Jedan spamer koristio 750000 Twitter naloga u spam kampanji koja je trajala duže od godinu dana
Anti-spam, 26.03.2015, 08:30 AM
750000 Twitter naloga korišćeno je u jednoj spam kampanji sa ciljem da se poveća prodaja tableta za mršavljenje koje su reklamirane kao ekstrakt zrna zelene kafe. Kao i svi drugi “revolucionarni proizvodi”, i ovaj je obećavao neverovatne rezultate u veoma kratkom vremenu.
Zanimljivo je da je ova spam operacija bila svojevrsni “one-man show”, jer ju je sprovodio jedan čovek koji je preko partnerskih programa zarađivao proviziju od usmeravanja korisnika na partnerske sajtove.
Spamer je koristio različite tehnike kako ne bi bio otkriven, i kako bi kampanja koju je vodio opstala što duže na Twitteru.
Da bi uspeo u tome, on je između ostalog koristio lažne naloge poznaih ličnosti i brendova, a kredibilitet ovim nalozima davali su grafički elementi koje je koristio na ovim nalozima oponašajući prave naloge.
Spamer je koristio imena kao što su CNN, E! Online, TMZ, ABC News, MTV News, Yahoo! News, Men's Health i druge. Osim toga, koristio je i imena poznatih ličnosti i sa tih profila objavljivao fotografije “pre” i “posle” uzimanja tableta kako bi povećao broj klikova. Tako su se Britni Spirs, Rene Zelveger, Kristina Agilera i Lejdi Gaga našle na ovakvim fotografijama, tvrdeći da su izgubile kilograme uz pomoć čudotvornih tableta. Ovakve naloge istraživači Symanteca koji su analizirali ovu spam kampanju nazvali su "drozdovi”.
Osim ovoga, spamer je koristio još dve vrste Twitter profila - lažne naloge na kojima su korišćeni ukradeni sadržaj i fotografije stvarnih osoba da bi se stekao utisak da je reč o pravim nalozima, i naloge koji su izgledali kao da pripadaju novim korisnicima koji nemaju folovere i na kojima nema tvitova. Ove prve naloge u Symantecu su nazvali “papagaji”, a ove druge “jaja”.
Imena ptica ovde nisu slučajnost, jer je reč o pticama koje su poznate po svojoj veštini oponašanja.
Svaki spam tvit sa “drozd” naloga imao bi 1000 retvita i 500 fejvova. Nalozi “jaja” su bili tu da povećaju broj folovera “drozdova” i “papagaja”, koji su “sarađivali” kako bi spam tvitovi drugim korisnicima delovali kao pravi.
Da bi obezbedio dugovečnost spam kampanje, spamer je brisao spam tvitove sa “drozd” naloga ubrzo pošto bi ih objavio, a najkasnije u roku od četiri sata, ali ne pre nego što ih retvituju “papagaji”.
Spamer je koristio više od 700000 “jaja” (94,5%), oko 40000 (5,06%) “papagaja” i manje od 100 (0,01%) “drozdova”.
Najstariji njegovi nalozi datiraju iz septembra 2013., što je veoma dug vremenski period za spam kampanju na Twitteru, koja u najboljem slučaju, ne može da opstane duže od nekoliko nedelja.
Kada bi Twitter otkrio i suspendovao neke od “papagaja” ili “drozdova”, spamer je “jaja”, pretvarao u “papagaje” a “papagaje u “drozdove”.
Iako se pokazao pametnim u izboru taktika koje su obezbedile njegovoj kampanji opstanak tokom dužeg vremenskog perioda, spamer je ipak ostavio tragove o svom identitetu prilikom registracije domena, naloga za servis za skraćivanje linkova, a čak je napravio i grešku kovertujući jedan “papagaj” nalog u svoj lični nalog. Pored toga, on je neke spam naloge koristio za retvitovanje i fejvovanje svojih ličnih tvitova.
Zato budite skeptični kada je reč o novim foloverima, dobro pogledajte njihove tvitove pre nego što ih zapratite, poručuju iz Symanteca. Ako bar neki izgleda kao spam, verovatno je reč o botu. Ne verujte previše brojevima. Ako vaš novi pratilac ima desetine hiljada folovera, imajte na umu da bi oni mogli biti lažni. Obratite pažnju na plavi bedž kojim Twitter potvrđuje autentičnost naloga brenda ili slavnih ličnosti. I na kraju, nema čarobnih tableta. Gubitak kilograma zahteva malo više truda, vežbanja i zdravije ishrane, i nema tableta koje to mogu da urade umesto vas.
Izdvojeno
Koliko su zaista opasni QR kodovi u emailovima
Oko 60% emailova koji sadrže QR kodove su neželjena pošta (spam), a manji deo njih je „otvoreno zlonamerno“. QR kodovi su postali svepr... Dalje
Tri od četiri emaila sa temom Crnog petka su prevara
77% spam emailova sa temom Crnog petka u 2024. su prevare, dok je ostatak marketinški mamac, upozorila je kompanija Bitdefender. Ovo predstavlja pora... Dalje
Polovina emailova sa temom putovanja koje dobiju korisnici širom sveta su prevara
Sa očekivanom potrošnjom od 2 milijarde dolara ove godine, globalni turizam je na putu ka oporavku. U sajber svetu, ovo stvara brojne mogućnosti z... Dalje
I Yahoo najavio nove mere za bezbedniju e-poštu sa manje neželjenih poruka
Dva najveća svetska email provajdera objavila su istog dana da će preduzeti određene mere da obuzdaju neželjenu poštu. U svom saopštenju, Yaho... Dalje
Tri od pet mejlova u vezi sa putovanjima su prevara
Uprkos ekonomskoj krizi, interesovanje za putovanja je ove godine veliko, a međunarodni turizam je na dobrom putu da se vrati na nivo pre pandemije. ... Dalje
Pratite nas
Nagrade