Email nalog sa omogućenom verifikacijom u dva koraka je (ponekad) lako hakovati

Vesti, 22.04.2019, 01:30 AM

Email nalog sa omogućenom verifikacijom u dva koraka je (ponekad) lako hakovati

Ako zaboravite vašu lozinku za Gmail a omogućili ste dvofaktornu autentifikaciju (2FA), Google će vam poslati SMS ili vas pozvati i dobićete kod od šest do osam cifara. Vaše je da unesete dobijeni kod i dobićete pristup svom nalogu.

"Industrija bezbednosti već duže vreme promoviše autentifikaciju sa dva faktora. To je dobra stvar, ali ima i nekih slabosti", objašnjava istraživač kompanije Kaspersky Lab Dejvid Džekobi.

Govoreći o tome na Samitu bezbednosnih analitičara u organizaciji Kaspersky Laba, održanom u Singapuru sredinom meseca, Džekobi je pokazao da ova sigurnosna funkcija može omogućiti kriminalcima da lako dobiju pristup Gmail nalogu. Sve što im je potrebno je broj telefona žrtve i telefon kojim će pozvati korisničku podršku mobilnog operatera.

"Samo treba imati petlju da to uradite", kaže Džekobi.

I ne, ovo nije moguće samo u teoriji. Zapravo je ovakav napad zabeležen u Švedskoj, gde Džekobi živi. U Švedskoj je ovakav napad moguć zahvaljujući državnom servisu koji omogućava da se pronađe broj bilo kog korisnika.

"To je pomalo ludo. Ne vidim korist od toga", kaže Džekobi.

Slične usluge postoje i u drugim zemljama, često kao komercijalne usluge na koje se možete pretplatiti.

Kada je cilj odabran i kada napadač otkrije njegov broj i mobilnog operatera, on može nazvati mobilnog operatera i tražiti da se pozivi privremeno preusmeravaju na drugi broj (u njegovom vlasništvu). U Džekobijevom slučaju, preusmeravanje tuđih poziva bilo je lako.

Razgovor je izgledao otprilike ovako: “Imam veoma važan poziv, ali nemam svoj telefon, možete li molim vas preusmeriti sve dolazne pozive na ovaj broj...? Hvala vam!”

"Oni to rade. Pokušali smo sa mnogo različitih telekomunikacionih kompanija i sve su bile ranjive na ovakav napad društvenog inženjeringa", rekao je Džekobi.

Dalji scenario je sledeći: napadač zahteva Google poziv sa verifikacionim kodom, poziv se preusmerava na telefonski broj koji pripada napadaču i on dobija pristup Gmail nalogu.

Sličnu sigurnosnu funkciju nude i Facebook, Twitter i Apple.

"Nije to tako teško, zapravo je veoma lako", kaže Džekobi.

Džekobi kaže da su krivci u ovom slučaju telekomunikacione kompanije.

"To je ranjivost u njihovim procedurama, oni ne proveravaju ko ste", kaže Džekobi.

On je ovim povodom kontaktirao švedske telekomunikacione kompanije koje je testirao, i sve one su rekle da ispituju svoje procedure.

"Ono što želim da vidim je da oni dodaju neku vrstu tehničke sigurnosti. Pošaljite mi SMS poruku koja kaže da je moj broj preusmeren na bilo šta. Čak i ako nemam pristup svom telefonu, kada se vratim kući videću to. Ili ako se prijavim u vašoj aplikaciji,” rekao je on.

"Sve ovo ima toliko mana, to nema smisla."

Ono što je ironija ovde je da bi ovaj napad funkcionisao, žrtva mora da omogući verifikaciju u dva koraka.

"Dakle, dodajete dodatnu sigurnost i postajete ranjivi”, kaže Džekobi.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje