Maliciozni oglasi u Google pretrazi vode do ''Plavog ekrana smrti''
Vesti, 01.10.2015, 01:00 AM
Prva reakcija mnogih neiskusnih korisnika računara na čuveni Windowsov “Plavi ekran smrti” (“Blue Screen of Death”, BSOD) je panika. Ako je na ekranu broj koji se može pozvati da bi se navodno dobila pomoć Microsoftove tehničke podrške, mnogi neiskusni korisnici bi možda došli u iskušenje da upravo to i urade.
To je ono na šta računaju sajber kriminalci.
Istraživači iz kompanije Malwarebytes pre nekoliko dana primetili su da sajber kriminalci koriste Google AdWords da bi se linkovi za maliciozne stranice pojavljivali na vrhu Google pretrage kada korisnik traži "youtube". Izbor ove ključne reči verovatno nije slučajan. Popularnost YouTubea garantuje da će veliki broj ljudi videti ove oglase.
Oglasi deluju legitimno na prvi pogled - postavljanjem miša preko oglasa prikazuje se link za YouTube kanal. Iako izgleda da link vodi do YouTubea, to na žalost nije slučaj.
Oglasi ipak vode korisnike do web stranice sa čuvenim BSOD ekranom. Korisnici se upućuju na besplatnu telefonsku podršku kako bi rešili problem sa računarom.
Korisnike koji nasednu na ovu prevaru i nazovu navodnu podršku, sačekaće kriminalci koji će pokušati da im prodaju skupe i nepotrebne pakete podrške koji koštaju od 199 do 599 dolara. Lakoverni su u još većoj opasnosti jer će prevaranti od njih tražiti da im daju lične podatke i podatke o bankovnom računu.
Izdvojeno
Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata
Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje
Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime
Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje
Piramidalna šema prevare na Telegramu
Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje
Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara
Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje
Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima
Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje
Pratite nas
Nagrade