Facebook najavio organizovanije postavke privatnosti i novi alat za upravljanje podacima

Društvene mreže, 29.03.2018, 10:30 AM

Facebook najavio organizovanije postavke privatnosti i novi alat za upravljanje podacima

U pokušaju da vrati poverenje u svoju platformu nakon skandala sa firmom Cambridge Analytica, Facebook je predstavio organizovanije postavke privatnosti i novi alat za upravljanje podacima nazvan "Pristup vašim informacijama".

Ova najava usledila je pošto je kompanija već nedeljama izložena kritikama zbog toga što su podaci o oko 50 miliona korisnika sakupljeni i prosleđeni firmi Cambridge Analytica koja se bavi političkim konsaltingom i analizom podataka.

Međutim, iz Facebooka kažu da su ove promene već bile isplanirane pre izbijanja skandala u susret novim pravilima Evropske unije.

Facebookova najava se poklapa i sa novim sporom koji kompanija ima sa zaštitnikom privatnosti korisnika na Novom Zelandu, koji je optužio Facebook da krši lokalne zakone.

Bez obzira na motive, u saopštenju na blogu kompanije indirektno je pomenuta šteta koju je kompaniji prouzrokovao skandal sa Cambridge Analyticom.

"Prošle nedelje smo pokazali koliko još toga moramo da učinimo kako bi primenili našu politiku i pomogli ljudima da razumeju kako funkcioniše Facebook i izbore koje imaju u odnosu na njihove podatke", kaže se u blog postu. "Čuli smo jasno i glasno da je postavke privatnosti i druge važne alate suviše teško pronaći, i da moramo učiniti više da ljudi budu informisani."

Mobilna aplikacija Facebook je redizajnirana kako bi korisnicima olakšala da pronađu potrebna podešavanja privatnosti. Ranije su podešavanja bila na 20 različitih stranica, a sada će biti dostupna na jednom mestu.

Sledeća aplikacija za mobilne uređaje će imati ažurirani meni sa kontrolama privatnosti, sa organizovanijim rasporedom koji omogućava korisnicima da ojačaju sigurnost i kontrolišu sve svoje informacije na lakši način. Ovo uključuje sledeće odeljke:

  • "Učinite vaš nalog sigurnijim: Možete dodati više slojeva zaštite vašem nalogu, kao što je dvostruka autentikacija. Ako je uključite i neko pokuša da se prijavi na vaš nalog sa uređaja koji ne prepoznajemo, od vas će se tražiti da potvrdite da li ste to vi.

  • Kontrola vaših ličnih podataka: Možete pregledati ono što ste delili i obrisati ako želite. Ovo uključuje objave koje ste delili ili na koje ste reagovali, zahteve za prijateljstvo koje ste poslali i stvari koje ste pretraživali na Facebooku.

  • Kontrolišite oglase koje vidite: Možete upravljati informacijama koje koristimo da bismo vam prikazivali oglase. U preferencama oglasa objašnjava se kako oglasi funkiconišu i opcije koje imate.

  • Upravljajte time ko vidi vaše objave i informacije o profilu: Vlasnik ste onoga što delite na Facebooku, i možete upravljati stvarima kao što su vaše objave i informacije koje izaberete uključite u svoj profil."

Facebook je najavio i novi alat pod nazivom "Pristup vašim informacijama" koji će prikazati sve vaše podatke i informacije dostupne na Facebooku na jednoj jedinoj strani. Informacije će biti organizovane u razne kategorije kao što su Prijatelji, Poruke, Fotografije i Video, Sviđanja i Reakcije itd. Tu će korisnici moći da potraže potrebne informacije u određenoj kategoriji, i da izbrišu sve informacije koje žele da izbrišu.

Sve ove novine biće dostupne korisnicima u narednim nedeljama.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta je objavila da će uskoro početi da testira novu funkciju zaštite od golotinje u Instagram DM-ovima, koja zamagljuje slike za koje se otkrije d... Dalje

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje