Facebook najavio da će kažnjavati one koji objavljuju dezinformacije

Društvene mreže, 28.05.2021, 09:30 AM

Facebook najavio da će kažnjavati one koji objavljuju dezinformacije

Kako ne bi važio za leglo dezinformacija, bez obzira da li se radi o lažnim tvrdnjama u vezi COVID-19 ili o vakcinama, klimatskim promenama, izborima ili drugim temama, Facebook je koristio niz strategija, a sada je najavio novu taktiku: ne samo da će objave sa netačnim informacijama biti manje vidljive, već će manje biti vidljivi i korisnici koji ih dele.

Facebook je najavio da će ubuduće informisati ljude pre nego što “lajkuju” stranicu koja je više puta delila sadržaj koji je sporan, tako da ćete videti iskačuće obaveštenje pre nego što kliknete na “sviđa mi se”. Takođe ćete klikom na link “Saznaj više” u upozorenju videti da su nezavisni partneri Facebooka pojedine objave stranice koju želite da pratite označili kao netačne informacije. Moći ćete da saznate više i o Facebookovom programu brze provere informacija, a na osnovu svega toga možete doneti informisanu odluku o tome želite li da pratite određenu stranicu.

Pomenuti program pokrenut je krajem 2016. godine, sa ciljem da se smanji prisustvo viralnih dezinformacija na mreži.

“Preduzeli smo snažnije mere protiv stranica, grupa, Instagram naloga i domena koji dele pogrešne informacije, a sada neke od ovih napora proširujemo i na kazne za pojedinačne Facebook naloge”, rekli su iz Facebooka dodajući da će smanjiti vidljivost svih objava korisnika koji su više puta širili dezinformacije.

Facebook obaveštava korisnike kada dele sadržaj koji sadrži netačne informacije, a sada su ova obaveštenja redizajnirana tako da ljudi lakše mogu razumeti o čemu se radi kada se to dogodi. Obaveštenjem se korisnik upozorava na moguće posledice deljenja dezinformacija.

Foto: Facebook


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Instagram testira novi metod verifikacije starosti korisnika skeniranjem lica

Instagram testira novi metod verifikacije starosti korisnika skeniranjem lica

Instagram testira nove opcije za verifikaciju starosti korisnika, uključujući AI alat koji je razvila kompanija Yoti, koji procenjuje koliko imate ... Dalje

Twitter se javno izvinio korisnicima zbog zloupotrebe njihovih podataka

Twitter se javno izvinio korisnicima zbog zloupotrebe njihovih podataka

Twitter je u sredu objavio izvinjenje zbog toga što je bez znanja i saglasnosti korisnika koristio podatke o bezbednosti naloga za ciljano oglašavan... Dalje

Otkrivena velika fišing kampanja na Facebooku, napadači za nekoliko meseci zaradili milione dolara

Otkrivena velika fišing kampanja na Facebooku, napadači za nekoliko meseci zaradili milione dolara

Istraživači iz američke firme za sajber-bezbednost PIXM, sa sedištem u Njujorku, otkrili su veliku fišing operaciju koja je zloupotrebljavala Fac... Dalje

LinkedIn otkriva sve više prevara, lažnih profila i spama na platformi

LinkedIn otkriva sve više prevara, lažnih profila i spama na platformi

LinkedIn otkriva i blokira sve više lažnih naloga, zahvaljujući poboljšanjima u svojim automatizovanim sistemima, ali poboljšanja su primetna i ... Dalje

Meta promenila Politiku privatnosti za Facebook, Instagram i Messenger

Meta promenila Politiku privatnosti za Facebook, Instagram i Messenger

U nastojanju da Politiku privatnosti, ranije poznatu kao Politika podataka, učini manje komplikovanom, Meta je ponovo napisala i praktično redizajni... Dalje