YouTube zbog prevara uklonio 2 miliona kanala i više od 50 miliona videa

Vesti, 13.08.2020, 09:30 AM

YouTube zbog prevara uklonio 2 miliona kanala i više od 50 miliona videa

YouTube je u periodu od januara do marta ove godine uklonio 1 975 135 kanala i tako izbrisao više od 51 miliona video snimaka sa platforme. U 87,5% slučajeva, kanali su uklonjeni zbog pokušaja prevare, spama ili objavljivanja sadržaja koji korisnike dovodi u zabludu.

YouTube briše kanal kada u roku od 90 dana tri puta prekrši smernice zajednice. Kanal takođe može biti uklonjen sa platforme zbog kršenja zakona, npr. zbog pedofilije.

Kada YouTube ukloni kanal, uklanjaju se i svi video snimci kanala. Tako je u prva tri meseca ove godine YouTube uklonio 51 milion videa, objavljeno je u izveštaju o primeni smernica YouTube zajednice.

Ovi video snimci se mogu podeliti prema pregledima u sledeće kategorije:

0 pregleda - 49,9%

1 do 10 pregleda - 27,4%

Više od 10 pregleda - 22.7%

Kanali su uklonjeni iz više razloga, ali za većinu razlozi su bili prevare i spam. Googleova platforma uklonila je skoro 158 hiljada ili oko 8% kanala zbog golotinje i seksualnog sadržaja. Oko 51000 ili 2,6% kanala uklonjeno je zbog kršenja pravila YouTubea o bezbednosti dece. YouTube je uklonio 11000 ili 0,6% kanala zbog uznemiravanja i zlostavljanja. Deset hiljada kanala ili 0,5% uklonjeno je zbog promocije nasilja i nasilnog ekstremizma. 9500 ili 0,5% kanala uklonjeno je zbog višestrukih kršenja smernica Googleove video platforme. Samo 2600 kanala ili 0,1% uklonjeno je zbog govora mržnje i vređanja. 2000 ili oko 0,1% kanala ukinuto je zbog toga što su lažno predstavljani kao drugi kanali, brendovi ili ličnosti.

YouTubeov izveštaj otkriva da je u prva tri meseca ove godine uklonjeno čak 693 miliona komentara iz sličnih razloga zbog kojih su uklanjani i sami kanali, pri čemu je 99,6% uklonjenih komentara identifikovano pomoću YouTube algoritma koji automatizuje ovaj posao. Treba napomenuti da ovaj broj isključuje komentare koji se automatski uklanjaju zbog uklanjanja videa, ukidanja naloga ili isključivanja komentara video snimaka od strane YouTubea. Ljudi su identifikovali 2,5 miliona ili 0,4% uklonjenih komentara.

Kao i kanali, većina komentara - 470 miliona ili 67,9% je obrisano zbog promocije prevara, obmanjajućeg sadržaja, ili zato što su prekršili smernice o spamu. Oko 96,6 miliona komentara ili 13,9% uklonjeno je zbog ugrožavanja bezbednosti dece. Pored toga, više od 81,5 miliona ili 11,8% uklonjeno je zbog uznemiravanja i zlostavljanja. YouTube je uklonio i više od 43,5 miliona ili 6,3% komentara zbog govora mržnje ili vređanja.

YouTube je istakao da su zbog pandemije smanjili broj zaposlenih u kancelarijama, i da se uglavnom oslanjaju na svoje sisteme za automatsku identifikaciju spornog sadržaja. Ipak, YouTube ima specijalizovane timove širom sveta koji pregledaju označene komentare i uklanjaju ih ako krše smerinice zajednice.

Za korisnike koji žele da pomognu da YouTube bude bolje mesto, ispod svakog videa nalaze se tri horizontalne tačke - klikom na njih otvara se opcija “Report”. Korisnici mogu da prijave komentare klikom na tri vertikalne tačke sa desne strane komentara. Zaposleni u YouTubeu pregledaju ove prijave, i ukoliko se proceni da je sadržaj neprikladan, on se briše.

YouTube kaže da je više od 90 miliona korisnika iskoristilo mogućnost prijave videa na platformi od 2006. godine i da je broj onih koji prijavljuju sporni sadržaj iz godine u godinu veći.

YouTube je uklonio 6,11 miliona videa u prva tri meseca ove godine, a da algoritam plaforme radi dobar posao pokazuje podatak da je 77,3% uklonjenih videa imalo 10 ili manje pregleda.

Zemlja koja je najviše pogođena ovim su SAD, sa preko milion video snimaka, a prate ih Indija, Brazi, Indonezija i Južna Koreja. YouTube proverava IP adresu autora videa kako bi utvrdio iz koje je zemlje.

Ovakvi izveštaji su olakšanje jer nam daju do znanja da se preduzimaju mere protiv onih koji krše smernice zajednice. I za kreatore YouTube sadržaja i za korisnike se preporučuje da pažljivo prouče ove smernice kako bi bili sigurni da ih ne krše, bez obzira kakve su njihove namere.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje