Facebook bi mogao biti kažnjen rekordnom kaznom od 5 milijardi dolara zbog skandala sa zloupotrebom podataka korisnika

Društvene mreže, 25.04.2019, 12:00 PM

Facebook bi mogao biti kažnjen rekordnom kaznom od 5 milijardi dolara zbog skandala sa zloupotrebom podataka korisnika

Facebook očekuje da će Federalna trgovinska komisija (FTC) kazniti kompaniju zbog njene politike u vezi privatnosti sa 5 milijardi dolara, što je otprilike jednako mesečnom prihodu kompanije.

FTC doduše to još uvek nije najavila niti nagovestila, već je to procena koju je Facebook izneo u svom finansijskom izveštaju koji je objavljen u sredu a koji se odnosi na prvi kvartal 2019. godine.

U izveštaju, Facebook kaže da je kompanija odvojila 3 milijarde dolara za kaznu FTC-a, koja je pokrenula istragu o Facebooku nakon skandala sa britanskom političkom konsultantskom kućom Cambridge Analytica.

Istraga se bavila kršenjem sporazuma iz 2011. koji je Facebook potpisao sa FTC-om prema kome je društvena mreža bila u obavezi da dobije eksplicitnu saglasnost korisnika za deljenje njihovih podataka.

FTC je prošle godine pokrenula istragu o Facebooku nakon što je otkriveno da je firmi Cambridge Analytica omogućen pristup ličnim podacima oko 50 miliona korisnika Facebooka bez njihovog izričitog pristanka.

U svom izveštaju Facebook je jasno rekao da je njihova procena da bi u vezi sa istragom FTC-a mogli imati gubitak od 3 do 5 milijardi dolara, iako se napominje da se za sada ne može sa sigurnošću reći kakav bi mogao biti konačni ishod u pogledu uslova ili trenutka kada bi sporazum sa FTC-om mogao biti postignut.

Ako se Facebook složi, novčana kazna će biti rekordna za FTC, koja nikada nije odredila tako veliku kaznu bilo kojoj tehnološkoj kompaniji.

Kancelarija poverenika za informacije Velike Britanije (ICO) takođe je kaznila Facebook sa 500000 funti zbog skandala sa firmom Cambridge Analytica.

Novčana kazna FTC-a za Facebook će takođe premašiti kaznu od 22,5 miliona dolara koju je Google platio 2012. zbog kršenja sporazuma o poboljšanju prakse privatnosti.

I posle brojnih skandala i kritika sa kojima je kompanija suočena zbog načina na koji postupa sa podacima korisnika, zarada Facebooka i baza korisnika stalno raste, a kompanija je samo u prvom kvartalu 2019. godine ostvarila više od 15 milijardi dolara prihoda i dobila još 39 miliona dnevno aktivnih korisnika na svojoj platformi.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Twitter otkrio da Firefox čuva vaše privatne podatke sa Twittera do 7 dana

Twitter otkrio da Firefox čuva vaše privatne podatke sa Twittera do 7 dana

Twitter je otkrio problem u načinu na koji veb pregledač Mozilla Firefox čuva podatke što može dovesti do toga da se privatni media fajlovi koji ... Dalje

Instagram uklonio nalog @bestmemes sa 14 miliona pratilaca zbog prevare u vezi sa korona virusom

Instagram uklonio nalog @bestmemes sa 14 miliona pratilaca zbog prevare u vezi sa korona virusom

Popularni Instagram nalog sa milionima pratilaca zabranjen je zbog prevare u vezi sa pandemijom. Instagram nalog @bestmemes uklonjen je sa platforme u... Dalje

Facebook tuži registar domena zbog zloupotrebe naziva njegovih aplikacija za prevare i fišing

Facebook tuži registar domena zbog zloupotrebe naziva njegovih aplikacija za prevare i fišing

Facebook je ove nedelje podneo tužbu protiv kompanije Namecheap, jednog od najvećih registra domena na internetu. Kompanija tvrdi da je Namecheap od... Dalje

Facebook će dati SZO besplatne reklame, kompanija najavljuje da će uklanjati laži i teorije zavere o korona virusu

Facebook će dati SZO besplatne reklame, kompanija najavljuje da će uklanjati laži i teorije zavere o korona virusu

Facebook će besplatno prikazivati reklame Svetske zdravstvene organizacije koje su u vezi korona virusa, što je deo plana kompanije da zaustavi ši... Dalje

Facebook zabranio reklamiranje lekova za lečenje infekcije korona virusom

Facebook zabranio reklamiranje lekova za lečenje infekcije korona virusom

Facebook je potvrdio da je zabranio sadržaje u kojima se spominje korona virus, kao što su na primer oglasi koji obećavaju izlečenje ili sprečav... Dalje