Facebook testira novi način upozoravanja korisnika na privatnost objava

Društvene mreže, 08.04.2014, 09:04 AM

Facebook testira novi način upozoravanja korisnika na privatnost objava

Facebook je nedavno počeo da testira novu funkciju čija je svrha da se korisnici upozore da će ono što nameravaju da objave biti javno dostupno.

Mali plavi dinosaurus u pop-up prozoru će možda ubuduće upozoravati sve korisnike kada budu delili statusne poruke, linkove ili fotografije koje će biti vidljive svima.

Korisnik može nenamerno objaviti nešto javno, a da to i ne primeti. To znači da će sve buduće objave korisnika biti javne sve dok ne on to sam ne promeni.

Fotografije i misli korisnici često žele da dele samo sa svojim prijateljima. Ali istovremeno oni objavljuju linkove za novinske članke ili obaveštenja nekih aplikacija javno. Promena vidljivosti objava nije automatska, već korisnik sam mora da promeni to.

Ako se mali plavi dinosaurus koji sedi ispred računara bude dopao korisnicima, onda će u svim ovakvim slučajevima, on upozoravati korisnike da će njihove objave biti javne, u skladu sa trenutnim podešavanjima.

“Izvinite što vas prekidam. U skorije vreme niste menjali ko može videti vaše objave, tako da želimo da budemo sigurni da delite vaš objavu sa pravom publikom. (Vaša trenutna podešavanja su Javna, mada možete to da promenite kad god želite)”, reči su Facebookovog dinosaurusa.

U pop-up poruci se zatim traži od korisnika da potvrdi da li njegova objava treba da bude vidljiva samo prijateljima ili svima.

Dinosaurus je već nekoliko nedjelja u fazi testiranja, a reakcije korisnika su za sada relativno pozitivne. Jednima je simpatično pojavljivanje malog dinosaurusa a drugi su zbunjeni zbog ovoga.

Sviđao se ili ne korisnicima, ovakvo upozorenje je dobar korak u pravcu pomoći korisnicima da bolje upravljaju svojim podešavanjima profila, ali i dobar PR za kompaniju koja još uvek pokušava da se iskupi za ono što je uradila 2011., kada je promenila podešavanja privatnosti bez obaveštavanja korisnika o tome.

Bez obzira na to šta će se na kraju dogoditi sa upozorenjem Facebookovog dinosaurusa, provera podešavanja privatnosti je od velike važnosti i nešto što bi svi korisnici morali da redovno rade, i bez upozorenja Facebooka.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Zbog skandala sa Cambridge Analyticom, Facebook još jednom kažnjen sa 1,6 milijardi dolara

Zbog skandala sa Cambridge Analyticom, Facebook još jednom kažnjen sa 1,6 milijardi dolara

Skandal sa Cambridge Analyticom i dalje je noćna mora za Facebook. Kompanija je u više navrata kažnjena velikim novčanim kaznama zbog svog zanemar... Dalje

Posle napada na ljude koji boluju od epilepsije, Twitter zabranio animirane PNG fajlove na platformi

Posle napada na ljude koji boluju od epilepsije, Twitter zabranio animirane PNG fajlove na platformi

Twitter više neće dozvoljavati animirane PNG fajlove nakon što je prošlog meseca grupa napadača objavila više animacija sa svetlosnim efektima z... Dalje

Procureli podaci najmanje 267 miliona korisnika Facebooka

Procureli podaci najmanje 267 miliona korisnika Facebooka

Podaci više od 267 miliona korisnika Facebooka procurili su na internetu i sada se mogu preuzeti sa jednog hakerskog foruma, upozorili su kompanija C... Dalje

Facebook najavio da će prestati da koristi telefonske brojeve korisnika uzete za zaštitu naloga za predlaganje prijatelja

Facebook najavio da će prestati da koristi telefonske brojeve korisnika uzete za zaštitu naloga za predlaganje prijatelja

Facebook je najavio da će prestati sa praksom korišćenja telefonskih brojeva koje su korisnici dali kompaniji zbog zaštite naloga dvofaktornom au... Dalje

Facebook tužio firmu iz Hong Konga zbog hakovanja stotina hiljada naloga

Facebook tužio firmu iz Hong Konga zbog hakovanja stotina hiljada naloga

Facebook je pokrenuo još jednu tužbu, ovog puta protiv marketing kompanije iz Hong Konga i dvojice kineskih državljana zbog navodnog zloupotrebe nj... Dalje