Nove tehnike spamovanja ugrožavaju društvene mreže

Anti-spam, 07.01.2010, 21:52 PM

Ako mislite da je problem spamovanja ovog trenutka veliki, a jeste, jer više od 90 procenata email-ova čini spam pošta, dobra vest je da ovaj problem neće postati još gori. Loša vest je da će ovo postati mnogo, mnogo veći problem.

Spam je veliki biznis i spameri, kao i svi poslovni ljudi, stalno tragaju za novim načinima za smanjenje troškova, povećanje profita i predstavljanje svojih proizvoda što većem broju ljudi. Efikasnost današnjih filtera za spam email-ove kao i činjenica da je većina korisnika interneta obučena da ignoriše svu onu bezvrednu poštu koja ipak prođe filtere, znatno otežava posao spamera.

Umesto da udaraju glavom u zid izlazeći sa novim rešenjima za popunjavanje polja 'subject' u email-ovima ili pronalaženja raznih načina pisanja reči „Viagra“, spameri užurbano traže potpuno nove načine za zagađivanje interneta. Oni godinama koriste polja za komentare na blogovima i sajtove sa vestima kako bi progurali svoje smeće, i od ovoga se nisu odmakli korak dalje.

Mnogi spameri sada zapošljavaju veliki broj ljudi koji ne rade ništa drugo do da izgrađuju lažne identitete nepostojećih korisnika na društvenim mrežama i blogovima. Spameri koriste ove lažne identitete kako bi kreirali naloge na Twitter-u, Facebook-u, Blogspot-u i drugim sajtovima visokog stepena korisničke interakcije.

„Njihov cilj je da budu negde pri dnu sredine, ni previše visoko ni previše nisko na radaru,“ kaže Robert Hansen, stručnjak u oblasti internet bezbednosti, koji je govorio o novim taktikama tokom webinar-a Black Hat-a and Dark Reading-a. Hansen, koji je razgovarao sa nekim od spamera koji koriste ove tehnike, je rekao da su oni u mogućnosti da stvore čak pola miliona novih lažnih identiteta u jednom danu.

Blog kojeg kontroliše spamer koristeći jedan od ovih identiteta može imati redovne postove o omiljenim aktivnostima lažnog blogera, komentare o vremenu u gradu u kome navodno stanuje pa čak i slike. Ništa od ovoga neće izgledati sumnjivo operaterima sajtova.

„Biće posebno teško operatorima platformi društvenih mreža da otkriju lažne korisnike,“ rekao je Hansen. „To može uzrokovati razaranje i sukobe na ovakvim sajtovima. Ali oni ne žele da štrče previše. Pokušaj da se otkrije ko je pravi a ko lažni korisnik može se završiti katastrofalno.“

Ovakva taktika može biti posebno delotvorna na sajtu kakav je Twitter gde se korisnici pouzdaju u skraćene URL-ove koje je teško identifikovati bez klika na njih. Većina spamera na Twitteru se sada lako prepoznaje po tome što oni imaju veoma mali broj ili čak nemaju nijednog followera, postuju linkove porno sajtova ili pak, imaju sumnjive ponude. Ali jednom kada budu počeli da ulažu dane ili nedelje kako bi pridobili followere na izgled legitimnim porukama, stvari će postati komplikovanije.

Članak preuzet sa: http://threatpost.com/
Threat post


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Polovina emailova sa temom putovanja koje dobiju korisnici širom sveta su prevara

Polovina emailova sa temom putovanja koje dobiju korisnici širom sveta su prevara

Sa očekivanom potrošnjom od 2 milijarde dolara ove godine, globalni turizam je na putu ka oporavku. U sajber svetu, ovo stvara brojne mogućnosti z... Dalje

I Yahoo najavio nove mere za bezbedniju e-poštu sa manje neželjenih poruka

I Yahoo najavio nove mere za bezbedniju e-poštu sa manje neželjenih poruka

Dva najveća svetska email provajdera objavila su istog dana da će preduzeti određene mere da obuzdaju neželjenu poštu. U svom saopštenju, Yaho... Dalje

Tri od pet mejlova u vezi sa putovanjima su prevara

 Tri od pet mejlova u vezi sa putovanjima su prevara

Uprkos ekonomskoj krizi, interesovanje za putovanja je ove godine veliko, a međunarodni turizam je na dobrom putu da se vrati na nivo pre pandemije. ... Dalje

4 od 5 e-mailova sa temom Dana zaljubljenih su prevara

4 od 5 e-mailova sa temom Dana zaljubljenih su prevara

Kada je reč o sajber bezbednosti, Dan zaljubljenih svake godine najavljuje jednu stvar - novi talas prevara. Ove godine, Danu zaljubljenih prethodio ... Dalje

Trojanac Agent Tesla u novoj spam kampanji: Ne otvarajte prilog u ovim emailovima

Trojanac Agent Tesla u novoj spam kampanji:  Ne otvarajte prilog u ovim emailovima

Istraživači iz kompanije Kaspersky upozorili su na novu spam kampanju, u okviru koje se masovno šalju emailovi sa prilogom u kome je sakriven malve... Dalje