Facebook će vam ubuduće objasniti zašto vam prikazuje određene objave u novostima

Društvene mreže, 02.04.2019, 11:00 AM

Facebook će vam ubuduće objasniti zašto vam prikazuje određene objave u novostima

Facebook uvodi novu funkciju koja treba da pruži korisnicima uvid u to kako njegovi algoritmi odlučuju šta će se prikazivati u novostima.

Nova opcija "Zašto vidim ovu objavu?" treba da pomogne korisnicima da razumeju i lakše kontrolišu ono što vide od objava prijatelja, stranica i grupa u svojim novostima. Nova opcija treba da objasni kako su vaše ranije aktivnosti uticale na Facebookove algoritme, u smislu rangiranja objava u novostima.

Informacije koje generalno najviše utiču na redosled prikazivanja objava, uključuju to koliko često komunicirate sa objavama ljudi, stranica ili grupa, koliko često imate interakciju sa određenom vrstom objava, na primer, video snimcima, fotografijama ili linkovima, ali i popularnost objava koje dele ljudi, stranice ili grupe koje pratite.

Povratne informacije koje je kompanija dobila od korisnika pomogle su joj da odrede koje bi konkretne informacije trebalo da budu istaknute.

Ovo je prvi put da je kompanija ljudima omogućila direktan uvid u njenu aplikaciju i njen web sajt.

“Ovo je prvi put da smo direktno u aplikaciju ugradili informacije o tome kako rangiranje funkcioniše”, objasnila je kompanija na svom blogu.

Facebook, Twitter, YouTube i druge kompanije često su kritikovane zbog upotrebe algoritama za preporuku sadržaja bez objašnjenja za korisnike kako oni rade.

Facebook je rekao da je nova funkcija u ovom trenutku dostupna samo nekim korisnicima a da će je svi korisnici dobiti najkasnije do 2. maja.

Opcija "Zašto vidim ovu objavu?" će se naći u padajućem meniju koji se pojavljuje u gornjem desnom uglu svake objave u novostima. Odgovori koji ćete videti biće poput "Komentarisali ste objave sa fotografijama više nego druge vrste medija."

Facebook je saopštio da će dodatk više informacija i opciji "Zašto vidim ovaj oglas?" koja se pojavila na oglasima još 2014. godine. Sada će ljudi znati da li se detalji na njihovom Facebook profilu podudaraju sa podacima u bazi podataka oglašivača.

"Oba ova ažuriranja su deo našeg stalnog ulaganja u to da se ljudima da više konteksta i kontrole na Facebooku", kažu iz kompanije.

Facebook se suočio sa velikim problemima nakon niza skandala sa kompromitovanjem podataka, narušavanjem privatnosti i optužbama da je platforma korišćena za mešanje u izbore u nekim državama.

Prošle nedelje, izvršni direktor kompanije Facebook Mark Zakerberg je rekao da bi vlade i regulatorna tela trebalo da imaju aktivniju ulogu u kontroli internet sadržaja jer je, prema njegovim rečima, odgovornost za kontrolu štetnog sadržaja prevelika da bi kompanije mogle same da se izbore sa tim.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Otkriven bag u Facebook Chat dodatku za WordPress sajtove

Otkriven bag u Facebook Chat dodatku za WordPress sajtove

U zvaničnom Facebookovom dodatku za čet za WordPress sajtove, koji ima više od 80000 instalacija, otkriven je bag koji bi mogao omogućiti napada... Dalje

Twitter najavio da bi mogao biti kažnjen sa 250 miliona dolara zbog zloupotrebe podataka korisnika

Twitter najavio da bi mogao biti kažnjen sa 250 miliona dolara zbog zloupotrebe podataka korisnika

Twitter je najavio da će ga Federalna komisija za trgovinu (FTC) možda uskoro kazniti novčanam kaznom u iznosu do 250 miliona dolara zbog neadekva... Dalje

Twitter objasnio kako je izveden napad na naloge poznatih ličnosti i kompanija

Twitter objasnio kako je izveden napad na naloge poznatih ličnosti i kompanija

U nizu tvitova objavljenih noćas, Twitter je podelio svoja saznanja o dosad neviđenom napadu koji se dogodio 15. jula a koji je omogućio hakerima ... Dalje

Reč stručnjaka: Zašto bi trebalo da prestanete da koristite Facebook Messenger

Reč stručnjaka: Zašto bi trebalo da prestanete da koristite Facebook Messenger

Facebook je prošle nedelje ponosno predstavio novu bezbednosnu funkciju za Messenger koja omogućava korisnicima da otključavaju svoje poruke skeni... Dalje

Kinez špijunirao američku vladu i vojsku pomoću društvene mreže

Kinez špijunirao američku vladu i vojsku pomoću društvene mreže

Čovek koji je priznao da je agent kineske vlade koristio je LinkedInov algoritam da bi pronašao nove kontakte u američkoj vladi i vojsci. On je u s... Dalje