Adware na Androidu: kad reklama postane pretnja
Vesti, 27.06.2013, 07:50 AM
Prema podacima firme Lookout, 6,5% besplatnih aplikacija na Google Play marketu sadrže neku vrstu adware, programa koji postaju sve veći problem u ekosistemu Androida.
Adware nije lako definisati, s obzirom da je teško razgraničiti šta je ono što je odgovarajući i ispravni pristup u prikazivanju reklama a šta nije. Stručnjaci firme Lookout kažu da postoji nekoliko ključnih obeležja koja postavljaju jasnu granicu između bezopasnih reklama i adware programa:
- Prikazivanje reklama koje izlaze izvan granica “normalnog iskustva”;
- Prikupljanje ličnih podataka korisnika;
- Neočekivane aktivnosti koje su odgovor na klikove na reklame;
Adware programi su godinama dobro poznati korisnicima računara. Međutim, eksplozivan rast upotrebe mobilnih uređaja očekivano je motivisao oglašivače i autore adware-a da usmere svoju pažnju na Android. Prema podacima koje je ove nedelje objavio Jupiter Networks malveri za mobilne telefone su u ekspanziji, a u odnosu na prošlu godinu njihov broj je porastao za neverovatnih 614%, pri čemu je 92% svih pretnji za mobilne uređaje otkriveno na Google-ovom operativnom sistemu.
Koliki problem predstavljaju adware govori i podatak da 26% besplatnih aplikacija za personalizaciju na Google Play sadrže adware. Kada je reč o igricama za Android, 9% ovakvih besplatnih aplikacija sadrži adware. Zanimljivo je da su društvene aplikacije među onima koje u najmanjem procentu sadrže adware programe (2%).
Diskutabilna praksa mobilnog oglašavanja, kao što je ona koju imaju adware, može ugroziti privatnost korisnika. Ovi programi mogu prikupljati lične podatke korisnika uređaja kao što su email adresa, lokacija, kontakti i drugo, bez obaveštavanja korisnika o tome, ali i menjati podešavanja telefona. U Lookout-u smatraju da iako je većina mobilnih reklama zadovoljavajuća, sa rastom te grane privrede, postoji potreba da se zaštiti privatnost i korisničko iskustvo.
Izdvojeno
Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata
Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje
Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime
Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje
Piramidalna šema prevare na Telegramu
Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje
Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara
Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje
Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima
Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje
Pratite nas
Nagrade