Email provajder platio hakerima da prestanu sa napadima, ali sutradan je usledio novi napad

Vesti, 09.11.2015, 00:00 AM

Email provajder platio hakerima da prestanu sa napadima, ali sutradan je usledio novi napad

Email provajder ProtonMail isplatio je 15 bitcoina (oko 6000 dolara) hakerima koji su napali web sajt ove firme čije je sedište u Švajcarskoj.

Sajber kriminalci koji su odgovorni za DDoS napad na web sajt ProtonMaila, obećali su da će ukoliko im bude plaćeno, obustaviti napad.

Međutim, uprkos tome što je ProtonMail ispunio ovaj zahtev, napad je nastavljen.

U saopštenju objavljenom na kompanijskom blogu se kaže da je ProtonMail 3. novembra dobio email u kome je zaprećeno da će web sajt ProtonMaila biti napadnut ako švajcarska firma ne plati 15 bitcoina.

ProtonMail nije odgovorio na ovu poruku, i ubrzo posle toga, njihov sajt je bio izložen DDoS napadu (Distributed Denial of Service).

ProtonMail je besplatan web servis koji nudi uslugu kriptovane bezbedne email komunikacije. Zbog prirode servisa, za ProtonMail je od suštinske važnosti da njegov sajt radi i služi korisnicima.

Tokom prvog napada servis je korisnicima bio nedostupan oko 15 minuta, posle čega je napad prestao. Drugi napad koji se dogodio sledećeg dana bio je znatno veći, prevazilazeći kapacitete email provajdera i njegovog internet provajdera da ga zaustavi zbog čega je servis satima bio nedostupan korisnicima.

“Koordinisani napad na našeg internet provajdera premašio je 100Gbps a napadnut je ne samo dana centar, već i ruteri u Cirihu i Frankfurktu, i na drugim lokacijama gde naš internet provajder ima čvorišta. Koordinisani napad na ključnu infrastrukturu na kraju je uspeo da sruši i dana centar i internet provajdera, što je uticalo na stotine drugih kompanija, ne samo na ProtonMail”, objasnili su iz švajcarske firme. “Činjenica da su i druge firme pogođene je ono što je podstaklo ProtonMail da plati da bi zaustavio napad. Ali, uprkos tome, napad je nastavljen, a kriminalci su tvrdili da oni ne stoje iza drugog napada.”

Razmena informacija između kompanija koje su pogođene napadom, dovela je do određenih otkrića. Iz ProtonMaila kažu da su za napade najverovatnije odgovorne dve grupe napadača, i da grupa koja stoji iza drugog napada ima kapacitete koje obično poseduju hakeri iza kojih stoje države.

Posle napada, administratori rade na implementaciji zaštite od DDoS napada ovog obima. Zbog toga što su troškovi za ovakva rešenja oko 100000 dolara godišnje, oni su pokrenuli inicijativu za prikupljanje sredstava za zaštitu ProtonMaila od ovakvih napada.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje