5 najčešćih prevara na TikToku

Tekstovi o zaštiti, 04.10.2022, 11:00 AM

5 najčešćih prevara na TikToku

TikTok je sve popularniji, i kao što je to bio slučaj sa svim društvenim mrežama u fazi ekspanzije, osim sve većeg broja korisnika, na platformi je sve više i prevaranata. Za samo šest godina TikTok je postao dominantna platforma za deljenje i gledanje kratkih video snimaka na kojoj korisnici, bar kada je reč o nekim delovima sveta, provode više vremena nego na YouTubeu.

Sajber kriminalci su veoma kreativni i uvek pomno prate trendove, pa čak i uspešno predviđaju promene kako bi maksimizirali rezultate svojih napora.

Prevaranti već dugo koriste prednosti društvenih mreža, a pre svega, njihovu veliku publiku. TikTok ima preko 1,2 milijarde korisnika dnevno, a među njima je uvek dovoljno lakovernih i neopreznih koji mogu izgubiti novac, svoj nalog ili ugled.

Istraživači ESET-a podsetili su na nekoliko najčešćih zamki popularne platforme.

Neretko, prevaranti namamljuju ljude tvrdnjama o ogromnim nagradama uz malo truda. Kriptovalute su u poslednje vreme doživele procvat (i naglo pale), ali i dalje su odličan mamac za lakoverne. Ponude prevaranata uvek zvuče previše dobro da bi bile istinite, i to je uvek tako. Da li bi Ilon Musk zaista nepoznatim ljudima na internetu bez ikakvog razloga dao milion dolara? Nažalost, uvek ima ljudi koji bi poverovali u to.

I fišeri su na TikToku. Možda će prevaranti pokušati da ponude verifikacioni bedž, više pratilaca ili čak sponzorstvo. Kada potencijalna žrtva klikne na link u poruci, biće preusmerena na sajt na kome će se od nje zahtevati da unese podatke za prijavljivanje za TikTok nalog. Ako korisnik nema omogućenu dvofaktorsku autentifikaciju (2FA) (što TikTok nalozi podrazumevano nemaju), kada se ovi podaci predaju, hakeri će imati kontrolu nad nalogom i mogli bi da ga zaključaju.

TikTok je, nažalost, još uvek pun naloga botova koji komuniciraju sa korisnicima na način da oni misle da ćaskaju sa stvarnom osobom. Ovi botovi mogu na kraju da traže od žrtava osetljive informacije ili da ih preusmere na sajt na kome će se od njih tražiti osetljivi podaci ili čak da ih prevare i navedu da instaliraju malver na svoje telefone.

Lažni nalozi na TikToku ponekad promovišu aplikacije koje su takođe lažne. Neki nalozi će tvrditi da se određene aplikacije koje se plaćaju mogu besplatno preuzeti iz određenih prodavnica aplikacija. Međutim, kako bi ukrale vaše podatke, ove aplikacije će zapravo instalirati malver ili reklamni softver na vaš uređaj.

Neki nalozi mogu biti lažno predstavljani kao nalozi poznatih ličnosti. Na ovim nalozima se obično duplira sadržaj naloga slavne ličnosti da bi se pridobilo što je moguće više pratilaca, a pre nego što budu otkriveni i prijavljeni ovi nalozi se mogu koristiti za promovisanje prevara kao što su prevare sa ulaganjem u kriptovalute.

Kako se zaštititi? Preporuka stručnjaka iz ESET-a je da pre svega, ako već niste, uključite 2FA. Imajte na umu da vas TikTok nikada neće kontaktirati tražeći detalje vašeg naloga, lozinku, jednokratni kod ili bilo koje druge metode verifikacije. Prevaranti će verovatno pokušati da vas navedu da podelite svoje lične podatke, obično putem emaila ili poruke u aplikaciji. Ako naletite na video snimke na TikToku za koje mislite da bi mogli da prevare ljude, odmah ih prijavite TikToku i klonite se linkova povezanih sa videima.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Oglašivači dele podatke o korisnicima interneta sa obaveštajnim agencijama

Oglašivači dele podatke o korisnicima interneta sa obaveštajnim agencijama

Svaki klik na veb sajt, svako skrolovanje u mobilnoj aplikaciji i svaka reč koju unesete u pretragu prate desetine tehnoloških i marketing kompanija... Dalje

Šta ne treba deliti sa AI čet-botovima

Šta ne treba deliti sa AI čet-botovima

AI čet-botovi su postali izuzetno popularni i korisni alati za dobijanje informacija, saveta i pomoći o raznim temama. Možete ih koristiti za krei... Dalje

Zašto sajber kriminalci sve češće koriste PDF-ove za napade

Zašto sajber kriminalci sve češće koriste PDF-ove za napade

Sajber kriminalci koriste stari medij (PDF-ove) na nov i opasan način, upozoravaju istraživači kompanije Avast. PDF-ovi su postali sinonim za prakt... Dalje

Kako da sa Googlea, Facebooka, Instagrama i TikToka uklonite fotografije vaše dece koje su postavili drugi

Kako da sa Googlea, Facebooka, Instagrama i TikToka uklonite fotografije vaše dece koje su postavili drugi

Mnogi roditelji postaju svesni rizika povezanih sa deljenjem fotografija i video snimaka dece na internetu. Međutim, pojavljuje se nova, zabrinjavaju... Dalje

Rizici ''sharentinga'': Kako će slike vaše dece koje danas delite na društvenim mrežama uticati na njih u budućnosti

Rizici ''sharentinga'': Kako će slike vaše dece koje danas delite na društvenim mrežama uticati na njih u budućnosti

„Sharenting“, kombinacija reči „sharing“ i „parenting“ („deljenje“ i „roditeljstvo“), je ... Dalje