Yahoo će ignorisati ''Do not track'' zahtev korisnika Internet Explorer 10

Vesti, 30.10.2012, 07:59 AM

Yahoo će ignorisati ''Do not track'' zahtev korisnika Internet Explorer 10

Odluka Microsoft-a da Do Not Track (“Bez praćenja”) bude podrazumevana opcija u novom brauzeru Internet Explorer 10 još jednom je naišla na otpor. Posle Apache veb servera, ignorisanje Do Not Track podešavanje u IE 10 najavio je i Yahoo iako je ova kompanija, koja je partner Microsoft-a, ranije saopštila da će podržati DNT.

Do Not Track zaglavlje je preporučeni veb standard za brauzere koji štiti vašu istoriju pregledavanja veba, obaveštavanjem servera da korisnik brauzera ne želi da bude praćen.

DNT podržavaju svi značajniji brauzeri, ali se samo Microsoft odlučio da DNT bude omogućen u podrazumevanim podešavanjima brauzera. To znači da će svi korisnici IE 10, bez prethodnog podešavanja brauzera, jasno reći oglašivačima da ne žele da budu praćeni.

U petak je iz Yahoo-a saopšteno da će kompanija ignorisati izbor korisnika IE 10 da ne budu praćeni, jer u Yahoo-u veruju da je iskustvo korisnika bolje “kada je personalizovano”.

U Microsoft-u kažu da odluka kompanije da DNT bude omogućen u podrazumevanom podešavanju odraz želje njihovih korisnika što pokazuju rezultati nedavnog istraživanja koje je sprovela kompanija u SAD i Evropi prema kojima 75% korisnika kaže da žele da DNT bude omogućen u osnovnim podešavanjima brauzera.

U Yahoo-u kažu da je odluka Microsoft-a jednostrana umesto da to bude izbor korisnika i da predstavlja kršenje nacrta Do Not Track inicijative po kome je cilj DNT-a da omogući korisnicima da izraze svoje lične preference u vezi praćenja a ne preference nekog institucionalnog ili drugog mehanizma koji je izvan kontrole korisnika.

Ipak, prilikom pokretanja IE 10 Microsoft korisnici mogu da biraju između Express i Customize podešavanja a izbor Express opcije prati obaveštenje da će time biti omogućena DNT funkcionalnost, pa su oni koji izaberu ovu opciju samim tim jasno rekli da ne žele da budu praćeni.

Kritičari kažu da je argumentacija Yahoo-a neiskrena i da kompanija iza argumenata o personalizovanom iskustvu korisnika i nametnutom izboru od strane Microsoft-a krije svoju želju da obezbedi oglašivačima praćenje korisnika i prihod od ciljanog oglašavanja.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke

Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke

Istraživanje o lozinkama koje je sprovela kompanija Bitwarden pokazalo je da se većina ljudi i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir kada je r... Dalje

Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika

Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika

Kancelarija za zaštitu ličnih podataka u Češkoj (UOOU) izrekla je kaznu od 15,8 miliona evra kompaniji Avast zbog kršenja Opšte uredbe za zašti... Dalje

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje