Facebook razvija alat za cenzuru da bi se probio na kinesko tržište

Društvene mreže, 24.11.2016, 00:00 AM

Facebook razvija alat za cenzuru da bi se probio na kinesko tržište

Facebook razvija softver kojim bi društvena mreža mogla da se prilagodi cenzuri u Kini, piše Njujork Tajms.

Kompanija je odbila da potvrdi ili demantuje da takav softver postoji, ali se u saopštenju koje je dostavljeno medijima kaže da Facebook ulaže dosta vremena da bi razumeo i naučio više o Kini.

Iz Fondacije za elektronske granice (EFF) koja se bori za više privatnosti na internetu, kažu da vest o ovom projektu zvuči "izuzetno uznemirujuće". EFF je pohvalio zaposlene u Facebooku koji su skrenuli pažnju medija na ovaj problem.

"Lepo je znati da postoje prinicipijelni ljudi koji tamo još uvek rade", rekla je za BBC analitičarka globalne politike EFF-a Eva Galperin.

Izvori na koje se poziva Njujork Tajms, među kojima ima zaposlenih u Facebooku ali i bivših radnika kompanije, su rekli da kao i drugi softver koji kompanija razvija interno, i ovaj možda nikada neće biti primenjen.

Od 2009., jedini način na koji građani Kine mogu da pristupe Facebooku je preko VPN-a, softvera koji lažira pravu lokaciju i pomoću koga je moguće izbeći lokalna ograničenja interneta.

Facebook koji sada ima 1,8 milijardi aktivnih korisnika traži način da se proširi i na delove sveta koji su izvan tržišta na kome je društvena mreža trenutno prisutna.

Kada je reč o Kini, izgleda da Facebook u najmanju ruku razmatra da napravi ustupke kineskim vlastima koje čvrsto kontrolišu internet.

Softver koji navodno razvija Facebook bi bio cenzorski alat koji bi bio pod kontrolom agencije za cenzuru koja bi se starala da korisnicima u Kini budu dostupni samo sadržaji koje vlasti odobravaju. Ovaj alat bi služio i za praćenje objava kineskih korisnika, koji bi mogli da budu sankcionisani zbog sadržaja koji su protiv kineske vlade. Sam Facebook se ne bi bavio cenzurom, već bi njegov kineski partner imao potpunu kontrolu nad objavama koje će se pojaviti ili neće na društvenoj mreži.

Facebook je ranije već blokirao sadržaj u drugim zemljama, kao što su Pakistan, Rusija i Turska, što je u skladu sa uobičajenom praksom američkih internet kompanija koje se obično povinuju zahtevima vlada u svetu da blokiraju određeni sadržaj koji korisnici objave. Facebook je blokirao oko 55000 objava u dvadesetak zemalja u periodu od jula 2015. do decembra iste godine. Ali alat za cenzuru koji bi društvena mreža koristila u Kini je korak dalje - on bi sprečavao pojavljivanje zabranjenog sadržaja.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Novi uzbunjivač izneo teške optužbe na račun Facebooka

Novi uzbunjivač izneo teške optužbe na račun Facebooka

Još jedan Facebook uzbunjivač izneo je nove informacije o poslovanju društvene mreže. Reč je o osobi koja je nekada bila zaposlena u kompaniji, k... Dalje

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

Instagram je najavio nove funkcije koje će ljudima pružiti više informacija direktno u aplikaciji kada “nešto krene naopako”. Instagra... Dalje

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram će uvesti nove mere kako bi tinejdžere odvratio od štetnog sadržaja i podstakao ih da “predahnu”, izjavio je potpredsednik ... Dalje

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje