Za smrt američkog novinara kriv sajber napad na njegov automobil?

Vesti, 26.06.2013, 08:53 AM

Za smrt američkog novinara kriv sajber napad na njegov automobil?

Američki novinar Majkl Hejstings, čiji je članak objavljen 2010. godine u magazinu Rolling Stone o tadašnjem komandantu oružanih snaga SAD generalu Stenliju Mekristalu doveo do toga da general podnese ostavku, poginuo je 18. juna pod sumnjivim okolnostima u automobilskoj nesreći kada je njegov Mercedes C250 udario u drvo, posle čega se vozilo zapalilo a telo vozača u potpunosti izgorelo. Hejstings je bio sam u kolima.

Hejstings koji je pisao o postupanju američke vojske u Iraku i Avganistanu i ubijanju civila bespilotnim letelicama, u vreme pogibije radio je na “nečemu velikom”, i navodno je zbog toga bio pod istragom FBI.

Njegova misteriozna smrt izazvala je brojne diskusije, a pojavile su se i teorije zavere. Jedna od njih je i da je saobraćajna nesreća u kojoj je novinar poginuo rezultat sajber napada.

Naglašavajući da on nije teoretičar zavere, bivši američki državni koordinator za bezbednost, zaštitu infrastrukture i antiterorizam Ričard Klark je za Huffington Post izjavio da on smatra da je nesreća mogla biti uzrokovana sajber napadom orkestriranim od strane obaveštajnih agencija koje su pratile Hejstingsa.

On je rekao da su neka istraživanja rađena na univerzitetima pokazala da je relativno lako hakovati kontrolni sistem automobila i recimo povećati brzinu kretanja automobila ili zakočiti bez učešća vozača u tome, ili aktvirati vazdušni jastuk.

“Sada možete uraditi zaista veoma destruktivne stvari hakovanjem automobila, i to uopšte nije teško”, kaže Klark. "Tako da ako je ovde bilo sajber napada na automobil - a ja ne kažem da ga je bilo - mislim da ko god je to uradio da će se izvući.”

Bivši funkcioner smatra da javno dostupne činjenice i dokazi ukazuju na to da je nesreća u kojoj je poginuo novinar rezultat sajber napada, ali da će biti veoma teško da se to i dokaže.

Klark dodaje da je malo verovatno da policija Los Anđelesa dovoljno stručna da utvrdi da li je ovo zaista sajber napad i da tako nešto mogu da otkriju samo obaveštajne službe.

Zanimljivo je da će se i na predstojećoj hakerskoj konferenciji DEFCON govoriti na temu hakovanja automobila. Istraživač Čarli Miler, trenutno zaposlen u kompaniji Twitter, koji je poznat po brojnim otkrićima sigurnosnih propusta u različitim operativnim sistemima i programima i Kris Valasek, direktor u IOActive govoriće na DEFCON-u o potencijalnim bezbednosnim rizicima koji su u vezi korišćenja automobila sa on-board kompjuterima.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje