Google Chrome će dobiti bolje kontrole kolačića protiv praćenja korisnika

Vesti, 09.05.2019, 11:30 AM

Google Chrome će dobiti bolje kontrole kolačića protiv praćenja korisnika

Na konferenciji developera kompanije I/O 2019, Google je objavio svoj plan o uvođenju dve nove funkcije koje treba da zaštite privatnost korisnika Chromea.

Kako bi omogućio korisnicima Chromea da spreče oglašivače da ih prate preko različitih web sajtova, Google je najavio da će poboljšati SameSite kolačiće i zaštitu od fingerprintinga, a ova poboljšanja očekuju se u nekoj od narednih verzija Chromea koja će biti objavljena kasnije ove godine.

Kolačić je mali deo informacije koju web sajtovi čuvaju na vašem računaru. Kolačiće kreira web pregledač kada korisnik učita određeni web sajt, što pomaže web sajtu da zapamti informacije o vašoj poseti, kao što su podaci za prijavljivanje, izabrani jezik, stavke u korpi za kupovinu i druge postavke.

Međutim, kolačići se takođe široko koriste za identifikaciju korisnika i praćenje njihovih aktivnosti, ne samo na sajtu sa koga potiče kolačić, već i na drugom sajtu koji deli iste kolačiće, na primer, one koji se koriste za ciljano oglašavanje.

Budući da trenutno ne postoji standardni način identifikacije ili kategorizacije kolačića i načina na koji ih web sajtovi koriste, svi ti kolačići koji se koriste u različite svrhe izgledaju isto pregledačima i njihovo brisanje vas odjavljuje sa svih sajtova, i resetuje vaše izabrane postavke.

Google sada planira da korisnicima Chromea olakša blokiranje ili brisanje svih kolačića trećih strana bez gubitka informacija za prijavljivanaje i izabranih postavki.

Google je detaljno objasnio kako će to funkcionisati. Programeri web sajtova moraće da izričito navedu kojim kolačićima na njihovim sajtovima je dozvoljeno da rade na drugim web sajtovima i koji kolačići se mogu koristiti za praćenje korisnika.

Ove promene će imati pozitivne efekte i na bezbednost korisnika.

Google je rekao da će unakrsno praćenje biti dozvoljeno samo preko HTTPS konekcija jer tako kolačić ne može da bude modifikovan ili ukraden.

Sa objavljivanjem Chromea 76, Google će takođe dozvoliti korisnicima da podese podrazumevano ponašanje za svoj pregledač kako bi definisali da li treba da prihvati ili odbaci kolačiće za unakrsno praćenje prilikom posete nekom sajtu.

Osim kolačića, fingerprinting je takođe uobičajena i vrlo precizna tehnika koju web sajtovi koriste za identifikaciju i praćenje pojedinačnih korisnika na web sajtovima bez njihovog znanja ili pristanka.

Fingerprinting je veoma efikasan način da tačno identifikujete korisnike tako što ćete prikupiti širok spektar podataka o njihovim uređajima preko API-ja pregledača i kombinovati ih kako biste izračunali i dodelili jedinstvenu vrednost svakom pregledaču koja se može pratiti.

Na konferenciji developera na I/O 2019, Google je najavio da će Chrome otežati fingerprinting.

"Pošto fingerprinting nije ni transparentan niti pod kontrolom korisnika, to rezultira praćenjem koje ne poštuje izbor korisnika", kaže Google. "Zbog toga Chrome planira da agresivnije ograniči fingerprinting širom veba."

Međutim, Google takođe kaže da se kolačići i fingerprinting koriste ne samo za praćenje korisnika, i da je kompanija posvećena tome da Chrome može da nastavi da podržava slučajeve njihovog pozitivnog korišćenja, i izgradnji boljeg interneta.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje