Facebook će vam ubuduće objasniti zašto vam prikazuje određene objave u novostima

Društvene mreže, 02.04.2019, 11:00 AM

Facebook će vam ubuduće objasniti zašto vam prikazuje određene objave u novostima

Facebook uvodi novu funkciju koja treba da pruži korisnicima uvid u to kako njegovi algoritmi odlučuju šta će se prikazivati u novostima.

Nova opcija "Zašto vidim ovu objavu?" treba da pomogne korisnicima da razumeju i lakše kontrolišu ono što vide od objava prijatelja, stranica i grupa u svojim novostima. Nova opcija treba da objasni kako su vaše ranije aktivnosti uticale na Facebookove algoritme, u smislu rangiranja objava u novostima.

Informacije koje generalno najviše utiču na redosled prikazivanja objava, uključuju to koliko često komunicirate sa objavama ljudi, stranica ili grupa, koliko često imate interakciju sa određenom vrstom objava, na primer, video snimcima, fotografijama ili linkovima, ali i popularnost objava koje dele ljudi, stranice ili grupe koje pratite.

Povratne informacije koje je kompanija dobila od korisnika pomogle su joj da odrede koje bi konkretne informacije trebalo da budu istaknute.

Ovo je prvi put da je kompanija ljudima omogućila direktan uvid u njenu aplikaciju i njen web sajt.

“Ovo je prvi put da smo direktno u aplikaciju ugradili informacije o tome kako rangiranje funkcioniše”, objasnila je kompanija na svom blogu.

Facebook, Twitter, YouTube i druge kompanije često su kritikovane zbog upotrebe algoritama za preporuku sadržaja bez objašnjenja za korisnike kako oni rade.

Facebook je rekao da je nova funkcija u ovom trenutku dostupna samo nekim korisnicima a da će je svi korisnici dobiti najkasnije do 2. maja.

Opcija "Zašto vidim ovu objavu?" će se naći u padajućem meniju koji se pojavljuje u gornjem desnom uglu svake objave u novostima. Odgovori koji ćete videti biće poput "Komentarisali ste objave sa fotografijama više nego druge vrste medija."

Facebook je saopštio da će dodatk više informacija i opciji "Zašto vidim ovaj oglas?" koja se pojavila na oglasima još 2014. godine. Sada će ljudi znati da li se detalji na njihovom Facebook profilu podudaraju sa podacima u bazi podataka oglašivača.

"Oba ova ažuriranja su deo našeg stalnog ulaganja u to da se ljudima da više konteksta i kontrole na Facebooku", kažu iz kompanije.

Facebook se suočio sa velikim problemima nakon niza skandala sa kompromitovanjem podataka, narušavanjem privatnosti i optužbama da je platforma korišćena za mešanje u izbore u nekim državama.

Prošle nedelje, izvršni direktor kompanije Facebook Mark Zakerberg je rekao da bi vlade i regulatorna tela trebalo da imaju aktivniju ulogu u kontroli internet sadržaja jer je, prema njegovim rečima, odgovornost za kontrolu štetnog sadržaja prevelika da bi kompanije mogle same da se izbore sa tim.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

LastPass greškom uklonio ekstenziju iz Chrome Web prodavnice, korisnici bili zabrinuti za svoje lozinke

LastPass greškom uklonio ekstenziju iz Chrome Web prodavnice, korisnici bili zabrinuti za svoje lozinke

LastPass je u sredu greškom uklonio LastPass ekstenziju iz Chrome Web prodavnice, zbog čega su korisnici videli grešku 404 kada su pokušavali da j... Dalje

Zbog skandala sa Cambridge Analyticom, Facebook još jednom kažnjen sa 1,6 milijardi dolara

Zbog skandala sa Cambridge Analyticom, Facebook još jednom kažnjen sa 1,6 milijardi dolara

Skandal sa Cambridge Analyticom i dalje je noćna mora za Facebook. Kompanija je u više navrata kažnjena velikim novčanim kaznama zbog svog zanemar... Dalje

Posle napada na ljude koji boluju od epilepsije, Twitter zabranio animirane PNG fajlove na platformi

Posle napada na ljude koji boluju od epilepsije, Twitter zabranio animirane PNG fajlove na platformi

Twitter više neće dozvoljavati animirane PNG fajlove nakon što je prošlog meseca grupa napadača objavila više animacija sa svetlosnim efektima z... Dalje

Procureli podaci najmanje 267 miliona korisnika Facebooka

Procureli podaci najmanje 267 miliona korisnika Facebooka

Podaci više od 267 miliona korisnika Facebooka procurili su na internetu i sada se mogu preuzeti sa jednog hakerskog foruma, upozorili su kompanija C... Dalje

Facebook najavio da će prestati da koristi telefonske brojeve korisnika uzete za zaštitu naloga za predlaganje prijatelja

Facebook najavio da će prestati da koristi telefonske brojeve korisnika uzete za zaštitu naloga za predlaganje prijatelja

Facebook je najavio da će prestati sa praksom korišćenja telefonskih brojeva koje su korisnici dali kompaniji zbog zaštite naloga dvofaktornom au... Dalje