviši nivo u odnosu na ozbiljnost baga. Prema Adobe-ovom rangiranju, ovakva ocena se daje propustima u bezbednosti programa koji napadačima omogućavaju pristup podacima na kompjuteru koji je pogođen napadom ali istovremeno ne pružaju mogućnost ubacivanja malware-a na žrtvin računar.

Korisnici drugih browser-a mogu preuzeti zakrpljenu verziju Flash Player-a sa sajta proizvođača. Adobe je objavio ažurirao verzije Flash Player-a za Windows, Mac OS X i Linux, a korisnici Androida će svoju zakrpu dobiti tokom ove nedelje.

Napadi na Gmail korisnike za koje je Google prošle nedelje optužio kineske hakere razlikuju se od ovih o kojima je ovde reč jer u njima nije korišćena ranjivost u Flash-u za krađu korisničkih podataka, već su ti napadi, ne oslanjajući se na exploit-e (vidi u Rečniku: exploit), imali za cilj prevaru korisnika koji bi uneli svoje korisničko ime i lozinku u polja na lažnoj strani za prijavljivanje na Gmail email servis.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje