Facebook će vam ubuduće objasniti zašto vam prikazuje određene objave u novostima

Društvene mreže, 02.04.2019, 11:00 AM

Facebook će vam ubuduće objasniti zašto vam prikazuje određene objave u novostima

Facebook uvodi novu funkciju koja treba da pruži korisnicima uvid u to kako njegovi algoritmi odlučuju šta će se prikazivati u novostima.

Nova opcija "Zašto vidim ovu objavu?" treba da pomogne korisnicima da razumeju i lakše kontrolišu ono što vide od objava prijatelja, stranica i grupa u svojim novostima. Nova opcija treba da objasni kako su vaše ranije aktivnosti uticale na Facebookove algoritme, u smislu rangiranja objava u novostima.

Informacije koje generalno najviše utiču na redosled prikazivanja objava, uključuju to koliko često komunicirate sa objavama ljudi, stranica ili grupa, koliko često imate interakciju sa određenom vrstom objava, na primer, video snimcima, fotografijama ili linkovima, ali i popularnost objava koje dele ljudi, stranice ili grupe koje pratite.

Povratne informacije koje je kompanija dobila od korisnika pomogle su joj da odrede koje bi konkretne informacije trebalo da budu istaknute.

Ovo je prvi put da je kompanija ljudima omogućila direktan uvid u njenu aplikaciju i njen web sajt.

“Ovo je prvi put da smo direktno u aplikaciju ugradili informacije o tome kako rangiranje funkcioniše”, objasnila je kompanija na svom blogu.

Facebook, Twitter, YouTube i druge kompanije često su kritikovane zbog upotrebe algoritama za preporuku sadržaja bez objašnjenja za korisnike kako oni rade.

Facebook je rekao da je nova funkcija u ovom trenutku dostupna samo nekim korisnicima a da će je svi korisnici dobiti najkasnije do 2. maja.

Opcija "Zašto vidim ovu objavu?" će se naći u padajućem meniju koji se pojavljuje u gornjem desnom uglu svake objave u novostima. Odgovori koji ćete videti biće poput "Komentarisali ste objave sa fotografijama više nego druge vrste medija."

Facebook je saopštio da će dodatk više informacija i opciji "Zašto vidim ovaj oglas?" koja se pojavila na oglasima još 2014. godine. Sada će ljudi znati da li se detalji na njihovom Facebook profilu podudaraju sa podacima u bazi podataka oglašivača.

"Oba ova ažuriranja su deo našeg stalnog ulaganja u to da se ljudima da više konteksta i kontrole na Facebooku", kažu iz kompanije.

Facebook se suočio sa velikim problemima nakon niza skandala sa kompromitovanjem podataka, narušavanjem privatnosti i optužbama da je platforma korišćena za mešanje u izbore u nekim državama.

Prošle nedelje, izvršni direktor kompanije Facebook Mark Zakerberg je rekao da bi vlade i regulatorna tela trebalo da imaju aktivniju ulogu u kontroli internet sadržaja jer je, prema njegovim rečima, odgovornost za kontrolu štetnog sadržaja prevelika da bi kompanije mogle same da se izbore sa tim.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Nova Facebook funkcija će vam omogućiti da očistite svoj profil od onoga što biste voleli da nikad niste objavili

Nova Facebook funkcija će vam omogućiti da očistite svoj profil od onoga što biste voleli da nikad niste objavili

Facebook je juče predstavio novi alat koji će vam omogućiti da uredite svoj profil tako da on bolje odražava “ko ste danas”. Nova funk... Dalje

Na poznatom hakerskom forumu prodaju se podaci 500 miliona korisnika Facebooka iz 82 zemlje

Na poznatom hakerskom forumu prodaju se podaci 500 miliona korisnika Facebooka iz 82 zemlje

Prošlog meseca mediji su objavili da se na veb sajtovima mračnog veba i hakerskim forumima prodaju podaci više od 267 miliona korisnika Facebooka p... Dalje

Facebook Messenger će vas od sada upozoravati na moguće prevare i pedofile

Facebook Messenger će vas od sada upozoravati na moguće prevare i pedofile

Proteklih godinu dana vlade širom sveta vršile su pritisak na Facebook da odustane od svojih planova o uvođenju end-to-end enkripcije, tvrdeći da... Dalje

Zbog narušavanja privatnosti korisnika, Kanada kaznila Facebook sa 6,5 miliona dolara

Zbog narušavanja privatnosti korisnika, Kanada kaznila Facebook sa 6,5 miliona dolara

Facebook će platiti višemilionsku kaznu zbog iznošenja “lažnih ili pogrešnih” tvrdnji o ličnim podacima Kanađana na Facebooku i u a... Dalje

Twitter ukida uslugu primanja i slanja tvitova preko SMS-a zbog bezbednosnih razloga

Twitter ukida uslugu primanja i slanja tvitova preko SMS-a zbog bezbednosnih razloga

Twitter je objavio da je ukinuo uslugu Twitter preko SMS poruka iz bezbednosnih razloga, koja je korisnicima od prvih dana postojanja društvene mrež... Dalje