Facebook bi mogao biti kažnjen rekordnom kaznom od 5 milijardi dolara zbog skandala sa zloupotrebom podataka korisnika

Društvene mreže, 25.04.2019, 12:00 PM

Facebook bi mogao biti kažnjen rekordnom kaznom od 5 milijardi dolara zbog skandala sa zloupotrebom podataka korisnika

Facebook očekuje da će Federalna trgovinska komisija (FTC) kazniti kompaniju zbog njene politike u vezi privatnosti sa 5 milijardi dolara, što je otprilike jednako mesečnom prihodu kompanije.

FTC doduše to još uvek nije najavila niti nagovestila, već je to procena koju je Facebook izneo u svom finansijskom izveštaju koji je objavljen u sredu a koji se odnosi na prvi kvartal 2019. godine.

U izveštaju, Facebook kaže da je kompanija odvojila 3 milijarde dolara za kaznu FTC-a, koja je pokrenula istragu o Facebooku nakon skandala sa britanskom političkom konsultantskom kućom Cambridge Analytica.

Istraga se bavila kršenjem sporazuma iz 2011. koji je Facebook potpisao sa FTC-om prema kome je društvena mreža bila u obavezi da dobije eksplicitnu saglasnost korisnika za deljenje njihovih podataka.

FTC je prošle godine pokrenula istragu o Facebooku nakon što je otkriveno da je firmi Cambridge Analytica omogućen pristup ličnim podacima oko 50 miliona korisnika Facebooka bez njihovog izričitog pristanka.

U svom izveštaju Facebook je jasno rekao da je njihova procena da bi u vezi sa istragom FTC-a mogli imati gubitak od 3 do 5 milijardi dolara, iako se napominje da se za sada ne može sa sigurnošću reći kakav bi mogao biti konačni ishod u pogledu uslova ili trenutka kada bi sporazum sa FTC-om mogao biti postignut.

Ako se Facebook složi, novčana kazna će biti rekordna za FTC, koja nikada nije odredila tako veliku kaznu bilo kojoj tehnološkoj kompaniji.

Kancelarija poverenika za informacije Velike Britanije (ICO) takođe je kaznila Facebook sa 500000 funti zbog skandala sa firmom Cambridge Analytica.

Novčana kazna FTC-a za Facebook će takođe premašiti kaznu od 22,5 miliona dolara koju je Google platio 2012. zbog kršenja sporazuma o poboljšanju prakse privatnosti.

I posle brojnih skandala i kritika sa kojima je kompanija suočena zbog načina na koji postupa sa podacima korisnika, zarada Facebooka i baza korisnika stalno raste, a kompanija je samo u prvom kvartalu 2019. godine ostvarila više od 15 milijardi dolara prihoda i dobila još 39 miliona dnevno aktivnih korisnika na svojoj platformi.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Instagram uvodi nova bezbednosna podešavanja za tinejdžere

Instagram uvodi nova bezbednosna podešavanja za tinejdžere

Instagram uvodi nova bezbednosna podešavanja za mlade korisnike: novi nalozi za decu mlađu od 16 godina biće podrazumevano privatni, biće blokiran... Dalje

Twitter testira nova obaveštenja o suspendovanim i zaključanim nalozima

Twitter testira nova obaveštenja o suspendovanim i zaključanim nalozima

Twitter testira nova obaveštenja za korisnike koji prekrše njegova pravila iz kojih mogu saznati da im je nalog suspendovan ili zaključan ili stavl... Dalje

Twitter otkrio da korisnici slabo prihvataju zaštitu naloga dvofaktorskom autentifikacijom

Twitter otkrio da korisnici slabo prihvataju zaštitu naloga dvofaktorskom autentifikacijom

U najnovijem izveštaju o bezbednosti objavljenoj na stranici Transparentnost, Twitter je otkrio da je od jula do decembra 2020. godine za samo 2,3% s... Dalje

Instagram testira novu opciju za zaštitu korisnika od vređanja i uznemiravanja

Instagram testira novu opciju za zaštitu korisnika od vređanja i uznemiravanja

Instagram testira novu funkciju pod nazivom „Ograničenja“ koja će omogućiti korisnicima da zaključaju svoje naloge i ograniče sve po... Dalje

Facebook otpustio 52 zaposlena zbog špijuniranja korisnika, uglavnom žena

Facebook otpustio 52 zaposlena zbog špijuniranja korisnika, uglavnom žena

Facebook je 2014. i 2015. godine otpustio 52 zaposlena zbog zloupotrebe pristupa podacima korisnika društvene mreže. Među onima koji su dobili otka... Dalje