Spameri zloupotrebljavaju Vine zarađujući od partnerskih programa
Anti-spam, 27.06.2013, 07:50 AM

Krajem januara Twitter je predstavio Vine, servis za objavljivanje i razmenu kratkih video snimaka, koji je kompanija kupila krajem 2012. godine. Vine, koji je najpre bio dostupan samo korisnicima iOS ovog meseca dobio je i svoju Android verziju. Vine je privukao brojne korisnike ali i spamere koji pokušavaju da zarade na rastućoj popularnosti ovog servisa.
Sa spamerskih naloga objavljuju se komentari na video snimke korisnika, objavljuju se video snimci označeni hashtag-ovima i zapraćuju nasumično izabrani korisnici servisa.
U sledećoj fazi napada, potencijalna žrtva dobija ponudu da besplatno poveća broj svojih folovera.
Kada je pokrenuta ova spam kampanja, od potencijalnih žrtava su zahtevane email adrese povezane sa Vine nalozima. U međuvremenu su spameri promenili taktiku i sada umesto email adrese traže od korisnika korisničko ime za Vine.
Ako izađe u susret ovom zahtevu, korisnik se odvodi na stranicu na kojoj dobija instrukcije da instalira aplikaciju kako bi dobio 100 novih folovera.
Naravno, na kraju korisnik ostaje bez obećanih folovera. Prevaranti, sa druge strane, zarađuju preko partnerskih programa svaki put kada neko instalira aplikacije.
U ovom trenutku, aplikacije koje su deo spam kampanje, dolaze iz legitimnih prodavnica aplikacija, tako da nisu nužno i maliciozne. Ali stručnjaci Symantec-a, koji su otkrili ovu kampanju, upozoravaju da bi u bilo kom trenuku prevaranti mogli da promene taktiku i postanu destruktivniji nego što je to sada slučaj.
Korisnici koji naiđu na spam poruke treba da prijave spamerske profile klikom na dugme u gornjem desnom uglu stranice profila.
Ako su spameri “komentarisali” vaše video snimke, komentare možete obrisati.
Na kraju, iako je ovo jedina spam kampanja koja je do sada viđena na Vine-u, očekujte nove pokušaje prevare jer će spameri, bez sumnje, nastaviti da koriste rastuću popularnost servisa.

Izdvojeno
Tri od pet mejlova u vezi sa putovanjima su prevara
.jpg)
Uprkos ekonomskoj krizi, interesovanje za putovanja je ove godine veliko, a međunarodni turizam je na dobrom putu da se vrati na nivo pre pandemije. ... Dalje
4 od 5 e-mailova sa temom Dana zaljubljenih su prevara

Kada je reč o sajber bezbednosti, Dan zaljubljenih svake godine najavljuje jednu stvar - novi talas prevara. Ove godine, Danu zaljubljenih prethodio ... Dalje
Trojanac Agent Tesla u novoj spam kampanji: Ne otvarajte prilog u ovim emailovima

Istraživači iz kompanije Kaspersky upozorili su na novu spam kampanju, u okviru koje se masovno šalju emailovi sa prilogom u kome je sakriven malve... Dalje
Chrome će početi da blokira obaveštenja sa sajtova za koje Google smatra da ometaju korisnike

Google radi na smanjenju broja neželjenih Chrome obaveštenja koja korisnici dobijaju od veb sajtova a za koje kompanija smatra da su „ometajuc... Dalje
Signal uvodi opciju za prijavljivanje i blokiranje neželjenih poruka

Signal je uveo opciju za prijavljivanje i blokiranje spama samo jednim klikom miša direktno sa ekrana zahteva za poruku. U najranijim verzijama Signa... Dalje
Pratite nas
Nagrade