Zlonamerne reklame: Nova pošast interneta

Vesti, 25.05.2012, 11:35 AM

Zlonamerne reklame: Nova pošast interneta

Zlonamerne reklame postaju omiljeni metod prevare internet korisnika među sajber kriminalcima. Ovakve reklame mogu zaraziti računar zlonamernim programima čak i onda ukoliko korisnik ne klikne na njih.

Milioni korisnika interneta čiji su računari zaraženi na ovakav način, malverima koji imaju sposobnost krađe podataka, uključujući i lozinke naloga, onemogućavanja rada računara ili prouzrokovanja problema u radu računara, ukazuju na to da je reč o trendu koji bi u budućnosti mogao postati ogroman problem.

Stručnjaci smatraju da je ovo tek početak, i da bi trebalo poboljšati oglasnu infrastrukturu interneta pre nego problem zlonamernih oglasa postane veći nego što je to danas slučaj.

Jedan od načina je motivisati korisnike da instaliraju softver koji blokira reklame, što bi značilo da bi prihodi veb sajtova od reklama bili smanjeni a veb sajtovi bi u tom slučaju možda bili prinuđeni da naplaćuju pristup svojim posetiocima, kako bi nadoknadili gubitak.

Teško je proceniti učestalost zlonamernih reklama, uglavnom zbog toga što vlasnici veb sajtova često nisu svesni da se takve reklame nalaze na njihovim veb sajtovima. Sajber kriminalci čine sve da prikriju svoje prisustvo tako da se zlonamerne reklame otkrivaju veoma teško.

Koristeći ovakav metod oglašavanja, jedna istočnoevropska kriminalna grupa je u periodu od 2007. do 2011. zarazila 4 miliona računara. Jedan od problema koji su imali korisnici ovih računara je nemogućnost ažuriranja softvera, zbog čega su ovi računari bili ranjivi i za druge viruse.

Nekad je za infekciju računara bio potreban klik na reklamu. Danas kriminalci koriste delotvornije metode, takozvane “drive-by” reklame koje automatski inficiraju računar čak i onda kada korisnik samo poseti sajt na kome se nalazi takva reklama.

Nisu oštećeni samo korisnici računara, i kompanije koje legalno posluju trpe posledice ovakvih prevara. Zarada od legitimnih reklama na veb sajtovima odlazi u ruke kriminalaca koji ove reklame zamenjuju sopstvenim, malicioznim.

Pored svega, i reputacija veb sajtova na kojima se otkiju ovakve reklame često biva ozbiljno uzdrmana. Pronalaženje “krivca” među reklamama na nekom veb sajtu koji je odgovoran za infekciju računara korisnika nije nimalo jednostavan proces i zahteva proveru svih reklama na sajtu i njihovo privremeno uklanjanje.

I sam korisnik nikada ne može biti siguran u to koji je sajt odgovoran za infekciju računara. Sa zlonamernim reklamama koje se u poslednje vreme mogu naći svuda, to je kao da pokušavate da otkrijete ko vam je preneo kijavicu, kažu stručnjaci.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Nemačka zabranila Facebooku da prikuplja podatke korisnika WhatsAppa

Nemačka zabranila Facebooku da prikuplja podatke korisnika WhatsAppa

Prošlog meseca kompanija WhatsApp promenila je politiku privatnosi i uslove korišćenja servisa za svoju globalno popularnu aplikaciju i počela da ... Dalje

Nova tehnika pomaže malverima da izbegnu virtuelne mašine i otkrivanje

Nova tehnika pomaže malverima da izbegnu virtuelne mašine i otkrivanje

Ako računar ima samo nekoliko Word fajlova, sajber kriminalci će znati da pripada "belom šeširu", hakeru koji istražuje malvere. Da bi bezbedno a... Dalje

Šta se dešava sa ransomwareom: Raste broj ransomwarea ali kvalitet je u padu

Šta se dešava sa ransomwareom: Raste broj ransomwarea ali kvalitet je u padu

Većina velikih igrača u industriji ransomwarea ulaže veliki napor u sticanje ali i očuvanje dobre reputacije njihovih ransomwarea. Na primer, ljud... Dalje

77% korisnika programa za blokiranje reklama oseća grižu savesti zbog toga

77% korisnika programa za blokiranje reklama oseća grižu savesti zbog toga

Korisnici programa koji blokiraju reklame na internetu osećaju grižu savesti zbog toga. Ne, nije šala - kompanija Gladly sprovela je istraživanje ... Dalje

Počelo je: Prva tužba protiv Yahooa zbog kompromitovanja 500 miliona korisničkih naloga

Počelo je: Prva tužba protiv Yahooa zbog kompromitovanja 500 miliona korisničkih naloga

Samo dva dana posle priznanja da su hakeri kompromitovali najmanje pola miliona naloga njenih korisnika, kompanija Yahoo je tužena i to verovatno ne... Dalje