Facebook testira novi način upozoravanja korisnika na privatnost objava
Društvene mreže, 08.04.2014, 09:04 AM
Facebook je nedavno počeo da testira novu funkciju čija je svrha da se korisnici upozore da će ono što nameravaju da objave biti javno dostupno.
Mali plavi dinosaurus u pop-up prozoru će možda ubuduće upozoravati sve korisnike kada budu delili statusne poruke, linkove ili fotografije koje će biti vidljive svima.
Korisnik može nenamerno objaviti nešto javno, a da to i ne primeti. To znači da će sve buduće objave korisnika biti javne sve dok ne on to sam ne promeni.
Fotografije i misli korisnici često žele da dele samo sa svojim prijateljima. Ali istovremeno oni objavljuju linkove za novinske članke ili obaveštenja nekih aplikacija javno. Promena vidljivosti objava nije automatska, već korisnik sam mora da promeni to.
Ako se mali plavi dinosaurus koji sedi ispred računara bude dopao korisnicima, onda će u svim ovakvim slučajevima, on upozoravati korisnike da će njihove objave biti javne, u skladu sa trenutnim podešavanjima.
“Izvinite što vas prekidam. U skorije vreme niste menjali ko može videti vaše objave, tako da želimo da budemo sigurni da delite vaš objavu sa pravom publikom. (Vaša trenutna podešavanja su Javna, mada možete to da promenite kad god želite)”, reči su Facebookovog dinosaurusa.
U pop-up poruci se zatim traži od korisnika da potvrdi da li njegova objava treba da bude vidljiva samo prijateljima ili svima.
Dinosaurus je već nekoliko nedjelja u fazi testiranja, a reakcije korisnika su za sada relativno pozitivne. Jednima je simpatično pojavljivanje malog dinosaurusa a drugi su zbunjeni zbog ovoga.
Sviđao se ili ne korisnicima, ovakvo upozorenje je dobar korak u pravcu pomoći korisnicima da bolje upravljaju svojim podešavanjima profila, ali i dobar PR za kompaniju koja još uvek pokušava da se iskupi za ono što je uradila 2011., kada je promenila podešavanja privatnosti bez obaveštavanja korisnika o tome.
Bez obzira na to šta će se na kraju dogoditi sa upozorenjem Facebookovog dinosaurusa, provera podešavanja privatnosti je od velike važnosti i nešto što bi svi korisnici morali da redovno rade, i bez upozorenja Facebooka.

Izdvojeno
Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook već godinama koristi javne objave, fotografije i interakcije korisnika za obuku veštačke inteligencije. Kompanija je već iskoristila javn... Dalje
Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke
.jpg)
Facebook je najavio da uvodi passkey (digitalni ključ) kao novi način prijavljivanja na mobilnim uređajima, bez potrebe za klasičnim lozinkama. Ov... Dalje
Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u
.jpg)
Sajber kriminalci iz poznate grupe FIN6 predstavljaju se kao ljudi koji traže posao na platformama poput LinkedIn-a kako bi zarazili poslodavce malve... Dalje
Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Mandiant Threat Defens upozorava korisnike na prevaru iza koje stoji grupa UNC6032 koja na društvenim mrežama postavlja oglase za lažne AI video al... Dalje
TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

Sajber kriminalci koriste TikTok video snimke za širenje malvera za krađu informacija Vidar i StealC u ClickFix napadima, upozorava Trend Micro. Re... Dalje
Pratite nas
Nagrade