Google uveo zaštitu Google naloga korisnika od neproverenih aplikacija

Vesti, 20.07.2017, 09:30 AM

Google uveo zaštitu Google naloga korisnika od neproverenih aplikacija

Google je uveo novu zaštitu koja bi trebalo da značajno smanji rizik od toga da potencijalno maliciozne aplikacije preuzmu kontrolu nad Google nalozima korisnika.

Nema sumnje da je dodata zaštita direktna posledica masovnih fišing napada koji su se dogodili početkom maja zbog kojih su mnogi korisnici omogućili Google Doc aplikaciji napadača da pristupi njihovim nalozima. Žrtve su tada dobijale emailove koji su izgledali kao pozivnica za Google Doc nekog od kontakata. Kada bi korisnik kliknuo na link u emailu, bio bi usmeren na aplikaciju napadača, koja je zahtevala pristup nalogu korisnika da bi mogla da pristupi Google dokumentu. Ako bi korisnik odobrio pristup aplikaciji (pomoću mehanizma koji se naziva OAuth), to se koristilo da se kontaktima korisnika pošalje isti fišing email. Napad je bio moguć zbog lošeg dizajna Googleovog OAuth interfejsa. Jedina informacija koja se prikazivala korisnicima je naziv i logo aplikacije koja traži dozvolu, a nigde nije bilo kristalno jasnih naznaka da je reč o third-party, a ne o Googleovoj aplikaciji. Dovoljno je bilo to što je maliciozna aplikacija nazvana "Google Docs" i ikona Google Drivea da mnogi korisnici poveruju da se radi o legitimnoj Googleovoj aplikaciji.

Od sada, sve dok Google ne proveri novu aplikaciju, korisnici će morati da prođu nekoliko koraka - nekoliko klikova i ukucavanja reči "nastavi" - pre nego što dozvole pristup aplikaciji. Dodatna zaštita će dakle podrazumevati upadljiva upozorenja za korisnike o novim neproverenim web aplikacijama i Apps Scripts koje čekaju verifikaciju. Novo upozorenje zameniće stranicu o grešci koje su do sada videli korisnici i programeri.

Efekat toga bi trebalo da bude povećana opreznost korisnika u vezi aplikacija koje koriste, i smanjenje rizika od krađe podataka od strane fišera. Upozorenje o neproverenim aplikacijama prethodiće ekranu sa odobrenjima koja moraju da daju korisnici.

Ova novina će pomoći programerima da lakše testiraju svoje aplikacije jer neće morati da prolaze najpre kroz proces provere, s obzirom da će korisnici biti upozoreni.

Apps Script će takođe dobiti ovu zaštitu.

Narednih meseci proces verifikacije i nova upozorenja biće primenjeni i na neke postojeće aplikacije i skripte.

Posle majskih napada, Google je uveo nekoliko novih bezbednosnih funkcija i poboljšao postojeće funkcije za zaštitu korisnika Gmaila od fišing emailova, kao i OAuth apps whitelisting koji omogućava administratorima kompanija da odaberu kojim third-party aplikacijama će biti dozvoljen pristup podacima korisnika G Suite.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje