Istraživači tvrde: Spameri na Facebook-u mogu da zarade i 200 miliona dolara godišnje
Anti-spam, 30.08.2013, 10:51 AM
Dvoje italijanskih istraživača koji su ranije ove godine obelodanili kako funkcioniše unosna trgovina lažnim foloverima na Twitter-u i koji brendovi i poznati pojedinci kupuju folovere na crnom tržištu, sada su izašli u javnost sa procenom da spameri na Facebook-u zarade više od 200 miliona dolara godišnje.
Istraživači Andrea Stropa i Karlo De Mičeli su se bavili analizom spama na Facebook-u, odnosno na fan stranicama i drugim web sajtovima do kojih vode spam linkovi sa Facebook-a. Oni su analizirali stranice na društvenoj mreži i identifikovali spam koristeći fraze kao što je “Hey click here for a free iPhone”.
Lažne fan stranice su unosan biznis, tvrde istraživači. Objava na fan stranicama koje imaju oko 30000 fanova plaća se 13 dolara (po objavi), a cena objava na stranicama koje imaju više od 100000 fanova ide i do 58 dolara.
Samo stranice koje su bile predmet analize italijanskih istraživača su imale ukupno u proseku 18000 spam objava dnevno, pa kada se u to ukalkulišu navedene cene u rasponu od 13 do 58 dolara po objavi, dolazi se do procene da je godišnja zarada ovih spamera oko 200 miliona dolara.
Spameri sa Facebook-a svoje usluge nude na forumima kojipripadaju “sajber podzemlju”. Stropa i De Mičeli su pronašli 20 web sajtova koji okupljaju spamere koji nude usluge “crnog marketinga”. Istraživači su tako otkrili mrežu koju čini 30000 lažnih Facebook fan stranica koje se koriste za spam. Spameri nude uslugu kreiranja lažnih fan stranica koje služe za to da Facebook korisnici kliknu na linkove u objavama.
Spameri često kreiraju svoje sopstvene fan stranice i nalaze načine da privuku korisnike, a kada prikupe dovoljno “lajkova” na stranici, nude trećim licima uslugu objavljivanja linkova na ovim stranicama.
Linkovi za stranice izvan Facebook-a su zamaskirani uz pomoć legitimnih servisa za skraćivanje linkova kao što su Tinyurl.com ili bit.ly.
Zanimljivo je da spameri smatraju da oni pomažu Facebook-u. Tako je jedan od spamera sa kojim su preko Skype-a razgovarali italijanski istraživači tvrdio da su Facebook-u ustvari potrebni spameri jer oni stvaraju sadržaj na društvenoj mreži. On tvrdi da bi bez fan stranica Facebook bio prazan.
“Facebook nas ne zabranjuje jednostavno zato što mi stvaramo sadržaj na Facebook-u”, kaže neimenovani sagovornik istraživača, dodajući da on lično svakodnevno stvara zanimljiv sadržaj koji je vredan deljenja i lajkovanja od strane hiljada korisnika društvene mreže.
Ali Stropa i De Mičeli smatraju da su motivi spamera isključivo finansijski navodeći primer spamera koji prodaje stranicu namenjenu sećanju na žrtve bostonskog napada po ceni od 1000 dolara.
Spam je sve veći problem za Facebook koji vodi neprestanu brobu protiv spamera uklanjajući spam stranice i objave i blokirajući spam linkove ubrzo pošto se pojave na društvenoj mreži zahvaljujući delovanju Facebook-ovih automatizovanih sistema ali zahvaljujući i prijavama korisnika. Ipak, obim spama prevazilazi kapacitete Facebook-a za identifikaciju i uklanjanje spama.
“Zaštita ljudi koji koriste Facebook je vodeći prioritet za nas, i mi smo razvili brojne automatizovane sisteme za identifikaciju potencijalno štetnih linkova i zaustavljanje njihovog širenja. Ovi sistemi brzo primete ovakve linkove koje odmah uklanjamo sa sajta”, kaže portparol Facebook-a.
Izdvojeno
Polovina emailova sa temom putovanja koje dobiju korisnici širom sveta su prevara
Sa očekivanom potrošnjom od 2 milijarde dolara ove godine, globalni turizam je na putu ka oporavku. U sajber svetu, ovo stvara brojne mogućnosti z... Dalje
I Yahoo najavio nove mere za bezbedniju e-poštu sa manje neželjenih poruka
Dva najveća svetska email provajdera objavila su istog dana da će preduzeti određene mere da obuzdaju neželjenu poštu. U svom saopštenju, Yaho... Dalje
Tri od pet mejlova u vezi sa putovanjima su prevara
Uprkos ekonomskoj krizi, interesovanje za putovanja je ove godine veliko, a međunarodni turizam je na dobrom putu da se vrati na nivo pre pandemije. ... Dalje
4 od 5 e-mailova sa temom Dana zaljubljenih su prevara
Kada je reč o sajber bezbednosti, Dan zaljubljenih svake godine najavljuje jednu stvar - novi talas prevara. Ove godine, Danu zaljubljenih prethodio ... Dalje
Trojanac Agent Tesla u novoj spam kampanji: Ne otvarajte prilog u ovim emailovima
Istraživači iz kompanije Kaspersky upozorili su na novu spam kampanju, u okviru koje se masovno šalju emailovi sa prilogom u kome je sakriven malve... Dalje
Pratite nas
Nagrade