Facebook najavio promene u podešavanjima privatnosti

Društvene mreže, 23.05.2014, 10:00 AM

Facebook najavio promene u podešavanjima privatnosti

Iz Facebooka koji je ozloglašen zbog odnosa prema privatnosti svojih korisnika, kao i zbog za korisnike prilično zbunjujućih podešavanja privatnosti, ovoga puta dolaze dobre vesti.

Do sada, kada bi se neko priključio društvenoj mreži, njegove objave bi automatski bile javne. To znači da bi sve fotografije, ažurirane statuse i drugi sadržaj koje novi korisnik objavljuje na Facebooku mogao videti svako na internetu.

To će se sada promeniti. Da bi se zaustavilo preterano deljenje privatnog sadržaja korisnika sa nepoznatima objave novih korisnika Facebooka će videti samo njihovi prijatelji na mreži, zbog novih podešavanja privatnosti.

"Na Facebooku možete deliti sve što želite sa kim god želite, od jedan na jedan konverzacije, do prijatelja ili svih ljudi", kažu iz Facebooka. "I dok neki ljudi žele da objavljuju svima, drugi su nam rekli da bi im bilo ugodnije deljenje sa manjom grupom, kao što su na primer samo njihovi prijatelji."

"Svesni smo da je mnogo gore da neko slučajno podeli sa svima ono što je ustvari nameravao da deli samo sa prijateljima".

Podrazumeva se da ako novi korisnik želi da deli svoje objave sa svima, moći će to da promeni u podešavanjima privatnosti.

"Od ljudi koji su već na Facebooku takođe smo dobili povratne informacije da su ponekad zabrinuti da će podeliti nešto slučajno, ili sa pogrešnom publikom", kažu iz Facebooka.

Zato je Facebook odlučio da proširi svoj novi alat “Privacy Checkup”, koji služi da objasni korisnicima ko će videti njihove objave. U okviru tog obaveštenja, korisnik će moći da vidi svoja trenutna podešavanja privatnosti i da ih promeni, zatim da vidi koje aplikacije koristi i da pregleda privatnost ključnih informacija sa svog profila. Alat će biti dostupan svim korisnicima u narednih nekoliko nedelja.

"Želimo da uradimo sve što možemo da stavimo moć i kontrolu u ruke korisnika", kažu iz kompanije. "Ovaj novi alat je dizajniran da pomogne ljudima da budu sigurni da dele samo sa publikom sa kojom žele da dele (određeni sadržaj)."

Facebook će takođe olakšati i učiniti transparentnijim deljenje sadržaja sa određenim grupama u svojim aplikacijama za mobilne uređaje. Ubuduće će korisnik tačno videti ko će videti njegovu statusnu objavu što će biti prikazano u gornjem levom uglu prozora aplikacije.

Facebook je godinama na udaru kritika zbog privatnosti, a kompanija je morala da plati 20 miliona dolara po nagodbi zbog otkrivanja ličnih podataka korisnika. Facebooku je zaprećeno i tužbom zbog toga što je kompanija koristila forografije korisnika stavljajući ih u reklame bez njihovog znanja i dozvole, a često je kritikovan i zbog besmisleno komplikovanih podešavanja privatnosti.

Kompanija će ovim novinama zaista pomoći korisnicima da bolje kontrolišu svoju privatnost, ali nema sumnje da Facebook i sam očekuje korist od ovoga. Facebook je svestan da je prinuđen na ove promene ukoliko želi da zadrži sadašnje korisnike, ali i da privuče nove korisnike. Ako korisnik ima utisak da može deliti sadržaj selektivno, pretpostavka je da će ga deliti češće i da će taj sadržaj biti možda i ličniji nego što je to do sada bio slučaj.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Evropol i šefovi evropskih policija zabrinuti zbog enkripcije na platformama društvenih mreža

Evropol i šefovi evropskih policija zabrinuti zbog enkripcije na platformama društvenih mreža

Šefovi evropskih policija pozvali su i industriju i vlade na hitnu akciju kako bi se zaštitila javna bezbednost na platformama društvenih mreža, i... Dalje

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta je objavila da će uskoro početi da testira novu funkciju zaštite od golotinje u Instagram DM-ovima, koja zamagljuje slike za koje se otkrije d... Dalje

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje