Nova HTTP Nowhere ekstenzija za Firefox dozvoljava surfovanje samo u ''encrypted-only'' modu

Vesti, 28.08.2013, 08:59 AM

Nova HTTP Nowhere ekstenzija za Firefox dozvoljava surfovanje samo u ''encrypted-only'' modu

Jedini način da izbegnete pretnje sa kojima se korisnici interneta svakodnevno susreću dok surfuju internetom, ćaskaju sa prijateljima ili potpunim neznancima ili kupuju preko interneta je da internet uopšte ne koristite. Nema sumnje da i takav izbor ima svoje prednosti, ali ćete se time odreći brojnih pogodnosti modernog doba kao što je kupovina iz fotelje na primer.

Bilo bi idealno kada bi vam svaki sajt koji posetite ponudio poverljivu komunikaciju sa vašim browser-om, ali to na žalost u ovom trenutku nije tako, niti će u narednim godinama to biti slučaj.

Potpuna enkripcija web-a neće u skorijoj budućnosti biti standard, tako da u međuvremenu treba tragati za alternativnim rešenjima.

Jedno od njih bi mogla biti nova ekstenzija za Firefox, koja je duhovni naslednik ekstenzije HTTPS Everywhere za Google Chrome i Firefox koja primorava browser da koristi sigurnu HTTPS konekciju kada god je ona dostupna.

Nova ekstenzija za Firefox HTTP Nowhere, autora Krisa Vilpera, ima drugačiji pristup od HTTPS Everywhere ali sa sličnim učinkom. HTTP Nowhere omogućava korisniku da klikom na dugme dozvoli browser-u da šalje i prima samo HTTPS zahteve i odbija HTTP zahteve.

Kada korisnik poseti sajt sa kojim želi sigurnu vezu, on treba da klikne na dugme u browser-u čime aktivira “encrypted-only” mod. Browser će zbog toga odbaciti svak nesguran zahtev tokom sesije i obavestiti korisnika o tome.

Ideja autora ekstenzije je da podigne svest korisnika o tome kada koriste nešifrovanu komunikaciju jer zeleni adresni bar i ikonica sa katancem osim što nisu primenjeni na jednak način u različitim browser-ima, su takođe samo “pasivni pokazatelji” koje većina korisnika, pa čak i stručnjaci, posle nekog vremena ignorišu. Ulaz u “encrypted-only” mod će, po rečima autora ekstenzije, pružiti dodatni nivo zaštite privremenim onemogućavanjem saobraćaja koji nije šifrovan, što će biti od koristi naročito u situacijama koje zahtevaju povećane mera bezbednosti (npr. kada želite da se prijavite na sajt banke čiji ste klijent). Odluka o tome je na korisniku, i on je donosi svestan njenog značaja, te će zato biti nemoguće ignorisanje pokušaja komunikacije sa “ne-https” web adresama koje će browser blokirati ako se nalazi u ovom modu.

Za sada je ekstenzija dostupna samo korisnicima Firefox-a, ali Vilper se nada da će se uskoro pojaviti i verzija ekstenzije za Chrome.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje