Nova verzija malvera Tinba se širi pomoću servisa Adf.ly i malicioznih reklama

Vesti, 26.06.2015, 02:00 AM

Nova verzija malvera Tinba se širi pomoću servisa Adf.ly i malicioznih reklama

Istraživači kompanije Malwarebytes otkrili su novu verziju bankarskog malvera Tinba, koja se distribuira pomoću exploit alata HanJuan u sklopu malvertajzing napada koji uključuje maliciozne reklame i servis za skraćivanje linkova Adf.ly. Svaki susret istraživača sa exploit alatom Han Juan je veoma zanimljiv jer se to dešava izuzetno retko, zbog čega se o njemu ne zna mnogo, osim da je u prošlosti ovaj alat korišćen za napade u kojima je korišćen 0-day propust u Flash Playeru.

Većina infekcija otkrivena je u Holandiji, ali iz kompanije Malwarebytes kažu da je kampanja još uvek u ranoj fazi i da bi se mogla proširiti.

Sajber kriminalci često koriste servise za skraćivanje linkova da bi sakrili maliciozne linkove. Međutim, u ovom slučaju, reklama je ubačena u servis za skraćivanje linkova koji vodi do malicioznog sajta.

Sve počinje sa Adf.ly koji koristi tehniku koja podrazumeva da se reklama prikazuje na stranici nekoliko sekundi pre nego što se korisnik usmeri na određeni sadržaj.

Adf.ly naplaćuje svoje usluge prikazujući reklame kada korisnici kliknu na skraćeni link. Pre nego što skraćeni link preusmeri korisnika na određeni sadržaj, na nekoliko sekundi se prikazuje reklama i to je trenutak kada se događa malvertajzing.

Kada se prikaže maliciozna reklama, lanac preusmeravanja se pokreće bez bilo kakve korisnikove interakcije. Korisnici se usmeravaju na kompromitovani Joomla web sajt na kome se nalazi exploit alat HanJuan.

HuanJuan koristi exploite za propust CVE-2015-0359 u Flash Playeru i propust CVE-2014-1776 u Internet Exploreru da bi na kraju bila isporučena verzija malvera Tinba.

Nova verzija malvera Tinba traga za osetljivim informacijama na zaraženom računaru, koje uključuju i korisnička imena i lozinke za Google, Facebook i Twitter nalog, koje krade pre nego što budu šifrovani. Malver nadzire aktivnost korisnika na webu čekajući stranice za prijavljivanje ovih servisa koji su ciljevi napada. Za sada nije primećeno da malver krade bankarske kredencijale.

Iz Malwarebytes kažu da je ovo unapređena verzija Tinba v2 koju su otkrili istraživači firme Fox-IT. Ključni deo programa je manje-više isti. Poboljšani su samo enkripcijski kapaciteti malvera, što je otežava istraživačima njegovu identifikaciju.

Da bi se rešio problem ovakvih pretnji, istraživači kažu da oglasne mreže moraju starati o tome da isporučuju “čist sadržaj”, ali i da korisnici moraju preuzeti odgovornost tako što će redovno ažurirati svoj softver na računaru i zaštititi računare odgovarajućim sigurnosnim rešenjima.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje