Da li se Instagram malo zaigrao: kompanija demantuje da je nameravala da prodaje fotografije korisnika

Društvene mreže, 19.12.2012, 06:57 AM

Da li se Instagram malo zaigrao: kompanija demantuje da je nameravala da prodaje fotografije korisnika

Nakon masovnog negodovanja korisnika i lavine negativnih komentara kojima su juče društvene mreže bile preplavljene, Instagram je demantovao da promene politike privatnosti i pravila korišćenja servisa znače da će ubuduće kompanija bez obaveštenja i nadoknade prodavati fotografije korisnika.

U ime kompanije se juče oglasio suosnivač Instagrama Kevin Sistrom negirajući da će Instagram prodavati fotografije korisnika, ističući da su promene politike privatnosti i pravila korišćenja servisa pogrešno protumačene.

Bes korisnika koji je kulminirao najavama da će napustiti ovu mrežu za razmenu fotografija izazvale su najavljene promene pravila korišćenja servisa prema kojima će Instagram, iako nema vlasništvo nad fotografijama korisnika, moći da prodaje fotografije oglašivačima i drugim kompanijama.

„Da razjasnimo: nije nam namera da prodajemo vaše fotografije“, napisao je Sistrom na kompanijskom blogu. Obraćajući se korisnicima servisa, Sistrom je rekao da su promene pogrešno interpretirane zbog toga što su nova pravila napisana jezikom koji je zbunio korisnike. On je obećao da će ta greška biti ispravljena i da če nova pravila korišćenja i politika privatnosti biti ponovo napisani, ali ovoga puta tako da nikoga ne dovedu u zabludu.

Sistrom je naglasio da je namera kompanije bila da isprobaju nove, inovativne načine reklamiranja koji će biti prigodni za Instagram, s obzirom da je Instagram stvoren sa idejom da postane biznis, a da je reklamiranje jedan od mnogih načina na koji Instagram može postati samoodrživ servis. Korisnici su, zahvaljujući neadekvatnom jeziku koji je korišćen kada su najavljene promene pravila korišćenja i politike privatnosti, stekli pogrešan utisak da će njihove fotografije biti prodavane i korišćene za potrebe marketinga. Međutim, ideja koju imaju u kompaniji je da se izbegne reklamiranje putem banera koje je uobičajeno za druge aplikacije i da se umesto toga pokuša sa nalozima brendova i sadržajima koji će biti zanimljivi korisnicima a istovremeno doprineti da Instagram postane profitabilan. Primera radi, ako neka kompanija želi da promoviše svoj nalog na Instagramu, kako bi nalog pratio veći broj korisnika, Instagram će joj to omogućiti. U tom smislu biće od koristi neki od podataka korisnika kao što je podatak da ste zapratili nalog, ili vaša fotografija profila, koji se mogu koristiti ako ste zapratili nalog neke kompanije.

Da podsetimo: iz Instagrama su prvobitno najavili da kompanije i drugi subjekti mogu platiti Instagramu prikazivanje imena korisnika, lajkova, fotografija, aktivnosti , u vezi plaćenog ili sponzorisanog sadržaja ili promocija, bez ikakve nadoknade za korisnike.

Sistrom je naglasio da su korisnici vlasnici svojih fotografija i da se u vezi sa tim nije promenilo ništa. Korisnici koji su odlučili da svoje fotografije dele samo sa ljudima kojima su odobrili praćenje, nemaju razloga da brinu - njihove fotografije ostaće vidljive samo uskom krugu ljudi koje su sami birali.

Rok od 30 dana za primenu novih pravila korišćenja i politike privatnosti nije slučajan, jer kako tvrdi Sistrom, na taj način kompanija daje korisnicima priliku da izraze svoje mišljenje.

Posle svega, čini se da se Instagram malo zaigrao i da je sada kompaniija primorana na povlačenje. Teško je proceniti da li je zbog svega ovoga Instagram izgubio još nešto osim poverenja korisnika koje je ozbiljno uzdrmano ovim potezima kompanije. Iako iza Instagrama sada stoji Facebook, koji je u aprilu kupio kompaniju za milijardu dolara, i uprkos ogromnom broju korisnika kojih prema najnovijim podacima ima oko 100 miliona, Instagram nije Facebook kome su kontroverzne odluke, poput ove, u nekoliko navrata u prošlosti prolazile uprkos burnim reakcijama korisnika i organizacija koje se bave zaštitom njihovih prava.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Poslednji poziv korisnicima Google+ da sačuvaju podatke pre nego što budu obrisani

Poslednji poziv korisnicima Google+ da sačuvaju podatke pre nego što budu obrisani

Google je počeo da šalje nove poruke upozorenja korisnicima da moraju da naprave kopiju svojih podataka sa Google+ pre nego što 2. aprila 2019. nji... Dalje

Facebook tužio dva programera iz Ukrajine zbog kvizova koji su ukrali podatke 63000 korisnika

Facebook tužio dva programera iz Ukrajine zbog kvizova koji su ukrali podatke 63000 korisnika

Facebook je tužio programere Andreja Gorbačova i Gleba Slučevskog iz Ukrajine, koji su radili za firmu Web Sun Group, zbog kvizova koji su korišc... Dalje

Šta planira Mark Zakerberg za budućnost Facebooka

Šta planira Mark Zakerberg za budućnost Facebooka

Mark Zakerberg, izvršni direktor kompanije Facebook, u čijem su vlasništvu i Instagram, WhatsApp i Messenger, objavio je ove nedelje svoje namere d... Dalje

Facebook dopušta ljudima da vas traže pomoću broja telefona koji ste naveli zbog zaštite naloga

Facebook dopušta ljudima da vas traže pomoću broja telefona koji ste naveli zbog zaštite naloga

Korisnici se žale da je telefonski broj koji im je Facebook uzeo da bi im zaštitio nalog dvofaktornom autentifikacijom i koji je povezan sa njihovim... Dalje

Dovoljno je da kliknete na link da biste izgubili svoj Facebook nalog

Dovoljno je da kliknete na link da biste izgubili svoj Facebook nalog

Samo klik na posebno napravljeni URL mogao bi omogućiti napadaču da hakuje vaš Facebook nalog bez ikakvog vašeg učešća u tome. Istraživač ko... Dalje