Facebook bi mogao biti kažnjen rekordnom kaznom od 5 milijardi dolara zbog skandala sa zloupotrebom podataka korisnika

Društvene mreže, 25.04.2019, 12:00 PM

Facebook bi mogao biti kažnjen rekordnom kaznom od 5 milijardi dolara zbog skandala sa zloupotrebom podataka korisnika

Facebook očekuje da će Federalna trgovinska komisija (FTC) kazniti kompaniju zbog njene politike u vezi privatnosti sa 5 milijardi dolara, što je otprilike jednako mesečnom prihodu kompanije.

FTC doduše to još uvek nije najavila niti nagovestila, već je to procena koju je Facebook izneo u svom finansijskom izveštaju koji je objavljen u sredu a koji se odnosi na prvi kvartal 2019. godine.

U izveštaju, Facebook kaže da je kompanija odvojila 3 milijarde dolara za kaznu FTC-a, koja je pokrenula istragu o Facebooku nakon skandala sa britanskom političkom konsultantskom kućom Cambridge Analytica.

Istraga se bavila kršenjem sporazuma iz 2011. koji je Facebook potpisao sa FTC-om prema kome je društvena mreža bila u obavezi da dobije eksplicitnu saglasnost korisnika za deljenje njihovih podataka.

FTC je prošle godine pokrenula istragu o Facebooku nakon što je otkriveno da je firmi Cambridge Analytica omogućen pristup ličnim podacima oko 50 miliona korisnika Facebooka bez njihovog izričitog pristanka.

U svom izveštaju Facebook je jasno rekao da je njihova procena da bi u vezi sa istragom FTC-a mogli imati gubitak od 3 do 5 milijardi dolara, iako se napominje da se za sada ne može sa sigurnošću reći kakav bi mogao biti konačni ishod u pogledu uslova ili trenutka kada bi sporazum sa FTC-om mogao biti postignut.

Ako se Facebook složi, novčana kazna će biti rekordna za FTC, koja nikada nije odredila tako veliku kaznu bilo kojoj tehnološkoj kompaniji.

Kancelarija poverenika za informacije Velike Britanije (ICO) takođe je kaznila Facebook sa 500000 funti zbog skandala sa firmom Cambridge Analytica.

Novčana kazna FTC-a za Facebook će takođe premašiti kaznu od 22,5 miliona dolara koju je Google platio 2012. zbog kršenja sporazuma o poboljšanju prakse privatnosti.

I posle brojnih skandala i kritika sa kojima je kompanija suočena zbog načina na koji postupa sa podacima korisnika, zarada Facebooka i baza korisnika stalno raste, a kompanija je samo u prvom kvartalu 2019. godine ostvarila više od 15 milijardi dolara prihoda i dobila još 39 miliona dnevno aktivnih korisnika na svojoj platformi.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

LastPass greškom uklonio ekstenziju iz Chrome Web prodavnice, korisnici bili zabrinuti za svoje lozinke

LastPass greškom uklonio ekstenziju iz Chrome Web prodavnice, korisnici bili zabrinuti za svoje lozinke

LastPass je u sredu greškom uklonio LastPass ekstenziju iz Chrome Web prodavnice, zbog čega su korisnici videli grešku 404 kada su pokušavali da j... Dalje

Zbog skandala sa Cambridge Analyticom, Facebook još jednom kažnjen sa 1,6 milijardi dolara

Zbog skandala sa Cambridge Analyticom, Facebook još jednom kažnjen sa 1,6 milijardi dolara

Skandal sa Cambridge Analyticom i dalje je noćna mora za Facebook. Kompanija je u više navrata kažnjena velikim novčanim kaznama zbog svog zanemar... Dalje

Posle napada na ljude koji boluju od epilepsije, Twitter zabranio animirane PNG fajlove na platformi

Posle napada na ljude koji boluju od epilepsije, Twitter zabranio animirane PNG fajlove na platformi

Twitter više neće dozvoljavati animirane PNG fajlove nakon što je prošlog meseca grupa napadača objavila više animacija sa svetlosnim efektima z... Dalje

Procureli podaci najmanje 267 miliona korisnika Facebooka

Procureli podaci najmanje 267 miliona korisnika Facebooka

Podaci više od 267 miliona korisnika Facebooka procurili su na internetu i sada se mogu preuzeti sa jednog hakerskog foruma, upozorili su kompanija C... Dalje

Facebook najavio da će prestati da koristi telefonske brojeve korisnika uzete za zaštitu naloga za predlaganje prijatelja

Facebook najavio da će prestati da koristi telefonske brojeve korisnika uzete za zaštitu naloga za predlaganje prijatelja

Facebook je najavio da će prestati sa praksom korišćenja telefonskih brojeva koje su korisnici dali kompaniji zbog zaštite naloga dvofaktornom au... Dalje