Facebook i Mark Zakerberg tuženi zbog obmanjivanja korisnika i propusta u zaštiti korisničkih podataka

Društvene mreže, 25.05.2022, 13:00 PM

Facebook i Mark Zakerberg tuženi zbog obmanjivanja korisnika i propusta u zaštiti korisničkih podataka

Državni tužilac Vašingtona podneo je u ponedeljak tužbu protiv Facebooka i njegovog osnivača Marka Zakerberga zbog kršenja zakona o privatnosti podataka u vezi sa postupcima analitičke firme Cambridge Analytica tokom predsedničkih izbora u SAD 2016. i drugih kompanija koje su koristile podatke sa sajta društvene mreže.

U tužbi se Facebook i Zakerberg terete da su prekršili Zakon o procedurama zaštite potrošača (CPPA) na nekoliko načina, uključujući prodaju korisničkih podataka trećim licima i za navodno obmanjivanje korisnika o tome kako će se njihovi podaci koristiti.

„Ova tužba nije samo opravdana, već i neophodna. Obmanjivanje korisnika, otkrivanje njihovih podataka i kršenje zakona imaju posledice, ne samo za kompanije koje krše to poverenje, već i za korporativne rukovodioce“, rekao je državni tužilac u saopštenju.

Facebook i matična kompanija Meta nisu komentarisali tužbu.

U tužbi se navodi da su Facebook i Zakerberg svesno dali drugim kompanijama kao što je Cambridge Analytica pristup informacijama miliona ljudi, uključujući 340.000 stanovnika Vašingtona.

Cambridge Analyticu angažovala je kampanja bivšeg predsednika SAD Donalda Trampa da pomogne u ciljanom oglašavanju. Aleksandru Koganu, naučniku sa Univerziteta Kembridž, dat je pristup informacijama više od 87 miliona ljudi preko jedne Facebook aplikacije. Kogan je na kraju prodao podatke do kojih je došao preko aplikacije analitičkoj firmi za 800.000 dolara.

U tužbi se navodi da je Facebook prekršio odeljke CPPA tvrdeći da štiti privatnost ličnih podataka korisnika iako to nije činio.

Kompanija takođe nije otkrila korisnicima da će njihovi lični podaci biti deljeni bez njihovog znanja ili saglasnosti i prikupljani od strane aplikacija trećih strana.

Facebook nije uspeo da objasni svojim korisnicima kako mogu da kontrolišu ko dobija pristup njihovim podacima.

Ovo je druga tužba koju je isto tužilaštvo podnelo protiv Facebooka i Zakerberga.

„Pratili smo dokaze pravo do gospodina Zakerberga. Dokazi pokazuju da je gospodin Zakerberg bio lično umešan u propust Facebooka da zaštiti privatnost i podatke svojih korisnika što je direktno dovelo do incidenta sa Cambridge Analyticom“, rekao je tužilac.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

Irska Komisija za zaštitu podataka (DPC) objavila je da je kaznila evropsku filijalu TikToka sa 530 miliona evra nakon istrage o transferu podataka k... Dalje

Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakerska grupa koja sebe naziva R00TK1T ISC CYBER TEAM tvrdi da je ukrala 972.000 lozinki korisnika TikToka. Hakeri su zapretili objavljivanjem lozink... Dalje

Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja može da identifikuje korisnike Instagrama mlađe od 16 godina, a zatim ih automatski prebacuje na tinejdžerske... Dalje

Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Na zloglasnim Breach forumima procurili su podaci 2,87 milijardi X (Twitter) profila. Prema objavi korisnika foruma ThinkingOne, iza curenja podataka ... Dalje

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Meta ima više od 10 miliona aktivnih oglašivača na svojim platformama, a mnoga preduzeća zavise od oglasa na društvenim mrežama. Zato je razuml... Dalje