Facebook razvija alat za cenzuru da bi se probio na kinesko tržište

Društvene mreže, 24.11.2016, 00:00 AM

Facebook razvija alat za cenzuru da bi se probio na kinesko tržište

Facebook razvija softver kojim bi društvena mreža mogla da se prilagodi cenzuri u Kini, piše Njujork Tajms.

Kompanija je odbila da potvrdi ili demantuje da takav softver postoji, ali se u saopštenju koje je dostavljeno medijima kaže da Facebook ulaže dosta vremena da bi razumeo i naučio više o Kini.

Iz Fondacije za elektronske granice (EFF) koja se bori za više privatnosti na internetu, kažu da vest o ovom projektu zvuči "izuzetno uznemirujuće". EFF je pohvalio zaposlene u Facebooku koji su skrenuli pažnju medija na ovaj problem.

"Lepo je znati da postoje prinicipijelni ljudi koji tamo još uvek rade", rekla je za BBC analitičarka globalne politike EFF-a Eva Galperin.

Izvori na koje se poziva Njujork Tajms, među kojima ima zaposlenih u Facebooku ali i bivših radnika kompanije, su rekli da kao i drugi softver koji kompanija razvija interno, i ovaj možda nikada neće biti primenjen.

Od 2009., jedini način na koji građani Kine mogu da pristupe Facebooku je preko VPN-a, softvera koji lažira pravu lokaciju i pomoću koga je moguće izbeći lokalna ograničenja interneta.

Facebook koji sada ima 1,8 milijardi aktivnih korisnika traži način da se proširi i na delove sveta koji su izvan tržišta na kome je društvena mreža trenutno prisutna.

Kada je reč o Kini, izgleda da Facebook u najmanju ruku razmatra da napravi ustupke kineskim vlastima koje čvrsto kontrolišu internet.

Softver koji navodno razvija Facebook bi bio cenzorski alat koji bi bio pod kontrolom agencije za cenzuru koja bi se starala da korisnicima u Kini budu dostupni samo sadržaji koje vlasti odobravaju. Ovaj alat bi služio i za praćenje objava kineskih korisnika, koji bi mogli da budu sankcionisani zbog sadržaja koji su protiv kineske vlade. Sam Facebook se ne bi bavio cenzurom, već bi njegov kineski partner imao potpunu kontrolu nad objavama koje će se pojaviti ili neće na društvenoj mreži.

Facebook je ranije već blokirao sadržaj u drugim zemljama, kao što su Pakistan, Rusija i Turska, što je u skladu sa uobičajenom praksom američkih internet kompanija koje se obično povinuju zahtevima vlada u svetu da blokiraju određeni sadržaj koji korisnici objave. Facebook je blokirao oko 55000 objava u dvadesetak zemalja u periodu od jula 2015. do decembra iste godine. Ali alat za cenzuru koji bi društvena mreža koristila u Kini je korak dalje - on bi sprečavao pojavljivanje zabranjenog sadržaja.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Nemačka naredila Facebooku da prikuplja manje podataka

Nemačka naredila Facebooku da prikuplja manje podataka

Nemačka Federalna kancelarija za zaštitu konkurencije (FCO) naložila je Facebooku da može nastaviti sa prikupljanjem informacija o korisnicima izv... Dalje

Kako obrisati greškom poslatu poruku, sliku ili video u Facebook Messengeru

Kako obrisati greškom poslatu poruku, sliku ili video u Facebook Messengeru

Svima nam se bar jednom desilo da pošaljemo poruku i da istog trenutka zažalimo zbog toga. Facebook je rešio da nam pomogne u ovakvim situacijama. ... Dalje

Facebook plaća tinejdžerima da instaliraju aplikaciju koja prikuplja privatne podatke

Facebook plaća tinejdžerima da instaliraju aplikaciju koja prikuplja privatne podatke

Ako ste mislili da su u Facebooku mirno prihvatili to što su bili primorani da uklone svoju Onavo VPN aplikaciju iz Apple App Storea, grešite. Ispos... Dalje

Facebook varao decu da kupuju u igrama koje su igrali preko Facebooka

Facebook varao decu da kupuju u igrama koje su igrali preko Facebooka

Facebook je navodno ohrabrivao praksu prevare dece i roditelja kupovinama u igrama. Facebook pokušava da se prikaže kao pionir u digitalnom svetu, a... Dalje

Facebook će zatvarati stranice vlasnika koji su već kršili pravila

Facebook će zatvarati stranice vlasnika koji su već kršili pravila

Facebook je najavio poboljšanja funkcija kontrole kvaliteta sadržaja stranica koja treba da osiguraju da sadržaj koji se deli na platformi a za koj... Dalje