Facebook bi mogao biti kažnjen rekordnom kaznom od 5 milijardi dolara zbog skandala sa zloupotrebom podataka korisnika

Društvene mreže, 25.04.2019, 12:00 PM

Facebook bi mogao biti kažnjen rekordnom kaznom od 5 milijardi dolara zbog skandala sa zloupotrebom podataka korisnika

Facebook očekuje da će Federalna trgovinska komisija (FTC) kazniti kompaniju zbog njene politike u vezi privatnosti sa 5 milijardi dolara, što je otprilike jednako mesečnom prihodu kompanije.

FTC doduše to još uvek nije najavila niti nagovestila, već je to procena koju je Facebook izneo u svom finansijskom izveštaju koji je objavljen u sredu a koji se odnosi na prvi kvartal 2019. godine.

U izveštaju, Facebook kaže da je kompanija odvojila 3 milijarde dolara za kaznu FTC-a, koja je pokrenula istragu o Facebooku nakon skandala sa britanskom političkom konsultantskom kućom Cambridge Analytica.

Istraga se bavila kršenjem sporazuma iz 2011. koji je Facebook potpisao sa FTC-om prema kome je društvena mreža bila u obavezi da dobije eksplicitnu saglasnost korisnika za deljenje njihovih podataka.

FTC je prošle godine pokrenula istragu o Facebooku nakon što je otkriveno da je firmi Cambridge Analytica omogućen pristup ličnim podacima oko 50 miliona korisnika Facebooka bez njihovog izričitog pristanka.

U svom izveštaju Facebook je jasno rekao da je njihova procena da bi u vezi sa istragom FTC-a mogli imati gubitak od 3 do 5 milijardi dolara, iako se napominje da se za sada ne može sa sigurnošću reći kakav bi mogao biti konačni ishod u pogledu uslova ili trenutka kada bi sporazum sa FTC-om mogao biti postignut.

Ako se Facebook složi, novčana kazna će biti rekordna za FTC, koja nikada nije odredila tako veliku kaznu bilo kojoj tehnološkoj kompaniji.

Kancelarija poverenika za informacije Velike Britanije (ICO) takođe je kaznila Facebook sa 500000 funti zbog skandala sa firmom Cambridge Analytica.

Novčana kazna FTC-a za Facebook će takođe premašiti kaznu od 22,5 miliona dolara koju je Google platio 2012. zbog kršenja sporazuma o poboljšanju prakse privatnosti.

I posle brojnih skandala i kritika sa kojima je kompanija suočena zbog načina na koji postupa sa podacima korisnika, zarada Facebooka i baza korisnika stalno raste, a kompanija je samo u prvom kvartalu 2019. godine ostvarila više od 15 milijardi dolara prihoda i dobila još 39 miliona dnevno aktivnih korisnika na svojoj platformi.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook tužio firmu iz Hong Konga zbog hakovanja stotina hiljada naloga

Facebook tužio firmu iz Hong Konga zbog hakovanja stotina hiljada naloga

Facebook je pokrenuo još jednu tužbu, ovog puta protiv marketing kompanije iz Hong Konga i dvojice kineskih državljana zbog navodnog zloupotrebe nj... Dalje

Instagram će od novih korisnika tražiti datum rođenja

Instagram će od novih korisnika tražiti datum rođenja

Instagram je najavio je da će ubuduće tražiti datum rođenja od svih novih korisnika, što će kompaniji omogućiti da proširi publiku za reklame ... Dalje

Facebook testira alat koji omogućava korisnicima da prebacuju svoje fotografije i video snimke na Google

Facebook testira alat koji omogućava korisnicima da prebacuju svoje fotografije i video snimke na Google

Facebook je najavio novu funkciju koja će korisnicima omogućiti da direktno i bezbedno prebacuju svoje Facebook fotografije i video snimke na Goog... Dalje

Radnici izraelske firme koja proizvodi špijunski softver za WhatsApp tužili Facebook

Radnici izraelske firme koja proizvodi špijunski softver za WhatsApp tužili Facebook

Osmoro zaposlenih izraelske firme NSO Group, uglavnom poznate po špijunskom softveru koji prodaje vladama, tužilo je Facebook prošle nedelje zbog t... Dalje

Dan posle najave, Twitter privremeno odustao od planova o brisanju naloga neaktivnih korisnika

Dan posle najave, Twitter privremeno odustao od planova o brisanju naloga neaktivnih korisnika

Twitter je saopštio da privremeno odustaje od svojih planova o brisanju naloga neaktivnih korisnika nakon što su korisnici izrazili zabrinutost da c... Dalje