Zašto hakovanje Adobe-a može ugroziti naloge korisnika Facebook-a?

Vesti, 12.11.2013, 07:13 AM

Zašto hakovanje Adobe-a može ugroziti naloge korisnika Facebook-a?

Facebook analizira šifrovane lozinke 130 miliona Adobe-ovih korisnika koje su se pojavile na internetu pošto su hakeri početkom septembra upali u kompanijsku mrežu i ukrali podatke miliona korisnika, koji uključuju i korisnička imena, šifrovane lozinke i šifrovane podatke o kreditnim i debitnim karticama korisnika. U napadu je ukraden i izvorni kod pojedinih Adobe-ovih softverskih proizvoda, kao što su Acrobat, Reader, ColdFusion i Photoshop.

Dva meseca kasnije, još uvek se saniraju posledice tog napada. Tako Facebook-ov tim analizira procurele podatke Adobe-ovih korisnika kako bi se identifikovali korisnici društvene mreže koje koriste iste kredencijale za Adobe-ov i Facebook-ov sajt.

Od korisnika Facebook-a koji su koristili istu kombinaciju email adrese i lozinke i na Facebook-u i na Adobe-ovom sajtu Facebook će zatražiti da promene lozinku i da odgovore na neka sigurnosna pitaja.

Portparol Facebook-a rekao je Brajanu Krebsu, autoru bloga KrebsonSecurity, da je reč o uobičajenoj praksi zaštite naloga korisnika Facebook-a posle velikih incidenata kao što je bilo hakovanje Adobe-a. On je rekao da Facebook uvek razmatra situacije u kojima nalozi korisnika Facebook mogu biti ugroženi, čak i ako je reč o pretnji koja ne utiče direktno na njihov servis. U takvim slučajevima, Facebook traži od korisnika promenu lozinke Facebook naloga.

Kompanija nije želela da objavi tačan broj korisnika čiji bi nalozi na društvenoj mreži mogli biti ugroženi zbog napada na Adobe.

S obzirom na to da su stručnjaci uspeli da dešifruju značajan broj procurelih lozinki Adobe-ovih, milioni korisnika Facebook-a mogli bi biti u opasnosti. Prošle nedelje, stručnjak za bezbednost lozinki, Džeremi Gosni objavio je listu na kojoj se našlo 100 najčešće korišćenih lozinki Adobe-ovih korisnika. Očekivano, među najpopularnijim lozinkama su lozinke “123456", koju je koristilo skoro 2 miliona Adobe-ovih korisnika. Za njom slede lozinke „123456789“, „password“, „adobe123“, „12345678“, „qwerty“, „1234567“, „111111“, „photoshop“, „123123“, „1234567890“, „000000“, „abc123“, „1234“, „adobe1“ i druge.

Da stvari budu još i gore pobrinuo se i sam Adobe, koji je čuvao 130 miliona korisničkih lozinki na način koji, kako kažu stručnjaci, predstavlja školski primer kako ne treba postupati sa osetljivim podacima jer je Adobe koristio jedan ključ za enkripciju svih procurelih korisničkih kredencijala.

Facebook nije jedini web sajt koji je preduzeo ovakve mere predostrožnosti. I sajtovi Diapers.com i Soap.com su u nedelju poslali slična obaveštenja svojim korisnicima.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje