EFF: Sporna politika privatnosti sajtova za online upoznavanje

Vesti, 14.02.2012, 10:28 AM

EFF: Sporna politika privatnosti sajtova za online upoznavanje

Za organizaciju Electronic Frontier Foundation koja se bavi zaštitom prava korisnika u digitalnom svetu Dan zaljubljenih je bio pravi trenutak da se skrene pažnja na način na koji se veb sajtovi za online upoznavanje odnose prema podacima svojih korisnika i njihovoj bezbednosti.

Rezultati istraživanja koje je sproveo EFF pokazuju da vodeći sajtovi za upoznavanje čuvaju podatke korisnika, uključujući i profile i fotografije čak i pošto ih oni obrišu. Takozvani dejting sajtovi čuvaju profile svojih korisnika iako oni veruju da su ih obrisali i to iz razloga da bi se olakšalo ponovno aktiviranje profila ukoliko se korisnik u međuvremenu predomisli.

Pored toga, bezbednost ovih sajtova je na niskom nivou. Sajtovi koje je kontrolisao EFF ne primenjuju HTTPS konekciju te su tako njihovi korisnici pod rizikom od “man in the middle” napada i to posebno onda kada koriste nebezbednu WiFi konekciju. Dodatno, mnogi od ovih sajtova imaju brojne propuste u bezbednosti, kažu u EFF. Nedavni incident sa kompromitovanjem veb sajta Grindr upravo to i pokazuje - napadačima je bilo omogućeno da se predstavljaju kao drugi korisnici na mreži. Još jedan takav sajt, PlentyOfFish, bio je meta napada a rezultat je bio kompromitovanje podataka 30 miliona korisnika sajta.

Preporuka EFF je da korisnici sajtova za upoznavanje provere da li je njihov profil javno indeksiran od strane Google-a. Poseban oprez EFF savetuje kada je reč o fotografijama koje korisnici objavljuju na profilima dejting sajtova, naročito ako žele da razdvoje privatan život od virtuelnog. Pretraga slika i tehnologije za prepoznavanje lica postaju sve napredniji i precizniji, pa je moguće povezivanjem fotografija i drugih podataka koji pripadaju različitim online profilima identifikovati osobu koja stoji iza njih.

EFF je upozorio korisnike na prodaju njihovih privatnih podataka marketing kompanijama, koje ih, u zavisnosti od politike privatnosti sajta sa kojom se morate saglasiti, koriste anonimno ili manje anonimno u ciljanom oglašavanju.

I najzad, preporuke EFF su da ukoliko se odlučite za online upoznavanje koristite sekundarne email adrese, ne koristite pravo ime, izbegavate sajtove koji zahtevaju plaćanje kreditnim karticama jer ćete u tom slučaju njima morati da ostavite vrlo poverljive podatke. Razmotrite mogućnost da sakrijete svoj IP, koristeći na primer VPN. Ukoliko je moguće i kad god je to moguće koristite HTTPS. Pitajte svoje prijatelje koji imaju iskustva sa sajtovima za online upoznavanje o negativnim aspektima korišćenja takvih servisa. Koristite pretraživače kako biste saznali više o osobi koju želite da upoznate. Možda ćete se iznenaditi onim što otkrijete na taj način.

I još jednom, ne zaboravite - internet nikad ne zaboravlja. Tragovi svega što objavite javno, bilo da je reč o poruci ili fotografiji, ostaće na internetu čak i ako vi to jednom ne budete želeli.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje