Europol: Vodeći trendovi evropskog sajber kriminala
Vesti, 29.09.2016, 08:00 AM
Europol je juče objavio izveštaj koji se bavi procenom pretnji organizovanog kriminala na internetu koji je u nekim evropskim zemljama prvi put u istoriji nadmašio tradicionalni kriminal.
Prema navodima iz izveštaja, primetan je porast broja aktera i mogućnosti koje pružaju nezakonite aktivnosti na internetu, kao i razvoj novih alata za sajber kriminal u oblastima kao što su prevare na bankomatima i mobilni malveri. Ipak, veliki deo problema potiče od loših standarda digitalne sigurnosti i prakse koju imaju kompanije i pojedinci.
Značajan deo sajber kriminala se oslanja na recikliranje relativno starih tehnika za koje postoje sigurnosna rešenja koja, nažalost, nisu primenjena u dovoljnoj meri.
"Uporan rast sajber kriminala ostaje realna i značajna pretnja našoj zajedničkoj bezbednosti u Evropi. Europol je zabrinut zbog širenja zajednice sajber kriminalaca koja je u mogućnosti da i dalje iskorišćava našu sve veću zavisnost od tehnologije i interneta", rekao je direktor Europola Rob Vejnrajt.
On dodaje i da je primetan značajan pomak u aktivnostima koje su u vezi sa trgovinom ljudima, terorizmom i drugim pretnjama a koje su olakšane upotrebom interneta. Odgovor na to je zajednički rad policija na platformama kao što je Evropski centar za sajber kriminal Europola, ali rastuća zloupotreba inače legitimne anonimnosti i enkripcije u nezakonite svrhe ostaje ozbiljna prepreka otkrivanju i krivičnom gonjenju sajber kriminalaca.
U izveštaju je izdvojeno osam vodećih trendova sajber kriminala. Prvi među njima je "kriminal kao usluga". Iz Europola kažu da se digitalno podzemlje sve više okreće ovom poslovnom modelu, koji uključuje pojedince i grupe specijalizovane za određene kriminalne aktivnosti i pružanje tehničke podrške i usluga. Od nelegalnog oružja do hakovanja na zahtev, od iznajmljivanja servisa za DDoS napade do exploit paketa - na internetu možete kupiti sve vrste usluga iz palete sajber kriminala.
Drugi trend je ekspanzija ransomwarea, koji su uz bankarske trojance trenutno vodeće pretnje. Taj trend se verovatno neće promeniti u doglednoj budućnosti.
Kriminalna upotreba podataka je jedan od trendova kojim se bavio izveštaj Europola. Kompromitovanje podataka korisnika interneta vodi do drugih hakerskih napada, prevara pa čak i iznuda. Osim toga, i šifrovanje podataka od strane ransomwarea omogućava kriminalcima da zarade od podataka ucenjenih korisnika.
U porastu je i zloupotreba dece na internetu, kao i zloupotreba Dark Weba koji kriminalcima omogućava čitav niz nelegalnih aktivnosti, kao što su razmena dečije pornografije, prodaja hakerskih alata, ali i oružja i drugo.
Društveni inženjering je još jedan trend koji se izdvojio u izveštaju Europola. Primetan je porast fišing napada na vredne ciljeve. Prevare direktora su sve popularnija vrsta spear fišinga.
Na kraju, bitcoin ostaje valuta izbora za plaćanje robe i usluga u digitalnom podzemlju i na Dark Webu. Bitcoin je i standardno sredstvo plaćanja kada su u pitanju iznude.
Ceo izveštaj Europola na 72 strane možete preuzeti ovde (PDF).
Izdvojeno
Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata
Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje
Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime
Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje
Piramidalna šema prevare na Telegramu
Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje
Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara
Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje
Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima
Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje
Pratite nas
Nagrade