YouTube ukida oglase za kanale koji propagiraju antivakcinalni sadržaj

Vesti, 26.02.2019, 00:30 AM

YouTube ukida oglase za kanale koji propagiraju antivakcinalni sadržaj

YouTube kanali koji propagiraju stavove antivakcinaškog pokreta više neće zarađivati od oglasa. YouTube je u petak zaustavio prikazivanje oglasa na nekim popularnim kanalima koji promovišu takve stavove.

YouTube je rekao da sadržaj koji je u službi akcivakcinaškog pokreta smatra "opasnim ili štetnim", te da kreatori takvog sadržaja više neće moći da zarađuju od oglašavanja. Kompanija kaže da to nije nova politika.

Neki kanali koji promovišu ovakav sadržaj neko vreme su zarađivali od oglasa kršeći politiku platforme, sve dok neki oglašivači nisu protestvovali kada su saznali da se njihovi oglasi prikazuju sa kontroverznim sadržajem.

“Imamo strogu politiku koja određuje na koje videe dopuštamo prikazivanje oglasa, a videi koji promovišu sadržaj protiv vakcinacije krše ta pravila. Mi energično sprovodimo ova pravila, i ako nađemo video koji ih krši, odmah preduzmemo korake i uklanjamo oglase”, rekao je portparol YouTubea u izjavi za Business Insider.

Svetska zdravstvena organizacija (SZO) proglasila je propagandu protiv vakcina jednom od "10 vodećih globalnih pretnji zdravlju" 2019. godine.

"Svaka dezinformacija o medicinskim temama je posebno zabrinjavajuća", navodi se u saopštenju YouTubea.

Nekoliko kanala koji propagiraju antivakcinaške stavove i teorije zavere, uključujući VAXXED TV, LarryCook333 i iHealthTub, prikazivali su oglase, bez znanja oglašivača. Nekoliko kompanija je navodno zatražilo od YouTubea da zaustavi prikazivanje njihovih oglasa u ovim videima, dok je kompanija Vitacost, koja prodaje vitamine, u potpunosti povukla svoje oglase sa YouTubea.

YouTube je posle toga sprečio ove kanale da prikazuju oglase.

Pored odluke o uklanjanju reklama, iz YouTubea kažu da pokušavaju da olakšaju pronalaženje sadržaja o prednostima vakcinacije. Kompanija je takođe zaustavila prikazivanje antivakcinaških videa u listama preporuka.

Takođe je planirano postavljanje “informativnih panela" na stranicama u kojima bi se navodili sajtovi na kojima ljudi mogu sami proveriti činjenice.

“Kao i mnoge promene algoritma, ovi napori će biti postepeni i vremenom će postajati sve precizniji”, kažu iz YouTubea.

Osim YouTubea, pristalice pokreta protiv vakcinacije agresivno koriste i Facebook za propagiranje svojih stavova. Krajem prošle nedelje, Pinterest je blokirao pretragu sadržaja protiv vakcina koji je prisutan i na ovoj platformi.

Broj obolelih od bolesti koje se mogu sprečiti vakcinacijom naglo je povećan, što je dobrim delom rezultat propagande protiv vakcina koja se vrši na platformama društvenih mreža poslednjih godina. Antivakcinaški lobi zastupa stav da su vakcine štetne i da mogu uzrokovati autizam.

Kalifornijski kongresmen Adam Šif poslao je prošle nedelje direktoru Googlea Sundaru Pičaiju i direktoru Facebooka Marku Zakerbergu pismo u kome je izrazio zabrinutost zbog dezinformacija koje se objavljuju na sajtovima obe kompanije, koje “obeshrabruju roditelje da vakcinišu svoju decu, doprinoseći smanjenju stope vakcinacije koje bi moglo da zaustavi napredak postignut u rešavanju problema bolesti koje se mogu sprečiti vakcinacijom”.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje