Hakeri koriste pretragu termina vezanih za Halloween (Noć veštica)

Vesti, 31.10.2010, 23:30 PM

Hakeri koriste pretragu termina vezanih za Halloween (Noć veštica)

Nekoliko proizvođača antivirusnih programa upozorilo je internet korisnike da hakeri koriste pretragu vezanu za praznik Halloween (Noć veštica) koji se slavi 31. oktobra za napade na surfere.

Napadači koriste činjenicu da internet korisnici tragaju za idejama koje bi im pomogle da osmisle kostime za Noć veštica.

Tako je CyberDefender otkrio lažni antivirusni program koji je identifikovan kao Trojanac downloader na inficiranim web stranicama koje se pojavljuju u rezultatima pretrage kada se pretražuju kostimi za Noć veštica. Kada korisnici dospeju na ovakve zaražene strane, instalacioni fajl lažnog antivirusnog programa preotima korisnički browser i pokreće maliciozni proces. Zaraženi računar postaje usporen, a korisnički lični podaci izloženi.

Panda Labs je identifikovao stranicu sa lažnim video plejerom na kojoj se od korisnika traži da preuzme kodek kako bi mogao da pogleda video.

Termini pretrage koji reflektuju trenutno dominantno interesovanje korisnika veoma su privlačni sajber-kriminalcima. Oni kreiraju web stranice sa odličnim SEO, sa ključnim rečima koje su odraz trenutno aktuelnih dešavanja. Do zagađenja pretrage (SEO poisoning) dolazi kada hakeri kreiraju ovakve web stranice sa malicioznim sadržajem koje Google i ostali pretraživači vide kao legitimne stranice, i na koje se korisnici upućuju preko rezultata pretrage u kojima se ove stranice regularno pojavljuju.

Iz kompanije Panda Labs kažu da pretraživanje termina vezanih za Haloween kostime, ukrase za dekoraciju, ideje ili besplatne šablone izrezanih bundeva može rezultirati rezultatima pretrage sa malicioznim linkovima.

Klik na maliciozni link dovodi korisnika na stranice koje hostuju hakeri odakle se korisnici preusmeravaju na sajt na kome se distribuiraju maliciozni programi. Korisnicima se potom nude za preuzimanje izvršni fajlovi čiji nazivi odgovaraju originalnim ključnim rečima pretrage. Na primer, ukoliko korisnici traže “office appropriate Halloween costumes” dobiće u rezultatima pretrage fajl pod nazivom "office-appropriate-halloween-costumes-to-play-40064,” kažu u kompaniji Blue Coat.

URL-ovi koji se pojavljuju u rezultatima pretrage izgledaju legitimno sa frazama u okviru URL-ova kao što je "halloween-costumes", kao i nazivi stranica koji takođe izgledaju relevantno kao "Viking Halloween costume".

Preporuka korisnicima je kao i uvek u ovakvim slučajevima da URL web sajta ukucavaju sami, umesto da biraju linkove iz rezultata pretrage. Ukoliko u rezultatima pretrage vide sajt koji im je potreban, umesto klika na link iz rezultata pretrage, bolje je da ukucaju sami link u address baru svog browser-a. Na taj način, korisnici će izbeći da budu preusmeravani na zaražene sajtove.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje